Fiattipo

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ring Chime verbind niet

Hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Ik heb een ring video deurbel met de daarbij behorende ring chime gekocht.

Nu verbind de video deurbel wel met internwt en werkt ook prima.Alleen de chime wil maar niet verbinden met internet..

Alles gerest maar blijft zeggen geen verbinding

 

Volgens ziggo is internet goed

 

Wie kan mij helpen

 

Dank alvast

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fiattipo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem opgelost.

 

De oplossing

Geef de 2.4 ghz een andere naam als de 5.0 ghz

En maak verbinding met de 2.4 ghz en hop chime maakt vetbinding

Bekijk in context

16 Reacties 16

Niet van toepassing
Fiattipo wrote:

Hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Ik heb een ring video deurbel met de daarbij behorende ring chime gekocht.

Nu verbind de video deurbel wel met internwt en werkt ook prima.Alleen de chime wil maar niet verbinden met internet..

Alles gerest maar blijft zeggen geen verbinding

 

Volgens ziggo is internet goed

 

Wie kan mij helpen

 

Dank alvast

 

Gasten netwerk aanzetten op 2,4ghz dan gaat hij het wel doen, als je hem daarmee verbind.

 

Fiattipo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het moet aan de ziggo of ziggo box liggen

Heb hem op de zaak geprobeerd en hier werkt chime wel...

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Fiattipo , welkom hier! 

 

Wat vreselijk vervelend dat het nu niet meer lukt om je Chime succesvol met het internet te verbinden. Ik kan mij voorstellen dat dit erg irritant is en ik help je graag verder. 

Heb je al geprobeerd om je modem van Ziggo terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Je voert dit uit door het ingevallen RESET-knopje aan de achterkant van het modem 15 seconden ingedrukt te houden.

Het modem gaat dan opnieuw opstarten en je instellingen worden hersteld naar hoe deze waren toen je het modem van Ziggo kreeg.

Fiattipo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Marije

 

Bedankt voor je reactie.

Het enigste wat ik tot nu toe heb gedaan is de box van stroom af te halen en er na een minuut weer op gezet.

Zal je advies gaan proberen,en het je zeker laten weten...

Fiattipo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem opgelost.

 

De oplossing

Geef de 2.4 ghz een andere naam als de 5.0 ghz

En maak verbinding met de 2.4 ghz en hop chime maakt vetbinding

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn dat het gelukt is en mooi dat je het hier terugkoppelt, @Fiattipo. Dank daarvoor! 

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, maar begrijp je oplossing niet. Hoe kan ik dit uitvoere ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Joterbeek In het modem de SmartWifi optimalisatie uitzetten en dan de 2,4 GHz een andere wifinaam geven.

Weet je de weg niet in het modem, laat het hier even weten.

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je mij kunt helpen hoe ik dit instel, graag. Het gekke is dat de Chime ring het wel heeft gedaan (vanaf april). Maar na een wifi wachtwoord wijziging lukt het niet meer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het wel gewerkt heeft, dan zou ik nog niet te diep zoeken.

Kun je het oude wifi wachtwoord nog eens terug zetten en kijken of het dan wel lukt?

En probeer daarna een wifi wachtwoord met alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers, veel apparaten zijn niet blij met vreemde tekens en spaties.

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas. Ww terug naar alleen letters. Ook de rowenta robotstofzuiger is niet meer zichtbaar. En ervoor nog wel 🤔. Ook op andere device geprobeerd. Ziet het ook niet. 

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net op modem op 2.4 gezet. Helaas geen gewenst effect. Ziet nog steeds de apparaten netwerken niet. Ww terug naar oude wachtwoord. Helpt helaas ook niet 

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie dat modem terug gaat naar oude instellingen. Kan dat door de WiFi Pods komen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Joterbeek Als je de SmartWifi optimalisatie weer hebt aangevinkt en opgeslagen, gaat alles weer naar 1 wifinaam en zie je overal weer dezelfde wifinaam voor de 2,4 en 5 GHz.

Joterbeek

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik niet gedaan. Maar als ik via SmartWifi url wil wijzigen, krijg ik deze melding. 

141207CB-FE92-4BAA-8D75-4EE1B16B714E.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb eerder de instellingen in het modem benoemd en de benoemde instellingen kunnen niet via SmartWifi web.

De ring en een stofzuiger heb ik geen idee van hoe die een verbinding willen hebben.

Uitgelicht topic