1
Vraag
2
Reacties
Nieuwbouw

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Request time out

Ik heb nu ongeveer 1 maand internet en TV van Ziggo. voor de wifi maak ik gebruik van de gratis deco wifi versterkers. 

 

Ik verlies regelmatig een verbinding doordat de Ziggo modem een request time out krijgt. de deco behoud gewoon verbinding.

 

ik heb in de bijlage een aantal afbeeldingen toegevoegd vanuit de Ziggo modem/router en ook een aantal printscreens van 3 verschillende pings. 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Het Ziggo modem wordt standaard in router modus geleverd, hierbij werken ook alle 4 de LAN poorten. In bridge modus werkt alleen LAN poort 1 en heb je een router nodig om het internet verkeer te verdelen.

 

Met de Deco's in accespoint heb je dan in ieder geval geen dubbele NAT meer, wat in sommige gevallen dit probleem kan veroorzaken. Mocht je modem in bridge modus gestaan hebben, had je nu met de accespoint modus van de Deco's geen internet toegang meer gehad.

 

Ik heb op de Compal Connectbox alle Deco's bedraad aangesloten in Accespoint modus. Hierbij had ik ook uitval van internet met alle Deco's rechtstreeks op het modem. Nu heb ik de hoofd Deco op het modem en op het tweede LAN poortje van de hoofd Deco een Switch (TP-Link) aangesloten, hierop de andere twee Deco's bedraad aangesloten, en blijft het internet functioneren. Blijkbaar geeft de Compal Connectbox netzo als de Arris Connectbox het signaal van de Deco's niet goed door (IGMP Snooping).

 

Dit geldt niet als je de andere Deco's draadloos met de hoofd Deco hebt verbonden. Aangezien er dan maar één Deco op het modem is aangesloten.

Bekijk in context

Nieuwbouw
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Arrows, 

 

zoals ik gisteren al aangaf heb ik de DECO nu in accesspoint mode gezet. tot op heden (vandaag) nog geen problemen meer gehad. we houden de vingers gekruist dat het nu opgelost is....

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie wat ruis op je modem.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Staat het modem in bridge mode of als router ingesteld?

Staan de Deco's als router of als accespoint ingesteld?

Hoe zijn de Deco's verbonden?

Nieuwbouw
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

modem.jpgsplitter.jpg

vanuit de 1e aansluiting loopt de meegeleverde kabel naar de ziggo modem. vanuit de modem gaat 1 kabel rechtstreeks naar de 1e deco, 2e kabel gaat naar de gigabyte switch. 

 

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Staat het modem in bridge modus? En op welke modus werken de Deco's? Als beide bijvoorbeeld in router modus staat, kan dit namelijk in sommige gevallen uitval van internet veroorzaken.

Nieuwbouw
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

de ziggo modem is standaard ingesteld, ik kan niet zien of dit bridge modus is. wellicht kun je aangeven waar ik dit kan vinden. de Deco heb ik zojuist in accesspoint modus gezet. 

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Het Ziggo modem wordt standaard in router modus geleverd, hierbij werken ook alle 4 de LAN poorten. In bridge modus werkt alleen LAN poort 1 en heb je een router nodig om het internet verkeer te verdelen.

 

Met de Deco's in accespoint heb je dan in ieder geval geen dubbele NAT meer, wat in sommige gevallen dit probleem kan veroorzaken. Mocht je modem in bridge modus gestaan hebben, had je nu met de accespoint modus van de Deco's geen internet toegang meer gehad.

 

Ik heb op de Compal Connectbox alle Deco's bedraad aangesloten in Accespoint modus. Hierbij had ik ook uitval van internet met alle Deco's rechtstreeks op het modem. Nu heb ik de hoofd Deco op het modem en op het tweede LAN poortje van de hoofd Deco een Switch (TP-Link) aangesloten, hierop de andere twee Deco's bedraad aangesloten, en blijft het internet functioneren. Blijkbaar geeft de Compal Connectbox netzo als de Arris Connectbox het signaal van de Deco's niet goed door (IGMP Snooping).

 

Dit geldt niet als je de andere Deco's draadloos met de hoofd Deco hebt verbonden. Aangezien er dan maar één Deco op het modem is aangesloten.

Nieuwbouw
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hallo Bert,

 

heb jij nog iets gehad aan de foto's en hoe kan ik zelf controleren of er ruis op de modem zit?

 

Nieuwbouw
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Arrows, 

 

zoals ik gisteren al aangaf heb ik de DECO nu in accesspoint mode gezet. tot op heden (vandaag) nog geen problemen meer gehad. we houden de vingers gekruist dat het nu opgelost is....

 

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Goed om te lezen!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Fijn om te lezen dat Arrows zijn hulp zoals het nu lijkt voor de oplossing heeft gezorgd 🙂 Laat gerust over een aantal dagen nog een bericht achter onder jouw topic of het nog steeds goed gaat 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic