Mcjm1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Regelmatig verdwenen e-mails

Ook hier regelmatig alle mails in Postvak In verdwenen. Mail in de submappen is wel blijven staan. Het veranderen van het wachtwoord heeft helaas niet geholpen, de mails verdwijnen nog steeds. Er zijn geen regels actief (gecheckt) en uiteraard wordt IMAP gebruikt. Ook in de mailclient zijn geen instellingen gemaakt die het probleem kunnen veroorzaken.Ik hoop dat iemand nog een idee heeft hoe het opgelost kan worden!

4 Reacties 4
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mcjm1, welkom op de Ziggo Community,

Ik heb je reactie even naar een los topic verplaatst. Destijds was er sprake van een hack, maar op basis van je bericht heb je dat al uitgesloten en is er mogelijk wat anders aan de hand.

Verdwijnen álle mails uit je Postvak IN op dat moment of ben je willekeurige kwijt? Vind je ze nog terug in je prullenbak?

Op welke apparaten maak je allemaal gebruik van je mail?

Mcjm1
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Alex,

Alle mails in postvak In zijn dan verdwenen en niet terug te vinden in de prullenbak. 

De mail wordt alleen gelezen via de standaard Android mailclient. Soms wordt via Webmail op een Windows-device ingelogd. Verder zijn er geen apparaten waar via een mailclient de mail wordt bekeken.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ontzettend gek! 

Om tóch de phishing/hack verder uit te sluiten; heb je ook verdachte phishing-mails ontvangen recent?

Kun je controleren of er bij instellingen (drie streepjes rechtsboven) > e-mail > Automatisch doorsturen iets staat? Een andere reden zou het gebruik van POP3 kunnen zijn, maar dat heb je al uitgesloten begrijp ik (alleen IMAP of webmail). 

Mcjm1
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Er zijn voorzover mij bekend geen verdachte mails ontvangen. Automatisch doorsturen is ook niet geconfigureerd. Het is inderdaad een vreemde situatie.

Ook de Android mailclient is gecheckt op afwijkende instellingen, maar niets gevonden.

Uitgelicht topic