Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
ErikH79
Level 1

Remote inloggen connectbox

Ik wil iets aanpassen in mijn Connectbox maar ben niet thuis om dit te doen. Kan ik vanaf een andere netwerk remote inloggen op mijn eigen connnectbox thuis?
Zoja hoe doe ik dat?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Level 17
Nee, bij de standaard instellingen is de connectbox interface alleen vanaf je LAN te bereiken (gelukkig).

Bekijk in context

Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
efok
Level 17
Nee, bij de standaard instellingen is de connectbox interface alleen vanaf je LAN te bereiken (gelukkig).
Ga naar reactie
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
ErikH79 wrote:
Ik wil iets aanpassen in mijn Connectbox maar ben niet thuis om dit te doen. Kan ik vanaf een andere netwerk remote inloggen op mijn eigen connnectbox thuis?
Zoja hoe doe ik dat?

Die is niet van buitenaf bereikbaar.
0 Kudos
JordyPersoons
Level 1
Als je de Ziggo klantenservice belt dan kunnen zij ook veel voor je doen. 0900-1884 Alleen je gebruikelijke belkosten.
0 Kudos
SnarF007
Level 9
Als je een VPN naar thuis kan opzetten is het mogelijk een thuis host, dus ook de webservice van je modem te bereiken.
0 Kudos
efok
Level 17
SnarF007 wrote:
Als je een VPN naar thuis kan opzetten is het mogelijk een thuis host, dus ook de webservice van je modem te bereiken.

Zeker, dat heb ik ook zo, maar daar moet je wel wat voor doen. Je kan in ieder geval geen VPN direct naar je connectbox opzetten, dus dan moet je een VPN server op een apparaat binnen je netwerk opzetten, en deze bereikbaar maken vanaf buiten (portforwarding). Gezien de vraagstelling lijkt me dat misschien iets teveel gevraagd. Maar mocht ErikH79 daar hulp bij willen.......vraag maar raak.