Wim2111

Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Regelmatig herstart modem na vervangen Cisco voor Connectbox

4 weken geleden heb ik mijn Cisco EPC 3212 modem verplicht (vanuit Ziggo) moeten vervangen voor een Connectbox. Sindsdien heb ik regelmatig korte uitval (lijkt of Connectbox opnieuw opstart) van 3-5 minuten. Zowel de WiFi als bedraad is er dan geen Internetverbinding. In de Connectbox heb ik niets aangepast (staat dus niet in brugmodus). Het probleem had ik niet met de Cisco. Ik heb een POA van Braun: POA-1IEC-NL. Zo'n 5 jaar geleden door een Ziggo-monteur aangelegd. Ik heb de instructies zoals in diverse draadjes aangegeven, uitgevoerd, zoals het loshalen van de kabels en het POA en weer goed in de kast gedrukt. Het maakt geen verschil. Wat kan het probleem zijn? En wat kan ik doen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 114Oplossingen
  • 202Likes

Goedemorgen @Wim2111 ,

Bedankt voor het toevoegen van je gegevens. Na het doorlezen van het topic heb ik een monteur voor je ingepland. Je krijgt straks een mail van mij hierover.
 

Ben je niet thuis op het ingeplande tijdblok? Geen probleem! Via je eigen MijnZiggo account kun je heel eenvoudig deze afspraak verzetten naar een tijdstip dat je wel thuis bent.

Vermeld ook aan de monteur dat je dit probleem ervaart sinds dat je gebruik maakt van ons nieuwe modem. Dat is belangrijke informatie voor de monteur.

Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

37 Reacties 37
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56417Posts
  • 3708Oplossingen
  • 13512Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je voor je snelle reactie Bert. Hopelijk is dit de info die je bedoelt.

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

161800000013.438256 qam3
260200000013.538256 qam1
361000000013.538256 qam2
462600000013.438256 qam4
563400000013.338256 qam5
664200000013.538256 qam6
765000000013.538256 qam7
872200000013.538256 qam16
973000000013.538256 qam17
1073800000013.638256 qam18
1174600000013.138256 qam19
127540000001338256 qam20
1376200000012.538256 qam21
1477000000012.538256 qam22
1577800000012.538256 qam23
1678600000012.538256 qam24
1779400000012.438256 qam25
1880200000012.438256 qam26
1981000000012.338256 qam27
208180000001238256 qam28
2182600000011.538256 qam29
2283400000011.338256 qam30
238420000001138256 qam31
2485000000011.338256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.6500
2Locked38.6570
3Locked38.9760
4Locked38.9650
5Locked38.6950
6Locked38.9880
7Locked38.9670
8Locked38.6810
9Locked38.98212
10Locked38.98612
11Locked38.91040
12Locked38.91080
13Locked38.9870
14Locked38.91220
15Locked38.61460
16Locked38.912041
17Locked38.91230
18Locked38.91430
19Locked38.91294
20Locked38.92150
21Locked38.62280
22Locked38.62920
23Locked38.62980
24Locked38.61990

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14450006142.3512064 qam2
25880027843.3512064 qam4
33600004942512064 qam3
45199997543512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0010

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

(Reactie niet meer relevant.)

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wim2111_0-1649694295575.jpeg

 

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

11/04/2022 18:14:49noticeLAN login Success;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05/04/2022 12:34:5criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/04/2022 20:30:29noticeLAN login Success;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/03/2022 00:28:30criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28/03/2022 02:03:41Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/03/2022 05:28:48noticeSW download Successful - Via NMS
25/03/2022 05:26:2noticeSW Download INIT - Via NMS
06/03/2022 18:51:8criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2022 12:06:24FoutSW Upgrade Failed Before Download - Server not Present
06/03/2022 12:03:14noticeSW Download INIT - Via Config file
06/03/2022 10:26:54FoutSW Upgrade Failed Before Download - Server not Present
06/03/2022 10:23:44noticeSW Download INIT - Via Config file
06/03/2022 10:15:26FoutSW Upgrade Failed Before Download - Server not Present
06/03/2022 10:12:17noticeSW Download INIT - Via Config file
01/01/1970 00:01:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/03/2022 09:58:49FoutSW Upgrade Failed Before Download - Server not Present
06/03/2022 09:55:39noticeSW Download INIT - Via Config file
01/01/1970 00:01:51criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:94:81:b5;CMTS-MAC=00:01:5c:76:b2:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

Ik had in mijn vorige reactie een opmerking geplaatst over de POA-1IEC-NL, maar het lijkt erop dat er een ander type splitter onder het kapje zit, vermoedelijk een POA-01-B of POA 01-UPC.

 

Het downstream-vermogen is te hoog, dit dient maximaal 11 dBmV te zijn. Verder is er ruis aanwezig op alle upstream-kanalen, gezien de afwijkende frequenties.

 

Mijn advies is om een forward path attenuator (6 of 10 dB) te laten plaatsen door een monteur i.v.m. het te hoge downstream-vermogen en de splitter te vervangen door een versie met retourbandfilter (POA-254 of POA-13-A) i.v.m. de ruis in de upstream.

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe dank je voor je reactie. Hopelijk reageert er een moderator van Ziggo om e.e.a. te realiseren, want dit gaat mijn technische pet ver te boven 😀

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Kort samengevat is het signaal te sterk en is er ruis aanwezig.

 

In de tussentijd kun je het kapje van de splitter verwijderen volgens deze instructies.

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe onder het plastic afdekkapje van de POA-1IEC-N zit inderdaad een POA 01-UPC (+10dB)

 

 

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 43Oplossingen
  • 145Likes

@Wim2111 ik help je natuurlijk graag verder na het advies van @tobiastheebe 🙂

Heb je nog hulp nodig? Zo ja, vul even je profiel gegevens aan met postcode en huisnummer. Dan kunnen we samen aan de slag! 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

In principe is een monteursafspraak nodig.

 


Het downstream-vermogen is te hoog, dit dient maximaal 11 dBmV te zijn. Verder is er ruis aanwezig op alle upstream-kanalen, gezien de afwijkende frequenties.

 

Mijn advies is om een forward path attenuator (6 of 10 dB) te laten plaatsen door een monteur i.v.m. het te hoge downstream-vermogen en de splitter te vervangen door een versie met retourbandfilter (POA-254 of POA-13-A) i.v.m. de ruis in de upstream.

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Madelon, ben even uit de lucht geweest. Heb inmiddels mijn postcode en huisnummer ingevoerd. Hoor graag wat de volgende stap zal zijn.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 791Posts
  • 114Oplossingen
  • 202Likes

Goedemorgen @Wim2111 ,

Bedankt voor het toevoegen van je gegevens. Na het doorlezen van het topic heb ik een monteur voor je ingepland. Je krijgt straks een mail van mij hierover.
 

Ben je niet thuis op het ingeplande tijdblok? Geen probleem! Via je eigen MijnZiggo account kun je heel eenvoudig deze afspraak verzetten naar een tijdstip dat je wel thuis bent.

Vermeld ook aan de monteur dat je dit probleem ervaart sinds dat je gebruik maakt van ons nieuwe modem. Dat is belangrijke informatie voor de monteur.

Hou je ons op de hoogte? 

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Meindert, de monteur is geweest en we zijn voorzichtig positief over het resultaat, omdat het wifi modem niet meer steeds op lijkt te starten. Hopelijk was dit de oplossing. Ik houd het nog even goed in de gaten en zal over een week nog een keer rapporteren. Dank ook aan @tobiastheebe en @Bert voor het meedenken.

 

In de afspraakmail voor de monteur stond dat er tegelijk een Mediabox zou worden geïnstalleerd. De monteur had deze echter niet in zijn opdracht staan. Omdat mijn oude Humax iHDR-5200c inmiddels niet meer optimaal functioneert, zou ik de Mediabox alsnog toegestuurd willen krijgen. Het installeren gaat mij wel lukken. Mijn abonnement is alles-in-1 met 300 Mbit/s down en 30 upload. Alvast bedankt voor de moeite.

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

Ik ben benieuwd naar wat de monteur precies uitgevoerd heeft.

 

Heeft hij naar het downstream-vermogen gekeken? Dit dient maximaal 11 dBmV te zijn en lag eerder op 11~13,6 dBmV. Ook was er ruis aanwezig in zowel downstream als upstream.

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is er aangelegd.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

Een TRISZ-DG300 (nieuwste AOP voor de meterkast), moderne ESX-02 en 6 dB forward path attenuator (verzwakker) voor het modem, perfect. Daarmee moet de downstream nu op 5~8 dBmV uitkomen.

Wim2111
topicstarter
Stamgast
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe : ik heb even gekeken. Downstream zit nu tussen 4.3 en 6.9. Tot nu geen herstart van het Wifi-modem meer gehad. Gisterenavond kreeg tijdens het gebruik van mijn Apple TV (via WiFi) twee korte meldingen (1-2 seconden) dat er geen verbinding was met het internet. De film werd niet onderbroken, dus verder heb ik er geen last van gehad. Wat zou dat nog kunnen zijn?

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9665Posts
  • 568Oplossingen
  • 3504Likes

Dit kan uiteraard met Wi-Fi te maken hebben gehad.

 

Zou je nog eens de downstream, upstream en historie kunnen plaatsen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic