vrieswina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Retourdoos

Wij hebben al zo lang wij hier wonen heel veel pieken en dalen in de snelheid van onze internetverbinding en soms valt het helemaal weg. Het probleem is er niet altijd, vaak 's avonds. Er is op afstand al een paar keer naar gekeken, maar het probleem is nooit opgelost. Vervolgens hebben we een externe monteur ingeschakeld (niet van Ziggo, want die kwamen niet door Corona). Die heeft geen problemen kunnen vinden, maar heeft een Mesh systeem geïnstalleerd. Het probleem was hiermee niet opgelost, want ook met een kabelverbinding hebben we problemen . Nu is er een aantal weken geleden een monteur van Ziggo langs geweest die ook niks kon vinden, maar opperde dat het Mesh systeem wat is geïnstalleerd het probleem wel eens zou kunnen veroorzaken. Hij adviseerde ons het nieuwe Mesh systeem van Ziggo aan te schaffen. Maar na even overdenken willen we dit niet! Het probleem was er al voordat het Mesh systeem was geïnstalleerd. Nu willen we dit terugsturen en dit is door een medewerker al 3 x geprobeerd maar we krijgen geen retourdoos. Dit duurt nu al weer een paar weken en onze bedenktermijn is inmiddels voorbij. Daarnaast willen we graag dat er ook extern gekeken wordt of het probleem niet buiten ons huis ligt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @vrieswina! Jammer dat het probleem blijft aanhouden en dat je nog steeds geen retourdoos hebt gekregen voor het Mesh systeem. 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er goed uit. Niks op aan te merken. Dus dat is in ieder geval al een goed teken. Je kunt je modem eens terug zetten naar de fabrieksinstellingen door het reset gaatje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Hierna gaat hij opnieuw opstarten met de standaard gegevens en instellingen. Hoe werkt het dan? 
En gebruik je het Mesh systeem van jezelf nu of heb je die van ons nu in gebruik?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23557Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7481Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Naar beneden scrollen voor telefoonnummers.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

 

Door enorme drukte is advies via klantenservice of eventueel Mijn Ziggo App downloaden en via die chat optie een retourdoos aanvragen

Hier kan u de Mijn Ziggo App downloaden Mijn Ziggo App  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
vrieswina
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 5.9 38 256 qam 3
2 602000000 6 38 256 qam 1
3 610000000 6 38 256 qam 2
4 626000000 6 38 256 qam 4
5 634000000 6.4 38 256 qam 5
6 642000000 6.5 38 256 qam 6
7 650000000 6.5 38 256 qam 7
8 658000000 6.6 38 256 qam 8
9 666000000 7 38 256 qam 9
10 674000000 7.3 38 256 qam 10
11 682000000 7.3 38 256 qam 11
12 690000000 7.3 38 256 qam 12
13 698000000 7 38 256 qam 13
14 706000000 7.3 38 256 qam 14
15 714000000 7.5 38 256 qam 15
16 722000000 7.3 38 256 qam 16
17 730000000 7 38 256 qam 17
18 738000000 7 38 256 qam 18
19 746000000 7 38 256 qam 19
20 754000000 7 38 256 qam 20
21 762000000 6.8 38 256 qam 21
22 770000000 6.5 38 256 qam 22
23 778000000 6.6 38 256 qam 23
24 786000000 6.8 38 256 qam 24



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 13 0
2 Locked 38.9 11 0
3 Locked 38.9 21 0
4 Locked 38.9 11 0
5 Locked 38.9 16 0
6 Locked 38.9 17 0
7 Locked 38.6 17 0
8 Locked 38.9 18 0
9 Locked 38.9 18 0
10 Locked 38.9 37 0
11 Locked 38.9 16 0
12 Locked 38.9 14 0
13 Locked 38.6 14 0
14 Locked 38.9 14 0
15 Locked 38.6 23 0
16 Locked 38.9 67 0
17 Locked 38.9 277 50
18 Locked 38.9 614 222
19 Locked 38.9 685 382
20 Locked 38.9 485 243
21 Locked 38.9 235 86
22 Locked 38.6 117 25
23 Locked 38.6 31 0
24 Locked 38.9 9 0
vrieswina
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 44.8 5120 64 qam 6
2 58800204 44.8 5120 64 qam 8
3 36000000 44.3 5120 64 qam 7
4 52000258 45 5120 64 qam 5



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 2 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 0 0
vrieswina
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

vrieswina_0-1614433870745.png

 

vrieswina
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
27/02/2021 14:35:33 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27/02/2021 14:25:35 Let op! LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/02/2021 10:32:8 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:31:26 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:29:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:27:48 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:33 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:29 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:29 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:29 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:29 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23/02/2021 01:25:28 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/02/2021 00:32:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:32 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:32 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:28 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:28 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:03:10 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/01/2021 11:02:45 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c3:25:ab;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:86:62;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
vrieswina
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de nacht van 22 op 23 feb is er onderhoud geweest.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, mogelijk kunnen zij wat in de achtergrond zien.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @vrieswina! Jammer dat het probleem blijft aanhouden en dat je nog steeds geen retourdoos hebt gekregen voor het Mesh systeem. 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en dit ziet er goed uit. Niks op aan te merken. Dus dat is in ieder geval al een goed teken. Je kunt je modem eens terug zetten naar de fabrieksinstellingen door het reset gaatje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Hierna gaat hij opnieuw opstarten met de standaard gegevens en instellingen. Hoe werkt het dan? 
En gebruik je het Mesh systeem van jezelf nu of heb je die van ons nu in gebruik?

Uitgelicht topic