Omdat zo'n app (ook) te gebruiken is als men niet thuis is, laat men de verbinding (ook) via de cloud-server verlopen. Of de software ook zo slim ontworpen is zodat de app rechtstreeks (dus via het interne Wifi-thuisnetwerk) met de thermostaat kan communiceren, weet is niet, maar gezien de reactie van Rhemaha, zal dit wel niet mogelijk zijn.
Op jouw eerder vraag of verstandig is om een Ziggo-monteur te bestellen kan ik alleen maar antwoorden, dat de verantwoordelijkheid van Ziggo zich beperkt dan het leveren van een internet-verbinding (en die is er). Op de modem-router aangesloten "eigen" netwerk-apparatuur valt onder de verantwoordelijkheid van de abonnee. Een monteur zal zich daarom niet (mag van zijn werkgever niet) hiermee willen/kunnen bemoeien.
Het wordt nu zaak om duidelijk te krijgen of de Wifi-verbinding tussen modem-router en kamerthermostaat mogelijk is en of deze stabiel is of;
dat het probleem zit in de toegang die de cloudserver (via intennet) wil hebben tot de modemrouter.
Om met het eerste te beginnen:
-Is het de CV-installateur bij aanleg / oplevering ooit gelukt om de thermostaat met het Wifi-netwerk te verbinden?
-Geeft de thermostaat aan dat deze verbinding heeft of krijg je een een foutmelding?