Op zich mooi dat Ziggo aanbiedt om het eigen modem via de vodafone/ziggo app zelf te registeren.
Dat heb ik dus gedaan, maar zonder resultaat. Misschien had ik iets verkeerd gedaan, dus later nog maar een keer gedaan. Weer geen resultaat.
Contact gezocht met de helpdesk. Ne wij bieden geen ondersteuning op eigen modems. Maar.. Zover waren we nog niet, we zijn nog bij het registeren van de mac adressen in het ziggo systeem en het overdragen van de bootfile naar mijn eigen modem. Ja en als dat werkt, prima dan is de rest voor mij en niet ziggo, helemaal duidelijk. Maar dat is hier niet het geval.
Meermaals geprobeerd contact te zoeken maar zonder succes, tot ik iemand aan de lijn kreeg die zeer behulpzaam was. Samen nog enkele keren geprobeerd de registratie via de app te doen (ja ook na helemaal uitloggen, inloggen, updaten en wat nog meer) . Wat zij zag was dat de gegevens uit de app niet door kwamen. Mijn huidige ziggo modem staat in bridge modus. Ze adviseerde om deze daar uit te halen en nogmaals de mac adressen te registeren (door mij via de app). Echter zonder succes.
Ze zou hierna twee acties ondernemen. 1. mijn modem weer terugzetten in bridge modus. En 2, met de monteur/specialist contact opnemen. Deze zou mij dan terugbellen.
Helaas.
1. Mijn modem is niet teruggezet in bridge mode. Later contact met de helpdesk leerde mij dat ik dat maar zelf via een online formulier moest doen?! Ik help ziggo, ziggo vergeet wat terug te zetten en ik moet een formulier invullen. Hier gaat duidelijk iets fout in de de klantvriendelijkheid.
2. Niet meer gebeld door de monteur/specialist.
Dus,
maar weer contact gezocht met ziggo, deze keer een heer aan de lijn die in ieder geval instaat was om meteen mijn modem weer terug te zetten in bridge modes. Maar voor het eigenlijke probleem kon hij niet zoveel doen. Tja je kan maar het beste je probleem op het forum zetten. Daar zitten specialisten achter die wel wat voor je kunnen doen. Wij van de hepdesk kunnen je niet helpen. fijn dat verschillende medewerkers ook zo lekker consequent opgeleid zijn in hun antwoorden: je wordt gebeld door een specialist, vs post zelf maar wat
hoe dan o0k toch nog maar een keer deze poging wagen:
Hoe krijg ik mijn fritzbox 6690 kabel model bij ziggo geregistreerd en kan het modem beschikken over de benodigde bootfile.
Voor de duidelijkheid, als ik mijn fritzbox modem aansluit op de kabel, 'ziet' deze het ziggo netwerk, maar kan niet connecten. Op zich logisch zonder registratie en bootfile..
Registratie van de mac adressen (internet en telefonie) in de vodafone/ziggo app, geeft aan succesvol te zijn, echter resulteert dit niet in de ziggo-systemen als registratie van het modem.
HELP!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Cecilia, de monteur is langs geweest hoor. Hij zag niet echt bijzonderheden, maar heeft voor de zekerheid het AOP vervangen. Signaal was ok, is nu prima. Verder gaf hij aan het signaal waarschijnlijk niet de reden zal zijn geweest voor het niet kunnen registeren van de MAC adressen. Dus in antwoord op jou vraag alles is na de afspraak met de monteur niet opgelost. We gaan nu week 3 in van het registeren van het eigen modem. Help!
Hi @plippes Ik zie inderdaad dat hij wat werkzaamheden op je aansluiting heeft uitgevoerd, jammer dat dit geen oplossing heeft geboden. Dat betekent inderdaad dat we je verder moeten helpen. Mijn collega's onderzoeken waarom het niet lukt om je eigen modem te registreren. Zij doen er nu alles aan dit z.s.m. te verhelpen. We houden je vanaf hier in ieder geval op de hoogte.
Hi @Rikst ,
Inmiddels contact gehad met de techneuten die mij ik denk maandag avond belden. De registratie leek doorgekomen te zijn. Geen idee hoe en wat ze hebben gedaan, maar ik was blij dat mijn eigen fritzbox modem nu stond aangesloten.
gister of vanochtend werd ik nog gebeld door iemand van uit de technische kant om te checken of alles functioneerde. Hij kon namelijk zelf niet zie of het modem wel aanstond. ook kon hij het niet uitlezen, ondanks dat ik mijn modem wel open heb staan voor Ziigo om uit te lezen. Maar goed ik had internet dus was al lang blij. De telefonie krijg ik nog niet aan de praat, Heb inmiddels zoveel pogingen gedaan om het modem te activeren dat ik ook niet meer precies weet wat nu die juiste set inloggegevens is om in te voeren. Ook moet ik nog zoeken hoe te telefoonnummer in te voeren. uitsluitend abonnee nummer, plus netnummer, plus langcode. Maar goed dat laatste leveren jullie geen ondersteuning op en dat kan ik nog begrijpen. Duik ik nog in en is vast wat over te vinden op het forum.
Maar wat nog klopt is dat mijn modem, kennelijk van buitenaf niet te 'zien' is. Jullie monteur had hier last van en ik merk het ook doordat ik mijn server achter het modem met geen mogelijkheid te bereiken is. Ik heb een dan dns service die netjes het ip adres van het modem kent, maar wil naar het adres toe, dan kom je met geen mogelijkheid aan. Kun ju svp na laten gaan of mijn modem op het uitegeven ip adres wel of niet te bereiken is?
ps. we gaan ondertussen bij week 4 in.
@plippes schreef:Hi @Rikst ,
…
Maar wat nog klopt is dat mijn modem, kennelijk van buitenaf niet te 'zien' is. Jullie monteur had hier last van en ik merk het ook doordat ik mijn server achter het modem met geen mogelijkheid te bereiken is. Ik heb een dan dns service die netjes het ip adres van het modem kent, maar wil naar het adres toe, dan kom je met geen mogelijkheid aan. Kun ju svp na laten gaan of mijn modem op het uitegeven ip adres wel of niet te bereiken is?
ps. we gaan ondertussen bij week 4 in.
Controleer bij de instelling Internet -> Toegangsgegevens -> IPv6
Dat het modem op Native IPv6 aanstaat en dat er geen vinkje staat bij IPv4 DS-Lite. Anders heb je geen Full Dual-Stack en kan je je modem niet bereiken op het WAN IPv4 adres.
@plippes schreef:Hi @Rikst ,
…. De telefonie krijg ik nog niet aan de praat, Heb inmiddels zoveel pogingen gedaan om het modem te activeren dat ik ook niet meer precies weet wat nu die juiste set inloggegevens is om in te voeren. Ook moet ik nog zoeken hoe te telefoonnummer in te voeren. uitsluitend abonnee nummer, plus netnummer, plus langcode. Maar goed dat laatste leveren jullie geen ondersteuning op en dat kan ik nog begrijpen. Duik ik nog in en is vast wat over te vinden op het forum.
In onderstaande topic heb ik screenshots van mijn instellingen gedeeld voor telefonie, het is wel van een tijdje terug het kan dus enigszins verschillen met de laatste firmware.
Hi @Karel.
Dat ene vinkje doet wonderen voor de bereikbaarheid van buitenaf. Dit was heeft het gefixed voor wat betreft het internet. Nu ga ik verder met je ander post ten aanzien van de telefonie. En als die ook gefixed is, ben ik weer blij.
Hi @Karel. ,
Ik heb volgens mij je handleiding gevolgd, sommige pagina's zijn net even anders in de allerlaatste firmware van fritzbox. Wat mij opvalt bij het registeren is dat ik direct mijn eigen nummer nog de tekst 'undefined'
Herken je dit. Verder doet de melding me wel denken aan een verkeerde combi van gebruiker en wachtwoord, maar wat ik heb ingevoerd heb ik ook nog met een paar andere ogen ge-dubbelchecked. Misschien toch omdat ze mijn registratie toch anders dan va de app hebben gedaan er andere gegevens bij horen. Maar ja hoe krijg ik die dan weer..
Dat heb ik ook gehad dat er undefined aan het telefoonummer werd gekoppeld maar dan verwijderde ik de telefonie gegevens en probeerde het opnieuw aan te maken.
Zorg wel dat je de laatste via de “VodafoneMijn Ziggo” app de up to date SIP credentials heb verkregen/gebruikt voor de username en password. Ik heb daarbij ook het idee dat je dat niet te snel achter elkaar opnieuw moet opvragen.
Misschien dat @FRITZ!webcare daar ook wat meer kan vertellen.
Hi @Karel. Ik heb inmiddels verschillende diegenen geprobeerd om de telefoonlijn in te voeren in de fritzbox. Maar geen resultaat. Ik weet vrij zeker dat ik de laatste set SIP gegeven gebruik om de lijn de definiëren. Maar keer op keer krijg ik die undefined erbij te zien. Zowel via de wizard als handmatig. Ook een reboot van de fritzbox heeft niet geholpen voor of na het registeren. Ik heb hieronder ook maar de vraag gesteld of er misschien wat is met de laatste OS versie op de fritzbox. Maar weer effe afwachten.
De OS versie die ik gebruik is deze: 7.90-116083 BETA
@FRITZ!webcare Zou er een issue zijn met deze Beta voorloper van versie 8 waardoor ik mijn telefoons niet kan registeren ?
ons is geen probleem bekend met de recente Labor FRITZ!OS en het zal geen probleem van de FRITZ!Box zijn al je de telefoonnummer niet kan registeren. Onder Systeem > Gebeurtenissen zie je de foutmeldingen terug wat de oorzaak is.
Hier dan de oplossing voor je:
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam
@FRITZ!webcare schreef:ons is geen probleem bekend met de recente Labor FRITZ!OS en het zal geen probleem van de FRITZ!Box zijn al je de telefoonnummer niet kan registeren. Onder Systeem > Gebeurtenissen zie je de foutmeldingen terug wat de oorzaak is.
Hier dan de oplossing voor je:
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam
Ik heb geen probleem maar @plippes krijgt undefined bij bij het registreren van de telefoon. Zelf ga ik het niet proberen zolang mijn telefoon werkt. Aangezien ik begin dit jaar ook grote problemen had om mijn telefoonlijn bij Ziggo na een herregistratie van het modem bij Ziggo weer actief te krijgen.
Mijn idee is dat de SIP gegevens incorrect zijn en dat @plippes de SIP gegevens opnieuw moet aanvragen in de “Mijn Ziggo” app. Tevens controleren of de MTA MAC wel correct is geregistreerd.
Ik heb nu meermaals het nummer verwijderd, de FritzBox opnieuw opgestart, nummer opnieuw ingesteld en telkens zie
"undefined" achter mijn nummer verschijnen. Lijkt mij niet iets wat Ziggo in de hand heeft, maar uit de Fritzbox zelf komt?!
Na de controle zie ik deze boodschap:
Kijk ik dan in de logging zie ik dit:
Volgens de documentatie zou dit er op duiden dat mijn gebruikers gegevens die ik heb ontvangen onjuist zijn en dat zou de bal weer bij Ziggo @Rikst leggen. En dat zou me na ruim 4 weken ellende ook weer niet verbazen. Het gehannes met de hele registratie via de app was een doffe ellende en heeft lang geduurd voordat mijn modem was geregistreerd met beide (internet en tel.) Mac adressen. Ik ben bang dat vanuit de app niet alleen de Mac registratie maar ook de hele SIP registratie fout gaat.
Na vele weken ben ik best hopeloos. Leuk dat Ziggo een aanbod heeft gedaan ter compensatie, maar daar kan wat mij betreft pas sprake van zijn als zowel internet als telefonie werken. Oh wat hoop ik dat mijn ellende opgelost kan worden en anders gaat het Fritzbox kabelmodem maar met het grof vuil mee en moet ik maar bij een van de twee optische kabelboeren mijn heil gaan zoeken (hoewel doe waarschijnlijk ook geen haar beter zijn).
Help!!
Aangezien je een DNS error krijgt kan je modem mogelijk vmk.voice.ziggo.nl de telefonie server van Ziggo niet vinden. Dit kan komen als je modem via het internet de telefonie server van Ziggo probeert te bereiken. Telefonie van Ziggo gaat niet over het internet maar via een eigen netwerk. Daarvoor is het nodig dat de MTA-MAC adres voor telefonie correct is geregistreerd via de Mijn Ziggo app.
Controleer in de VodafoneZiggo app of je CM-MAC adres (internet) en je MTA-MAC adres (telefonie) correct zijn geregistreerd met de gegevens op je modem.
@Karel. Dank dat je mee blijft denken. In de App staan mijn beide Mac adressen goed. Maar zoals je misschien leest uit bovenstaande berichten is er nogal wat water door de Rijn gegaan voordat mijn internet werkte. Ik denk zelf dat ze het uiteindelijk wel helemaal in orde hebben gemaakt voor mijn internet maar niet voor mijn telefonie. Het zou na al die tijd best aardig zijn dat iemand aan de kant van ziggo @Rikst @Cecilia het zich zou aantrekken en zou uitzoeken wat er hier van hun kant mogelijk mis gaat. Mijn Mac gegevens staan voor hun ook beschikbaar in mijn profiel.
Begin zo langzamerhand echt radeloos te worden. Help Ziggo, Help.
@plippes schreef:@Rikst @Cecilia het zich zou aantrekken en zou uitzoeken wat er hier van hun kant mogelijk mis gaat. Mijn Mac gegevens staan voor hun ook beschikbaar in mijn profiel.
Begin zo langzamerhand echt radeloos te worden. Help Ziggo, Help.
Ja dat ze bij Ziggo de boel niet op orde hebben kan zeker een mogelijkheid zijn. Afgelopen februari/maart heb ik een downgrade van mijn internet snelheid laten uitvoeren. Helaas werd die order in eerste instantie niet uitgevoerd omdat mijn Fritz!Box actief was. Toen moest ik het Ziggo modem weer actief maken. Heb toen ook een paar weken strijd gehad om het op orde te krijgen. Had zelfs op een moment én het Ziggo modem én het Fritz!Box modem gelijktijdig actief maar geen telefonie. Dat heeft bij elkaar ook een aantal weken geduurd voordat ik weer telefonie had. Op het Ziggo modem heb ik het toen trouwens plotseling weer werkend gezien en de internet snelheid upload was afwijkend laag.
Lees de soap hier: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wijziging-in-mijn-abonnement-van-Internet-Complete-naar-Intern...
Zelf ben ik nu al aan het voor sorteren om uiteindelijk de te dure telefonie via Ziggo geheel stop te zetten. Gebruik het eigenlijk nog te weinig. Zeker om zelf uitgaand te bellen dat is via mijn mobiel goedkoper.
@plippes Vervelend dat het nog niet wil vlotten met het activeren van het eigen modem! Wil je de volgende stappen eens doorlopen en testen of het lukt?
1.Log uit op de VodafoneZiggo app op alle apparaten
2. Ga naar Producten - Internet
3. Klik op meer info bij Wifi-modem
4. Scroll naar beneden en kies Registreer een nieuw modem
5. Je ziet nu een scherm met informatie. Lees dit goed door en klik op Registreer een nieuw modem.
6. De tweestapsverificatie is verplicht. Je moet hier nu doorheen. Je moet daarna de app opnieuw starten.
Herhaal de drie stappen hierboven
Vul nu in:
Het MAC-adres
Merk
Model
Klik op Verder
Controleer de gegevens en klik op Verstuur
De activatie is compleet. Je ziet nu de SIP gegevens (indien van toepassing). Open de PDF en sla deze op op je telefoon.
Mocht het ook hierna nog niet lukken, laat het ons dan weten dan zorg ik ervoor dat onze specialisten onderzoeken waarom het misgaat.
@Paul ,
Na 4 weken !! nog steeds geen volledige functionaliteit door toedoen van Ziggo is 'vervelend' nogal een understatement. De laatste keer heb ik al de stappen die je noemt met Ziggo aan de lijn doorlopen. Zonder resultaat! Later teruggebeld door een Ziggo-techneut, en met moeite de boel aan de praat gekregen althans zo dacht ik. Het internet werkte, maar toen ik later de telefonie wilde activeren lukte dat keer op keer op keer niet.
Op de community is een mooie handleiding hoe dit te doen voor fritzbox, die ik voor het Fritbox deel volg, maar uiteindelijk stuit het telkens aan de kant van Ziggo.
Als je me vraagt om nogmaals mijn modem te registeren, nu deze na 4+ weken eindelijk voor internet werkt, denk ik niet dat dat de juiste vraag is. Wat ik wel heb gedaan is In de App, na uitloggen en opnieuw inloggen een reset van de SIP gegevens gedaan. Zonder succes. Overigens staan in de App mijn Mac adressen correct vermeldt.
Misschien beter om contact te hebben met een techneut, zou je dat svp willen organiseren.
Hi @Karel.
Tja.. Ik begrijp je helemaal. Ik overweeg ook mijn telefonie maar helemaal op te zeggen, maar aan de andere kant is opzeggen omdat iets wat aangeboden moet worden het niet wordt ook niet zo goede reden. Ik overweeg nu voor het eerst sinds 30 jaar kabel van Ziggo en voorlopers toch maar over te stappen op Glasvezel. Wat is voor jou nog de reden om toch bij ziggo te blijven?
En let op, stopzetten van de telefonie is een wijziging op je abonnement. Zou je internet het nog doen als de wijziging is doorgevoerd?
@plippes schreef:Hi @Karel.
Tja.. Ik begrijp je helemaal. Ik overweeg ook mijn telefonie maar helemaal op te zeggen, maar aan de andere kant is opzeggen omdat iets wat aangeboden moet worden het niet wordt ook niet zo goede reden. Ik overweeg nu voor het eerst sinds 30 jaar kabel van Ziggo en voorlopers toch maar over te stappen op Glasvezel. Wat is voor jou nog de reden om toch bij ziggo te blijven?
En let op, stopzetten van de telefonie is een wijziging op je abonnement. Zou je internet het nog doen als de wijziging is doorgevoerd?
Voor mij is het kijken van en lokaal kunnen opnemen van de DVB-C TV kanalen de reden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.