Al geruime tijd zijn wij klant bij Ziggo (en daarvoor Casema). En eigenlijk hebben we in al die jaren (16 jaar inmiddels op hetzelfde contract) nooit echt gekke dingen meegemaakt en zeer tevreden gebruik gemaakt van het gehele pakket.
Maar wat er vandaag gebeurde ga ik denk ik niet snel meer vergeten.
Onze oude Ubee modem was inmiddels al weer 8 jaar oud (gelukkig al 6 jaar in Bridge modus) en het was tijd voor een nieuwe router (want die was inmiddels ook aan de leeftijd). Tijdens het vervangen van de router kwamen we erachter dat de UTP kabel van de Ubee modem volledig zat vastgeroest/samengesmolten plastic. Nu doet deze het nog wel maar, niet echt bepaald ideaal en nogal een risico met thuiswerken.
Na het bellen met de Klantenservice was het geen probleem om een Connectbox toe te sturen als vervangende modem. Prima!
Fast forward naar vandaag:
- We sluiten de Connectbox aan (volgens de instructie) - Uiteindelijk blijft deze hangen middenin de registratie. (Wifi + Data groen, geen bel signaal en onderste LED op grijs, oftewel, niet goed).
- We hebben ruim 30 minuten gewacht...noppes.
- Toen maar de Klantenservice gebeld. In eerste instantie gaf deze aan om maar nog eens te wachten. Na 20 minuten zou er worden teruggebeld. Er werd niet gevraagd om een klantnummer wat ik al vreemd vond...
- Ik vertrouwde het niet dus in de tussentijd even met nog een medewerker gebeld. Die kwam weer met het verhaal dat ze mij zou doorsturen naar een collega. OK...naar de collega...
- De collega gaf aan dat ons abonnement onder 'Propositie Ouderenzorg' viel...ehm, wat? We zijn gewoon particuliere klant, al 16 jaar op hetzelfde adres en dit is echt geen verzorgingstehuis!
- De medewerker gaf aan niets voor mij te kunnen betekenen omdat de medewerkers van Propositie Ouderenzorg afwezig waren. Zij kon op geen enkele mogelijkheid helpen.
- Toen heb ik nogmaals gebeld en toen kwam ik bij een medewerker die wel er iets meer kaas van had gegeten.
- Deze medewerker vroeg om het klantnummer (voor het eerst!) en zag eindelijk dat in het registratie proces de modem nog op 'niet afgeleverd' stond en dus nog niet was vrijgegeven. Deze medewerker heeft nu een duwtje in het proces gegeven en hopelijk werkt het morgen. Morgen dus een nieuwe poging... Het zal mij benieuwen of het werkt.
Gelukkig heb ik nog de oude Ubee en heb ik deze weer kunnen aansluiten, maar de 14 dagen hangen nu als een 'Zwaard van Damocles' boven mijn mogelijkheid om thuis te kunnen werken. Als ik dit van tevoren had geweten had ik misschien het hele avontuur niet aangegaan en had ik het risico van een antieke Ubee met rammelende UTP aansluiting maar voor lief genomen.
Dit moet toch beter kunnen? Ik zal morgenmiddag even laten weten of het heeft geholpen maar ik heb er een hard hoofd in gezien het feit ik meerdere pogingen heb moeten ondernemen om het juiste persoon aan de lijn te krijgen die -wel- het probleem zag.