Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gerard Leenders wrote:
Vraag 1:
Is het juist dat de nieuwe internet bandbreedte vergroting met 25% alleen geldt wanneer de modem/router van Ziggo wordt gebruikt? Dit wordt door ziggo nergens geduid!
Toelichting:
Mijn ziggo router staat nu in bridge modus met hierachter een privé router. Het blijkt dat de bandbreedte verhoging dan niet werkt. Wordt de ziggo modem/router uit de bridge modus gehaald, is de bandbreedte verhoging wel waarneembaar. Echter, in tegenstelling tot voorheen, kan ik nu mijn priverouter niet meer gebruiken. Voorheen kon ik mijn priverouter ook gebruiken wanneer de ziggo router niet in bridgemodus stond. Wil ik gebruik maken van de bandbreedte verhoging, moet ik mijn privé router verwijderen. Echter, dan krijg ik problemen met de internet radio. Deze valt dan soms spontaan weg. Dan moet opnieuw het Discovery protocol in de LAN worden geactiveerd om mijn internet radio in de AVR weer in de lucht te krijgen. Dit is een fout in de ziggo router die ik heb omzeild door een eigen privé router want ziggo wil deze fout niet onderkennen. Bovendien heeft de standaard router van ziggo functioneel belangrijke beperkingen.
Wanneer dit beeld juist is, kan ik dus niet overschakelen naar een hogere bandbreedte!!! Best verrassend en misleidend.
Vraag 2:
Krijg ik wel de volle bandbreedte wanneer de ziggo router en mijn privé router in cascade staan bij een abonnement met hogere bandbreedte, bijvoorbeeld 100Mb/s? Dit kost mij 11 euro extra. Ik vermoed dat voor de extra basis bandbreedte naar 50Mb/s de bandbreedte van de hotspot wordt gebruikt voor deze verhoging, echter dat de ziggo router dan uit bridgemodus moet worden gehaald.
Is het dan niet veel aantrekkelijke om een andere aanbieder te kiezen zoals Telfort die voor mindere kostprijs wel 50Mb/s aanbieden waarbij ik mijn prive router toch in cascade kan zetten?
Gerard Leenders wrote:
Na jullie input heb ik de laptop bedraad op de ziggo modem (in bridge modus) aangesloten. Ik kreeg geen verbinding; geen IP van de ISP. Tenslotte harde reset en voila. Verbinding met 51 Mbps. Keurig IP adres. Ik realiseerde me niet dat de harde reset nodig was voor een nieuwe lease procedure!!
Gerard Leenders wrote:
Graag wil ik ook nog melden dat in kontakt met de helpdesk van Ziggo de medewerker mij verzekerde dat voor de bandbreedte van 50Mbps de ziggorouter niet in bridge modus mocht staan. Een beetje op het verkeerde been gezet.
Gerard Leenders wrote:
Echter via mijn privé modem Linksys EA7500 was de bandbreedte nog steeds pakweg 35Mbps. Na uitvoerige studie, ook mbt QoS, en het nagaan van alle instellingen tenslotte ook een harde reset gegeven. En voila: 50Mbps.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.