1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Smultie

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Regelmatig kort wegvallend wifi/internet

Meermaals per dag valt mijn internetverbinding korstondig (5 seconden tot 1 minuut ongeveer) weg.

 

De modem (Smartwifi) blijft gewoon het witte ledje laten zien, dus hij gaat niet compleet opnieuwe de opstartcyclus af.

 

Wat data vanuit de modem:

Smultie_0-1668629584361.pngSmultie_1-1668629611249.pngSmultie_2-1668629629816.png

Smultie_3-1668629644838.pngSmultie_4-1668629663121.png

Tijd Prioriteit Omschrijving

16-11-2022 21:09:29noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.9];CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 20:50:45criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 19:53:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=199.232.148.159 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 10:09:08noticeIP Flood - src=79.142.79.226 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 09:52:07noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=149.154.167.92 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 04:56:56noticeDHCP Renew - lease parameters time server-212.54.47.18 modified;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 04:56:56errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 03:13:37noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=3.123.49.95 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2022 13:43:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-11-2022 13:41:01noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=146.112.41.2 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2022 04:30:11noticeIP Flood - src=85.195.232.27 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2022 04:21:17noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=146.112.41.3 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2022 04:20:28noticeIP Flood - src=154.3.40.42 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-11-2022 01:28:18noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=146.112.41.2 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 10:20:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 08:38:33noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=149.154.167.92 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 07:06:25noticeIP Flood - src=84.217.170.48 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 05:25:56noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=17.57.146.170 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 03:05:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 02:43:56noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=149.154.167.92 MAC=00:A2:89:27:14:19;CM-MAC=38:43:7d:75:48:e2;CMTS-MAC=00:a2:89:27:15:5a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Iemand tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Zojuist de monteur gedag gezegd.

Kundige, vriendelijke man die zowel AOP als alle kabels vervangen heeft (richting modem en richting TV dus).

Signaal wat hij kon meten zag er prima uit.

 

Hiernaast werd ik vorige week gebeld door een medewerker van Ziggo die mij een set TP-Link Deco M4's opstuurde. Hoewel de setup niet compleet van een leien dakje verliep (zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Internet/TP-Link-Deco-M4-kom-niet-door-de-setup/m-p/1096483) heb ik daarna eigenlijk geen last meer gehad van wegvallend internet. Mogelijk toch te veel draadloze apparaten voor de Compal?

 

Hoe dan ook, ik ga ervanuit dat mijn problemen nu opgelost zijn!!

 

Dank allen op dit forum voor alle hulp!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78825Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23553Likes

Ik zie Flood met regelmaat terugkomen in je log, dat blokt je internet verbinding.

Zet de Firewall instellingen als hieronder en ook de IPv6 instellingen, als ze erbij staan.

 

Bert_0-1668630466571.png

 

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor je snelle reactie, Bert.

 

Even voor de zekerheid, aangezien het er bij mij nét iets anders uitziet:

Smultie_0-1668630750873.png

 

Je wil dat ik hier 'IP-flood detectie' uit zet?

Wat moet/mag ik met 'ICMP Flood' detectie doen?

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2554Likes

het liefst heb je alleen je firewall (dus het bovenste vinkje) aanstaan, de rest mag het vinkje uit

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 420Likes

Hi @Smultie, is het gelukt met de tips? Ervaar je nu een stabielere verbinding ook?

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Het lijkt zeker gewerkt te hebben!

Ik kijk het nog 1-2 dagen aan, en dan markeer ik deze als opgelost!

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb vandaag de hele dag thuisgewerkt, en hoewel het ontegenzeggelijk beter is dan dat het was vóór de aanpassing in de Firewall settings, heb ik nog steeds 3-4 een drop gehad.

 

Vaak kon ik dan in de logs een "Illegal - Dropped input packet" terugvinden rond dezelfde tijd, maar dit was niet altijd het geval.

 

Smultie_0-1669129368002.pngSmultie_1-1669129383173.png

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Smultie fijn dat je dit even deelt én dat er dus duidelijk verbetering is. Super.

Wat de drops aangaat, hopelijk heeft dit niet tot veel ongemak geleid. En anders heeft @Gio2903 misschien nog een aanvulling? 

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2554Likes

kun je eens een foto van je AOP (woonkamer EN/of meterkast) laten zien?

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

PXL_20221124_071615527.jpg

PXL_20221124_071620929.jpg

 een foto mét en een zonder flits

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2554Likes

Dit aop dient vervangen te worden, dit is gratis. De monteur kan dan meteen het binnenkomende signaal meten, als die goed is zou uitval niet meer moeten gebeuren. Een moderator kan een afspraak voor je inplannen

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Dank je @Gio2903

 

Puur uit interesse, op basis waarvan constateer je dit? Merk? Type?

Wat zijn de huidige vereisten?

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2554Likes

er is een lijst van AOP's die docsis 3.1 geschikt zijn, deze hebben altijd maar 1 gat ipv 2

dit is die lijst van AOP's die er zijn: https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet-wifi#/aan-de-slag/ja,-dat-weet-ik/

 

deze zijn GESCHIKT:

1-gats (aansluiting links)

1-gats (smal en langwerpig)

1-gats (met Ziggo logo)

 

in het geval van een wit modem mag deze ook (eurodocsis 3.0):

1-gats (met 'sleutelgat')

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor de heldere uitleg @Gio2903 
Begrijp ik goed dat een moderator op basis van dit topic contact met me opneemt via het forum, of moet ik zelf even de helpdesk bellen en verwijzen naar dit topic oid?

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2554Likes

geen probleem 😉

het duurt soms even voordat een moderator hier langskomt. als jij klantenservice belt en uitlegt dat je een verouderd aop hebt met 2 gaten en daardoor uitval op het modem ervaart, dan kunnen zij ook een monteur inplannen

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ik wacht toch even op ze! Heb erg goede ervaringen met oplossen via dit forum!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5779Posts
  • 601Oplossingen
  • 3458Likes

Hey @Smultie

Wat fijn dat je al zo goed bent geholpen door Gio2903. Just to be sure: Dit is de eerste plek in jouw woning waar het signaal binnenkomt toch? Je hebt niet de hoofdaansluiting in de meterkast? Dit vraag ik nog even extra omdat het vervangen van de aansluiting enkel kosteloos door een monteur wordt uitgevoerd als het gaat om de hoofdaansluiting. Ik hoor het graag! 

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor je bericht, Mariska.

Dit is inderdaad de plek waarop het signaal de woning binnen komt.

 

 

Ter info: komende dinsdag komt er een monteur langs. Ik zal de resultaten hier delen.

Smultie
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Zojuist de monteur gedag gezegd.

Kundige, vriendelijke man die zowel AOP als alle kabels vervangen heeft (richting modem en richting TV dus).

Signaal wat hij kon meten zag er prima uit.

 

Hiernaast werd ik vorige week gebeld door een medewerker van Ziggo die mij een set TP-Link Deco M4's opstuurde. Hoewel de setup niet compleet van een leien dakje verliep (zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Internet/TP-Link-Deco-M4-kom-niet-door-de-setup/m-p/1096483) heb ik daarna eigenlijk geen last meer gehad van wegvallend internet. Mogelijk toch te veel draadloze apparaten voor de Compal?

 

Hoe dan ook, ik ga ervanuit dat mijn problemen nu opgelost zijn!!

 

Dank allen op dit forum voor alle hulp!