1
Vraag
2
Reageer en help mee
Muppie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Resideo app vindt netwerk niet

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Onze cv is onlangs overleden en wij moesten een nieuwe cv aanschaffen. Dat ding hangt en werkt, top! Bij de cv komt de Resideo app. Bij het installeren en verbinden komen we er niet uit. Op het moment dat er in de Resideo app om de wifi gegevens wordt gevraagd, staat onze wifi er niet eens bij. Nu hadden wij problemen mrt onze wifi en hebben daarom die Deco dingen staan. In een eerder topic heb ik gelezen dat het door deze dingen komt. Vervolgens volgt er een technisch verhaal over inloggen en dingen instellen via Ziggo Smartwifi, maar dat gaat mij de pet te boven.

Uiteraard heb ik de Ziggo helpdesk gebeld, maar kreeg daar de melding: " Dit ondersteunen we niet mevrouw, vraag maar op de community. Succes!"

Dus hier ben ik. Wie o wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik nu hemelsnaam moet doen om onze wifi naar boven te krijgen in de Resideo app??

Groetjes, Marije

14 Reacties 14
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 67Oplossingen
  • 290Likes

Goedemorgen @Muppie! Wanneer je er niet helemaal uitkomt met de verbinding, de Resideo app en de boosters, bieden wij graag support!

Als ik meekijk in het modem, zie ik dat de Wi-Fi van dit type uitstaat. Klopt het dat het instellen inmiddels gelukt is van de Deco-set? Zo ja, kan je in de Deco app (was nodig voor de installatie) kijken of deze functies aanstaan?
-Ga naar de tab Meer onderaan in de app.
-Ga naar Geavanceerd.
-Schakel Snelle Roaming in.
-Schakel Beamforming in (standaard ingeschakeld).
-Schakel Bewerkingsmodus in op Access Point.

IK ben verder ook een topic tegengekomen die hetzelfde heeft ervaren. Kijk gerust via dit topic of de geboden oplossing je helpt!

Muppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yes, de installatie van de Deco was vrij simpel.

De door u aangegeven dingen staan allemaal al zoals u beschrijft.

Dat topic had ik ook gevonden, maar daar loop ik vast. Ik kan geen mac adressen etc vinden laat staan aanpassen.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 67Oplossingen
  • 290Likes

Top dat alles goed staat! @Bert Zou jij @Muppie hierin kunnen helpen rondom het MAC-adres? 

De stappen die aangemerkt waren als oplossing zijn alsvolgt:
Mijn telefoon en iPad geswitched naar het nieuwe netwerk van het nieuwe modem

1. Wifi-instellingen op de T6 gewist. Wifi op de T6 uitgezet en weer aangezet
  2. Afgemeld bij de Resideo app en weer aangemeld
  3. Via de “Ziggo smartwifi-app” ingelogd op het nieuwe “smart-wifi-modem”. Gecheckt of deze op 2.4Ghz stond en de wifi-functie ingeschakeld was.
  4. Vervolgens bij “geavanceerde instellingen” gekozen voor “MAC-filtering”. Daar staan MAC-adressen in van alle apparaten die toegang hebben tot het (nieuwe) netwerk. Daar stond de T6 dus niet bij, hoewel dit automatisch zou moeten gaan..
  5. Gekozen voor “handmatige toevoeging” (MAC-adres achterop de thermostaat).  Na 3 weigeringen van Ziggo (“probeer het later nog eens”), lukte het de 4e keer wel.
  6. Alles weer in orde!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77250Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Helaas heb ik geen idee hoe de Resideo app met de CV werkt en hoe die zo in te stellen is met een verbinding met de wifi.

Muppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi werkt niet met de deco. Zie bijlagen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77250Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22914Likes

Dat klopt, SmartWifi is er voor de witte en zwarte pods die Ziggo heeft.

De Deco's hebben hun eigen app met eigen instellingen.

puppie

Level 17
  • 2805Posts
  • 71Oplossingen
  • 1147Likes

Dan zou de deco goeroe @Pasi misschien een hulplijn kunnen zijn.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

@Muppie  schreef:

Smartwifi werkt niet met de deco. Zie bijlagen.

Nee, smartwifi is een Ziggo-ding en dat werkt alleen maar op Ziggo's apparatuur en alleen als de wifi op de Ziggo Modem/Router aanstaat. Maar aangezien u Deco's hebt, zal de wifi op de ZMR uitstaan, dus kan u niets met smartwifi.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

@Ryan  schreef:

...

De stappen die aangemerkt waren als oplossing zijn alsvolgt:
Mijn telefoon en iPad geswitched naar het nieuwe netwerk van het nieuwe modem

1. Wifi-instellingen op de T6 gewist. Wifi op de T6 uitgezet en weer aangezet
  2. Afgemeld bij de Resideo app en weer aangemeld
  3. Via de “Ziggo smartwifi-app” ingelogd op het nieuwe “smart-wifi-modem”. Gecheckt of deze op 2.4Ghz stond en de wifi-functie ingeschakeld was.
  4. Vervolgens bij “geavanceerde instellingen” gekozen voor “MAC-filtering”. Daar staan MAC-adressen in van alle apparaten die toegang hebben tot het (nieuwe) netwerk. Daar stond de T6 dus niet bij, hoewel dit automatisch zou moeten gaan..
  5. Gekozen voor “handmatige toevoeging” (MAC-adres achterop de thermostaat).  Na 3 weigeringen van Ziggo (“probeer het later nog eens”), lukte het de 4e keer wel.
  6. Alles weer in orde!

Vreemd dat een MAC adres toegevoegd moet worden om toegang te krijgen, want dat is normaal gesproken natuurlijk helemaal niet nodig. Dat zou alleen maar moeten, als er een whitelist ( of blacklist ) wordt gebruikt, maar mac filters staan standaard altijd uit.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

Als ik de handleiding van de T6 bekijk en dan bladzijde 7 lees, dan wordt mij e.e.a. ook niet echt duidelijk. Want hoe, na het downloaden en installatie van de Honeywell app, de T6 gekoppeld moet worden staat er m.i. niet.

Wel duidelijk is dat e.e.a. alleen maar op 2,4GHz werkt en waarschijnlijk zal dit ( zoals zo vaak ) niet samen werken met een wifi netwerk welke 1 SSID voor zowel 2,4 als 5GHz heeft. Wat alle moderne wifi netwerken tegenwoordig wel hebben.

U zou dus kunnen proberen om de 5GHz op de Deco set uit te schakelen. Hoe e.e.a. nu moet worden gekoppeld is ( hopelijk ) te zien in deze video.

Als de T6, de app en wifi nu wel gekoppeld kunnen worden en alles werkt, dan kan u proberen om de 5GHz wifi weer aan te zetten. Valt de T6 wifi verbinding dan uit, dan zo u b.v. ook het gast-netwerk op de Deco zet kunnen aanzetten, daarop u dan 5GHz uitzet en dan de T6 daarmee verbinden.
Dan kan de 5GHz op uw 'normale' wifi netwerk weer aanstaan, want het is beslist een gemis als deze frequentie permanent uitgezet moet blijven.

M.b.t. de Deco set : leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

Muppie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allen werkt niet. 

Het probleem is dat wanneer de Resideo app alle mogelijke wifi netwerken zoekt, mijne er niet tussen staat.

Echt super frustrerend dit, zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

@Muppie  schreef:

Allen werkt niet. 

Het probleem is dat wanneer de Resideo app alle mogelijke wifi netwerken zoekt, mijne er niet tussen staat.

Echt super frustrerend dit, zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Voorlopig alle 5GHz ( zowel op de Deco's als op de Ziggo Modem/Router ) maar uitlaten, dat voorkomt verwarring.

Zet u eens de mobiele G4/G5 data verbinding op uw mobiel uit en dan ( met alleen wifi op uw mobiel aan ) de T6 proberen te koppelen?

JanAssen

Level 10
  • 395Posts
  • 3Oplossingen
  • 100Likes

@Muppie gebruik je een Android of iOS device?

Bij mijn Deco's werkte het als volgt:

1. Zet de thermostaat op Setup WiFi
  2. Selecteer op je device het netwerk van de thermostaat meestal iets met tstat erin
  3. Open de app en volg de stappen

Bij mij werkte het op mijn M5, ik hoefde de netwerken niet te scheiden in 2.5 en 5Ghz. Ik maak gebruik van Apple devices.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2700Posts
  • 284Oplossingen
  • 1290Likes

Hi @Muppie! We hebben al een tijdje niks meer gehoord! Kun je ons vertellen wat de status is? En het al gelukt is, wat is de oplossing geweest?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic