1
Vraag
2
Reacties
vtle

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Regelmatig uitval van internet door reboots van Arris Connectbox

Ik heb in oktober mijn oude modem vervangen met een Arris Connectbox en heb sindsdien erg veel last van uitvallend internet. De system up time van mijn Arris Connectbox is bijvoorbeeld zelden hoger dan 1 à 2 uur. De horizon mediabox haalt nog geeneens een up time van meer dan een minuut, deze voert oneindige reboots uit.

Ik heb gezocht op het probleem en het lijkt een bekend probleem te zijn met de Arris Connectbox? Iets met ziggo die onderhoud heeft gevoerd in je wijk waardoor de frequentie van je wandcontactdoos/AOP te hoog is voor de Arris Connectbox o.i.d.?

Aan bedrading en modem plaatsing is hier in het huis ruim 15 jaar niets veranderd zover ik herinner en is ook nooit een probleem met signaalsterkte geweest. Dus dit lijkt mij eerder een probleem dat voortkomt uit de nieuwe modem of recente onderhoud aan de wijkkast.

Maar dat is een zelf-diagnose, dus hier is mijn modem data:

Network Log
2019-01-14 22:06:19.00	Error	
2019-01-14 22:06:23.00 Warning!
2019-01-14 22:06:25.00 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:28.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:29.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:34.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:37.00 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:41.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:43.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:45.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:49.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:06:51.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:13.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:15.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:33.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:33.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:42.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:43.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:43.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:47.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:57.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:07:57.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Nog een network log
2019-01-14 22:11:22.00	Error	DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:11:26.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:11:42.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:11:43.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:11:54.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:12:13.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:12:27.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:12:35.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:12:43.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:12:43.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:16.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:24.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:26.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:32.00 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:35.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:43.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:48.00 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:13:48.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:14:13.00 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2019-01-14 22:14:15.00 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:a5:f6:e3;CMTS-MAC=00:17:10:91:b8:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;




Upstream
Upstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 50900000 48.5 5120 64 qam 2
2 28600000 48.5 2560 64 qam 6
3 31800000 54 2560 64 qam 5
4 37100000 50.5 5120 64 qam 4
5 44000000 48.5 5120 64 qam 3
6 57800000 48.5 5120 64 qam 1


Upstream bonded channels
Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 64 55
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0



Downstream
Downstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 834000000 -0.2 37 256 qam 21
2 858000000 -1.2 37 256 qam 24
3 850000000 -0.9 37 256 qam 23
4 842000000 -0.7 37 256 qam 22
5 674000000 1.5 38 256 qam 1
6 826000000 0.2 37 256 qam 20
7 818000000 0.5 35 256 qam 19
8 810000000 0.7 34 256 qam 18
9 802000000 0.5 33 256 qam 17
10 794000000 1 33 256 qam 16
11 786000000 1.4 38 256 qam 15
12 778000000 1.2 38 256 qam 14
13 770000000 1.5 38 256 qam 13
14 762000000 1.2 37 256 qam 12
15 754000000 1.2 38 256 qam 11
16 746000000 1.4 38 256 qam 10
17 738000000 1.5 38 256 qam 9
18 730000000 1.7 38 256 qam 8
19 722000000 1.7 38 256 qam 7
20 714000000 2.5 38 256 qam 6
21 706000000 2.7 40 256 qam 5
22 698000000 3.2 40 256 qam 4
23 690000000 2.5 38 256 qam 3
24 682000000 2.2 38 256 qam 2


Downstream bonded channels
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 37.6 5 0
2 Locked 37.3 5 0
3 Locked 37.6 6 0
4 Locked 37.3 0 0
5 Locked 38.6 5 0
6 Locked 37.6 5 0
7 Locked 36.6 6018 0
8 Locked 34.9 8799824 351
9 Locked 32.9 16544532 4481824
10 Locked 31.4 19740286 17405622
11 Locked 38.6 3 0
12 Locked 38.9 5 0
13 Locked 38.9 5 0
14 Locked 37.6 6 0
15 Locked 38.6 0 0
16 Locked 38.9 5 0
17 Locked 38.9 4 0
18 Locked 38.9 3 0
19 Locked 38.9 0 0
20 Locked 38.6 5 0
21 Locked 40.3 4 0
22 Locked 40.3 4 0
23 Locked 38.6 0 0
24 Locked 38.9 5 0



Configuration
Refresh data
General Configuration
Network access
Allowed
Maximum Number of CPEs
3
Baseline Privacy
Enabled
DOCSIS Mode
Docsis30
Config file
internet200_20_nowifi_v4-sip.bin


Primary Downstream Service Flow
SFID 387655838
Max Traffic Rate 214000000
Max Traffic Burst 42600
Min Traffic Rate 0


Primary Upstream Service Flow
SFID 387647645
Max Traffic Rate 21400000
Max Traffic Burst 42600
Min Traffic Rate 0
Max Concatenated Burst 42600
Scheduling Type BestEffort



Connect Box device information
The information below shows current status of this Connect Box.

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 10
Software version : 9.1.116.605
Cable MAC address : ----------------
Cable modem serial number : -------------
System up time : 0 days 0h:38m:53s
Network access : Allowed

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16085Posts
  • 3010Oplossingen
  • 7457Likes
Je aop is verouderd Ziggo vervangt dit gratis, ook voldoet je bekabeling en splitter niet meer aan de hedendaagse eisen.

Als je via de chat met Ziggo contact zoekt regelen ze een monteur . En kun je deze foto's laten zien.

https://www.ziggo.nl/chat

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 16085Posts
  • 3010Oplossingen
  • 7457Likes
Laat eens een foto van je AOP en aansluitingen zien, je hebt waarschijnlijk last van 4g instraling.
vtle
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vtle
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Alstublieft, hierbij de foto
Steefb

Level 20
  • 16085Posts
  • 3010Oplossingen
  • 7457Likes
Je aop is verouderd Ziggo vervangt dit gratis, ook voldoet je bekabeling en splitter niet meer aan de hedendaagse eisen.

Als je via de chat met Ziggo contact zoekt regelen ze een monteur . En kun je deze foto's laten zien.

https://www.ziggo.nl/chat
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Steefb,

Hou er wel rekening mee dat de kabels en connectoren klant domein zijn. Als de monteur dit gaat regelen voor je worden er kosten in rekening gebracht van 50 euro.

AOP via een monteur en splitter krijg je wel gratis.
Steefb

Level 20
  • 16085Posts
  • 3010Oplossingen
  • 7457Likes
Hoe kom je aan die 50 euro? Bekabeling kan evt. voor eigen kosten zijn. De monteur moet toch komen voor het aop. Binnenhuis installatie is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid . Als een monteur dit moet gaan aansluiten kunnen er kosten zijn.

Ik heb het idee dat ze daar klantvriendelijk mee omgaan.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Steefb,

Dat rekenen ze als ze kabels of connectoren van klant domein gaan vervangen. (Is hier ook gebeurd)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes
Hey vtle . Welkom hier! Zo te lezen heb je al goede adviezen gekregen ^^. Is het gelukt om een afspraak met een monteur te maken, inmiddels? 😄
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes
vtle . Heb je nog een update voor ons? 🙂
vtle
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo ik heb via de Twitter DMs contact gehad en heb een nieuwe splitter en kabel gevraagd. Ik ga eerst daarmee aan de slag en zodra dat op orde is zal ik een monteur afspraak aanvragen voor het vervangen van de aop
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic