Beste,
wij hebben de laatste tijd (3-4 weken) erg veel last van een wegvallende internet verbinding. Dit gebeurt tot een paar keer per uur. Daarvoor geen last van gehad. Setup is ook al lange tijd hetzelfde. Wegvallen is kort en verbinding hersteld zichzelf.
Het is niet de wifi die wegvalt, echt de internet verbinding.
Setup:
connectbox
daaraan gekoppeld Deco M9 (AP mode) met 3 access points.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Nogmaals, de huidige setup is lang zo.
Ik lees meerder topics die hetzelfde beschrijven, echter zie niet direct een antwoord.
groet,
Bart
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze aansluitwijze (modem achter versterker) is onjuist. Er hoort een splitter (POA-01-B) tussen AOP en versterker geplaatst te worden, het modem moet op deze splitter aangesloten worden. Verder twee afgekeurde stekkers op de versterker (eerste en tweede van rechts).
Klopt het dat er geen waarden op het tabblad Upstream vermeld zijn?
De T3 errors in de log mogen af en toe voorkomen.
De upstream ziet er goed uit.
De POA 01-UPC is de voorloper van de POA-01-B en voldoet ook prima. Je dient deze wel te plaatsen zonder plastic kapje, deze kun je verwijderen met een schroevendraaier.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hierbij de foto's van het AOP en de splitter
En de log is ook bijgevoegd.
en verder zie ik ook nog in de netwerkhistorie geregeld de bijgevoegde critical error terug komen.
gr,
Bart
Deze aansluitwijze (modem achter versterker) is onjuist. Er hoort een splitter (POA-01-B) tussen AOP en versterker geplaatst te worden, het modem moet op deze splitter aangesloten worden. Verder twee afgekeurde stekkers op de versterker (eerste en tweede van rechts).
Klopt het dat er geen waarden op het tabblad Upstream vermeld zijn?
De T3 errors in de log mogen af en toe voorkomen.
Upstream log is toegevoegd.
verder heb ik even gezocht in de doos van het modem en hier ligt nog een POA 01-UPC (itemnr 24100000). Kan ik deze gebruiken? Zo nee, kunnen jullie dan een nieuwe splitter sturen?
De upstream ziet er goed uit.
De POA 01-UPC is de voorloper van de POA-01-B en voldoet ook prima. Je dient deze wel te plaatsen zonder plastic kapje, deze kun je verwijderen met een schroevendraaier.
Heb de splitter er nu tussen zitten en het modem daar rechtstreeks opgezet. Nieuwe log files van down- en upstream toegevoegd.
Kunnen jullie de nieuwe waardes nog eens checken?
Ziet er prima uit zo. Zou je de stabiliteit van de internetverbinding een paar uur in de gaten willen houden?
Ja, gaan we doen komende uren / dagen. Bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.