1
Vraag
2
Reacties
Henk Leegwater

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Reverse DNS aanpassen voor eigen mail server op een zakelijke verbinding

Goeiemiddag,

Wij zijn recent overgestapt naar Ziggo Zakelijk, en willen voor ons mailverkeer de reverse DNS aan laten passen. We krijgen nu smtp 550 meldingen terug op sommige mails.

De helpdesk wil of kan daar echter niet bij helpen. Dit valt buiten de ondersteuning, we moeten zelf instellingen wijzigen (welke dan?) maar wellicht dat de community kan helpen.

We hebben al ruim twintig jaar een eigen mailserver en de vorige ISP's deden hier nooit moeilijk over. Is dit echt niet mogelijk bij Ziggo? Voor een consumenten lijntje kan ik het me wel voorstellen, maar we hebben juist een zakelijk pakket afgenomen om dit soort dingen voor te zijn.

Als iemand hier wat meer duidelijkheid in kan verschaffen, of hopelijk een oplossing weet horen we dat heel graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Volgens mij kan dit alleen bij een groot-zakelijk abonnement, omdat je alleen daar een eigen vast IP adres krijgt.
Bij de overige abonnementen, zoals klein zakelijk en ZZP, krijg je een Dynamisch IP adres en kan er dus geen reverse DNS gemaakt worden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Volgens mij kan dit alleen bij een groot-zakelijk abonnement, omdat je alleen daar een eigen vast IP adres krijgt.
Bij de overige abonnementen, zoals klein zakelijk en ZZP, krijg je een Dynamisch IP adres en kan er dus geen reverse DNS gemaakt worden.
Henk Leegwater
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ai, dat is jammer. In elk geval bedankt voor de vlotte reactie.
ShelLuser

Level 8
  • 227Posts
  • 10Oplossingen
  • 77Likes
Met het risico te 'adverteren' (niet perse mijn intentie) zou ik TransIP aanraden voor het hosten van een mailserver. Vaste IP adressen, reverse DNS, IPv4 & IPv6, console toegang tot de server en meerdere OS pakketten om toe te passen (inclusief admin panels).

En deze opties zijn al voorhanden vanaf E 12,- / maand.

Zoals gezegd: niet perse mijn intentie om te adverteren, maar ik heb al vele jaren persoonlijke ervaring met TransIP en wel... of je nu zwaar 'tech savy' bent of afhankelijk van kant en klaar oplossingen (admin panels); in beide gevallen is dit goed toepasbaar.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3860Posts
  • 224Oplossingen
  • 1533Likes
Hallo Henk Leegwater welkom op de Community. Bij klein zakelijke abonnementen is dat helaas niet mogelijk. Ik zie dat je al wel tips hebt gekregen om het op een andere manier op te lossen. Zelf zou ik alles wat met e-mail te maken heeft helemaal uitbesteden aan een hosting provider, maar er zijn ook goede redenen om alles in eigen beheer te houden. Kom je al met al een stap verder?
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
ShelLuser wrote:
Met het risico te 'adverteren' (niet perse mijn intentie) zou ik TransIP aanraden voor het hosten van een mailserver. Vaste IP adressen, reverse DNS, IPv4 & IPv6, console toegang tot de server en meerdere OS pakketten om toe te passen (inclusief admin panels).

En deze opties zijn al voorhanden vanaf E 12,- / maand.

Zoals gezegd: niet perse mijn intentie om te adverteren, maar ik heb al vele jaren persoonlijke ervaring met TransIP en wel... of je nu zwaar 'tech savy' bent of afhankelijk van kant en klaar oplossingen (admin panels); in beide gevallen is dit goed toepasbaar.

Tsja.. Waarom zou je een mailserver extern hosten als je bijvoorbeeld (in mijn geval) VMware ESXi op een Dell PowerEdge hebt draaien met een eigen Exchange-server? De server had ik al in het bezit vanwege PDMS-software.

Geen idee wat de auteur verder draait op z'n server maar om enkel de mailserver extern te hosten is iets te kort door de bocht, mijns inziens.
ShelLuser

Level 8
  • 227Posts
  • 10Oplossingen
  • 77Likes
Marco1861 wrote:
Geen idee wat de auteur verder draait op z'n server maar om enkel de mailserver extern te hosten is iets te kort door de bocht, mijns inziens.

Een stroomstoring kan al genoeg zijn om net dat ene belangrijke e-mailtje compleet te missen. En alhoewel ik geen inzicht heb in de situatie van de OP ben ik er toch vrij zeker van dat men geen eigen generator zal hebben.

Ennuh... dit hoeft geenszins de huidige situatie te vervangen. Je kan de VPS als front-end backup gebruiken (en smarthost: dus om de e-mail te versturen) terwijl je de huidige setup als front-end gebruikt.

Mijn stelling mening: als je een e-mail server niet in tweevoud uitvoert (dus: twee fysiek gescheiden servers) dan ben je al verkeerd bezig. Helemaal als je dit zakelijk inzet.

(wat edits gedaan, maar deze duidelijk aangegeven)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic