Ik heb een veelvuldig terugkerend probleem met mijn WiFi verbinding. Plusminus om de drie weken "verdwijnt" mijn WiFi verbinding met mijn drie beveiligingscamera's, mijn printer en mijn TV.
In de draadloze verbinding in mijn Connectbox box staan zowel de 2,4 Ghz als de 5 Ghz aangevinkt evenals de kanaal optimalisatie. Als de storing zich voordoet zet ik de 5 Ghz verbinding uit en start mijn Connectbox opnieuw op. De verbinding van bovengenoemde apparaten is dan weer hersteld en vervolgens schakel ik ook de 5 Ghz WiFi verbinding weer in. Dit gaat dan weer voor een week of drie goed, waarna het hele verhaal weer overnieuw begint.
Het vreemde is dat mijn tablet en mobiele telefoon wel gewoon hun verbinding behouden als de "storing" zich voordoet. Heeft iemand een idee waardoor dit probleem veelvuldig terugkeert?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer eens een van deze apparaten een vast IP adres te geven.
En kijk dan of dit apparaat ook de verbinding verliest.
Probeer ook eventueel de DHCP lease tijd te verlengen (setting in de router). Verlies van verbinding zou dan minder vaak op kunnen treden.
of maak er een gewoonte van de router eens in de 2 weken opnieuw op te starten.
Bedankt voor je reactie.
De camera's en de printer hebben een vast IP adres, van de tv weet ik het niet.
Ik zal de voorgestelde oplossing met de verlengde DHCP tijd eens proberen, misschien dat het werkt.
Bij een vast IP adres maakt het verlengen of verkorten van de DHCP lease tijd niet uit.
Een andere truck is het een verschillende naam geven van de 2.4 GHz en de 5GHz band (SSID).
En dan verbinden met een van de twee. Dan gaan apparaten ook niet zoeken bij verlies van verbinding.
Wellicht is een van de 2 stabieler.
Ik ga eerst met de eerste oplossing aan de gang en als het niet werkt dan probeer ik de tweede.
Eerst maar even geduld hebben totdat de WiFi verbinding weer crasht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.