1
Vraag
2
Reacties
BartV

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Regelmatig wegvallende internet verbinding

Beste,

 

wij hebben de laatste tijd (3-4 weken) erg veel last  van een wegvallende internet verbinding. Dit gebeurt tot een paar keer per uur. Daarvoor geen last van gehad. Setup is ook al lange tijd hetzelfde. Wegvallen is kort en verbinding hersteld zichzelf.

 

Het is niet de wifi die wegvalt, echt de internet verbinding. 

 

Setup:

connectbox

daaraan gekoppeld Deco M9 (AP mode) met 3 access points.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen? Nogmaals, de huidige setup is lang zo.

 

Ik lees meerder topics die hetzelfde beschrijven, echter zie niet direct een antwoord.

 

groet,

 

Bart

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

Deze aansluitwijze (modem achter versterker) is onjuist. Er hoort een splitter (POA-01-B) tussen AOP en versterker geplaatst te worden, het modem moet op deze splitter aangesloten worden. Verder twee afgekeurde stekkers op de versterker (eerste en tweede van rechts).

 

Klopt het dat er geen waarden op het tabblad Upstream vermeld zijn?

De T3 errors in de log mogen af en toe voorkomen.

Bekijk in context

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

De upstream ziet er goed uit.

 

De POA 01-UPC is de voorloper van de POA-01-B en voldoet ook prima. Je dient deze wel te plaatsen zonder plastic kapje, deze kun je verwijderen met een schroevendraaier.

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream/log-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij de foto's van het AOP en de splitter

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En de log is ook bijgevoegd.

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

en verder zie ik ook nog in de netwerkhistorie geregeld de bijgevoegde critical error terug komen.

 

gr,

 

Bart

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

Deze aansluitwijze (modem achter versterker) is onjuist. Er hoort een splitter (POA-01-B) tussen AOP en versterker geplaatst te worden, het modem moet op deze splitter aangesloten worden. Verder twee afgekeurde stekkers op de versterker (eerste en tweede van rechts).

 

Klopt het dat er geen waarden op het tabblad Upstream vermeld zijn?

De T3 errors in de log mogen af en toe voorkomen.

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Upstream log is toegevoegd.

 

verder heb ik even gezocht in de doos van het modem en hier ligt nog een POA 01-UPC (itemnr 24100000). Kan ik deze gebruiken? Zo nee, kunnen jullie dan een nieuwe splitter sturen?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

De upstream ziet er goed uit.

 

De POA 01-UPC is de voorloper van de POA-01-B en voldoet ook prima. Je dient deze wel te plaatsen zonder plastic kapje, deze kun je verwijderen met een schroevendraaier.

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb de splitter er nu tussen zitten en het modem daar rechtstreeks opgezet. Nieuwe log files van down- en upstream toegevoegd.

 

Kunnen jullie de nieuwe waardes nog eens checken?

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14133Posts
  • 869Oplossingen
  • 5741Likes

Ziet er prima uit zo. Zou je de stabiliteit van de internetverbinding een paar uur in de gaten willen houden?

BartV
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, gaan we doen komende uren / dagen. Bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic