Hoi allemaal,
De afgelopen tijd is het regelmatig - in ieder geval wekelijks tot een paar keer per week - voorgekomen dat onze internetverbinding uitvalt. Modem resetten (uit/aan) lost het probleem weer tijdelijk op. Ik ben niet vaak op lokatie op het moment dat het internet er uit ligt, maar bij het resetten van de modem en checken van de logs zie ik vaak T3 errors die wel overeen kunnen komen met het moment van een outage (en één in ieder geval precies op het moment van outage). De Ziggo monteur is langsgeweest en heeft de Hitron modem en de splitter vervangen en het modem voor ons aangesloten op de nieuwe splitter. Dit heeft niet geholpen, de internetverbinding is nog even onbetrouwbaar als met het oude modem. De klantenservice opperde dat het misschien aan ons deel van het netwerk lag, maar als de modem na een crash bereikbaar is geeft hij vaak aan geen WAN IP te hebben van Ziggo en werken in ieder geval pings en traceroutes vanuit het modem dashboard naar buiten niet meer maar kunnen wij dus nog wel het modem dashboard bereiken via het lokale netwerk, dus ik kan me bijna niet voorstellen hoe onze ubiquiti edgerouter of switches de outages zouden kunnen verzoorzaken.
Toen ik aankwam net lag het er weer uit, bijgevoegd wat screenshots van het controlepaneel van de modem pre- en post reboot van een half uur geleden. Intussen werkt het internet dus weer (maar voor hoe lang is de vraag...). Klantenservice heeft mij in ieder geval naar dit forum doorverwezen, dus heeft iemand van jullie tips hoe we dit op kunnen lossen?
Met vriendelijke groet,
Martijn
p.s. bijgevoegd zijn:
- pre-*.png zijn de screenshots uit het controlepaneel toe internet er net uit lag voor de powercycle
- post-*.png zijn de screenshots uit het controlepaneel na een powercycle toen ik weer internetverbinding kreeg
- docsis-vorige-crash.png was toen iemand anders op locatie was op het moment dat de modem er weer uit lag (naar zijn inschatting: rond op 5/29 rond 23:20 was het internet ongeveer weg, om 23:50 deed hij het ineens weer zonder een power cycle; dit komt overeen met een T3 error in de logs)
- docsis-wan-ochtend-na-de-crash was de staat van docsis-wan de ochtend erna, die heb ik in een excel opgeslagen.