hullemah

Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

Regelmatig geen ip adres op wan poort asus zenwifi ax

Heb nogal een raar probleem met het sagemcom modem.

Aansluiting is als volgt:Sagemcom in de bridge stand met daarachter een asus zenwifi ax 6600 in de rooutermodus deze fungeert als meshsysteem.

 

Eens in de 2 a 3 weken soms korter krijgt het asusmodem geen ipadres meer van het sagemcom modem.

zie dan nergens foutmeldingen in zowel het asus als het sagemcommodem.

Enigste war dan nog helpt is een herstart van het asusmodem met al het gemartel van de aangesloten wifipunten.

 

Heb alle logs van het sagemmodem erbij gedaan,hoop van ganser harte dat iemand kan zeggen wat er verkeerd gaat en of er een monteur dit kan fixen of wat ook,dit is geen werken zo.

103 Reacties 103
hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Erik P @tobiastheebe @MR_CHIP @Ronihd 

Dat was ook het advies van ziggo en asus heb de kabel vervangen,nu maar weer afwachten.

 

Zou wat wezen als dat het was,kabel die er tussen zat was nog geen 4mnd oud.

 

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

Geachte,

Ik heb iedere maand wel problemen met wifi,wegvallend internet.

 

Monteur gehad,lijnmeting gedaan,nieuwe app,alles perfect volgens monteur.

Heb de sagemcom zwarte modem met daarachter een Asus zenwifi mesh systeem.

Sagemcom staat in de routermodus,Asus in de accespointmodus sinds gistermiddag(eerst was het andersom sagemcom bridge modus Asus routermodus),maar ook continu eens in de 2a3 weken geen ipadres op de wanpoort,dus gisteren na overleg sagemcom in de modem stand en Asus in de ap modus.

Wat blijkt gisteravond de hele wifi valt weg voor 2 min tv(mini next stotteren,moment geduld etc)

 

Ben ten einde raad en weet niet hoe verder,moet ik apparatuur van ziggo gebruiken,de zeshoekige pods in bruikleen nemen?Snap er niets van heb een Netgear Orbi op zolder liggen,werkt niet,nu een nieuwe Asus mesh systeem wat krakkemikkig werkt,weet het niet meer

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Zijn er ook problemen als er een bekabelde verbinding (bv een pc) is met het modem?

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@S4R geen problemen dan.Helpdesk ziggo snapt er ook niets van.Lijnmeting etc alles perfect,op de 1 of andre mannier werkt eigen systeem niet achter het modem van Ziggo,enigste wat helpt is een reboot van het asus modem

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dus als ik het goed begrijp dan is het alleen de Wifi die problemen heeft.

Dan zou je het probleem in het Asus systeem moeten zoeken.

Ik ken deze Asus zelf niet en zou (zonder het gezien te hebben) niet precies weten wat je er aan moet doen.

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @hullemah,

Wat vervelend dat je op dit moment nog steeds last hebt van uitval! Logisch dat je dit graag opgelost wilt hebben. Ik zie dat je hiervoor al een eerder topic hebt aangemaakt. Het lijkt mij handig als we het bestaande topic laten verder lopen. Inhakend op je vraag; ook ik zie aan netwerkzijde geen ongeregeldheden terug die de uitval doen verklaren. Er zou alleen wel iets anders kunnen zijn wat een rol speelt in het wegvallen van de verbinding. Er loopt op dit moment namelijk een onderzoek voor het Sagemcom modem op basis van een deel van onze klanten die merkt dat na verloop van tijd de DHCPv4 server stopt met het uitdelen van IPv4 adressen.  Hierdoor kunnen apparaten (zoals jouw router) geen IPv4 adres vernieuw of verkrijgen en derhalve de verbinding verliezen. 

Om vast te kunnen stellen of jij ook mogelijk last hebt van dit incident, is het belangrijk dat we even terug gaan naar de basis. Het verzoek is dus om eens te testen of je dit probleem ook constateert op het moment dat je even 1 of 2 laptops rechtstreeks op het modem test zonder tussenkomst van een router. Op het moment dat de apparaten dan ook na verloop van tijd geen IPv4 adres krijgen en dat het  na een modem herstart weer werkt dan is het  aannemelijk dat je last hebt van dit probleem. In dat laatste geval kan ik jouw melding doorgegeven aan onze specialisten ten hoeve van het hiervoor openstaande ticket. 
 

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@S4R is mijn 2 asusmesh systeem in nog geen 3mnd tijd,ook contact met Asus gehad die zegt nu toch echt dat het bij ziggo ligt,na het vervangen van de Asus voor een nieuwe.Dacht dat eerst de sagemcom was dat het modem in de bridge stond,maar nu in modemstand hou ik problemen,hiervoor met Netgear Orbi exact dezelfde problemen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@hullemah Wat vervelend dat je op dit moment nog steeds last hebt van uitval! Logisch dat je dit graag opgelost wilt hebben. Ik zie dat je hier ook een nieuw topic voor hebt aangemaakt. Het lijkt mij handig als we het bestaande topic laten verder lopen. 

Inhakend op je vraag; ook ik zie aan netwerkzijde geen ongeregeldheden terug die de uitval doen verklaren. Er zou alleen wel iets anders kunnen zijn wat een rol speelt in het wegvallen van de verbinding. Er loopt op dit moment namelijk een onderzoek voor het Sagemcom modem op basis van een deel van onze klanten die merkt dat na verloop van tijd de DHCPv4 server stopt met het uitdelen van IPv4 adressen.  Hierdoor kunnen apparaten (zoals jouw router) geen IPv4 adres vernieuw of verkrijgen en derhalve de verbinding verliezen. 

Om vast te kunnen stellen of jij ook mogelijk last hebt van dit incident, is het belangrijk dat we even terug gaan naar de basis. Het verzoek is dus om eens te testen of je dit probleem ook constateert op het moment dat je even 1 of 2 laptops rechtstreeks op het modem test zonder tussenkomst van een router. Op het moment dat de apparaten dan ook na verloop van tijd geen IPv4 adres krijgen en dat het  na een modem herstart weer werkt dan is het  aannemelijk dat je last hebt van dit probleem. In dat laatste geval kan ik jouw melding doorgegeven aan onze specialisten ten hoeve van het hiervoor openstaande ticket. 

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul ik merk het niet als ik het bijv een laptop bekabeld op het sagemcom modem doe.

Gisteravond viel ook zo ineens alles weg,tv bleef hakkelend overeind,wifi ging plat.

Maar wat u verklaard zou wel de issue kunnen zijn.

Echt ik heb een Orbi wifi 6 in de doos staan en nu mijn 2 set Asu zenwifi draaien wat ineens in de zoveel tijd de brui er aan geeft,hoop stappij gemaakt met Asus,ik hoop echt dat u mij kunt helpen,wat ik ook doe kom geen steek verder

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als ik dat verhaal van Paul zo lees, dan zou dat inderdaad wel eens het probleem kunnen veroorzaken.

IMHO is die Sagemcom is nog van verre betrouwbaar.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@hullemah  Dank voor de aanvulling! Ik heb jouw melding in ieder geval doorgegeven aan onze collega's ten behoeve van het hiervoor lopende onderzoek. Zie jij op jouw beurt de kans om de komende paar dagen eens te testen of het probleem zich ook voordoet op het moment dat je de router volledig buiten beschouwing laat en dus echt even met 1 of 2 computers/laptops test op het Sagemcom modem? Ik ben dan erg benieuwd of je dan ook merkt dat de aangesloten laptops na verloop van tijd geen IPv4 lease meer krijgen, tot het modem weer een herstart krijgt. Dan weten we zeker dat dit valt onder hetzelfde incident valt. 

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul 

Wil het met alle plezier testen hoor,maar ik had voor het sagemcom modem dit probleem ook al had toen het zakelijk ubee modem zonder wifi.

Als het probleem zich voordoet kan ik ook niets zien in het log bestand van ziggo,enigste wat helpt om mijn bestaande mesh systeem een reboot te geven en dat gaat weer een aantal weken goed,en dat herhaald iedere keer weer,zowel met Netgear orbi als Asus zenwifi en ook met het ubee modem.Op de 1 of andere mannier raakt het mesh systeem het ipadres kwijt.en of het ziggo modem in de bridge staat of modemstand maakt niets uit.

 

Eigen apparatuur wat erachter staat gaat  random eens een keer plat,wat dan helpt is de aan/uit knop mesh systeem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@hullemah Zojuist heb ik even een reactie per privebericht gestuurd. Zou je hier naar willen kijken?

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul 

Heb het gelezen en op gereageerd,bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@hullemah Hartelijk dank voor je bericht! Ik begrijp uit je bericht dat je dezelfde problemen ook ervoer i.c.m het Ubee 1318ZG modem. Het issue wat ik eerder beschreef speelt alleen bij een deel van onze klanten met een Sagemcom modem maar niet op het Ubee modem. Ik verwacht dus toch dat het probleem elders gezocht moet worden. Mijn idee is om de komende dagen eens puur en alleen via het Sagemcom modem te testen en dus alle eigen apparatuur (Lees: router(s) /switches/hubs) even volledig buiten beschouwing te laten en te kijken of je dezelfde problemen blijft constateringen. Afhankelijk van jouw bevindingen kunnen we dan bepalen wat de juiste vervolgstap is, zoals beschreven in ons PB verkeer. 

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul heb geantwoord via pb verkeer.

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul nogmaals een pb gedaan

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul Is het misschien een optie om mijn eigen mesh systeem even op non actief te zetten en zolang de wifi pak van de sagemcom in samenwerking met de zeshoekige pods?  

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

let op de wifi van het modem ondersteunt wel wifi 6 de pods echter alleen wifi 5 indien je dus de pods in gebruik neemt zal het systeem (mesh) terugvallen op wifi 5

hullemah
Topicstarter
Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@Paul @MR_CHIP 

Weet ik,waar ik nu last van heb is ook niet wat.

Uitgelicht topic