Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Regelmatig een onderbreking van de internet verbinding.

Enige malen per dag krijg ik een melding dat mijn computer, maar ook de iPad van mijn echtgenote niet verbonden is met het internet. Ik heb uiteraard gekeken in de netwerkstatus zoals die vermeld is in mijn modem.

Daar is echter geen enkele aanwijzing te vinden. Vandaag weer onderbrekingen rond 16.15. en 22.15 uur.

In het netwerklog zijn de meest recente meldingen van afgelopen zondag. Up- en downstreamwaardes zijn perfect en het aantal errors is nihil. 

Ook het modem is vaak slecht te bereiken. Het inloggen lukt dan nog wel maar kom vaak niet verder dan:

Schermafbeelding 2023-03-22 om 22.24.03.png

 

en als ik wel verder kom zie ik bij netwerkstatus vaak minuten lang:

 

Schermafbeelding 2023-03-22 om 22.24.56.png

Uiteraard heb ik regelmatig het modem gereset en alle andere voor de hand liggende actie ondernomen. 

 

34 Reacties 34
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

welke dns server heb je ingesteld staan ?

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@MR_CHIP  Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de setting van de modem, dus gebruik de default servers van Ziggo.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb zelf niet zo goede ervaring met de stabiliteit van de ziggo dns server 

maar hoelang heb je dit modem al , geen eventuele torrent dingen aan het doen  ?

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik heb dit modem, TG3492LG, al enige tijd. En ik ben geen torrent dingen aan het doen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan je het modem log met ons delen ?

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Het lukt niet om in de netwerklog te komen; krijg een volledig blanke pagina. Overigens zie ik daar niets bijzonders. Enkele T3 meldingen, die overigens niet in de teller staan, maar die zijn al enige dagen tot weken oud. De recenste melding is van zondag. De problemen die ik vandaag had zijn niet terug te vinden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe was het niet zo dat bij een leeg modem log , het modem gereboot moet worden

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Dat is inderdaad de workaround voor deze bug, die al sinds de introductie van de TG3492 aanwezig is.

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De modem log is niet leeg, alleen niet zichtbaar te maken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hmmm , ik was zelf niet zo voorstander van de connectboxen en geen idee of die misschien ouderdoms klachten heeft dan zou ziggo misschien de sagemcom kunnen sturen als vervanging

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Ik heb het gevoel dat er de afgelopen dagen/week vaker dan gebruikelijk klachten zijn gemeld over de TG3492 m.b.t. een slecht of onbereikbare webinterface en/of uitval bij een DHCP renew, i.c.m. een leasetijd van slechts 1 uur i.p.v. 1 week op de WAN-interface. Dat laatste is op de pagina Beheer, Informatie te controleren.

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@tobiastheebe  De lease is hier nog 3 dagen geldig, dus dat is het probleem niet.

 

Overigens is het gelukt (een deel van) de netwerklog te tonen.Schermafbeelding 2023-03-23 om 00.00.27.pngSchermafbeelding 2023-03-23 om 00.00.57.pngSchermafbeelding 2023-03-23 om 00.01.15.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Ik zie alleen signaalproblemen op 7-3 (2:51~2:56) en 16-3 (1:04~1:07). Het niet getoond worden van recente events is onderdeel van dezelfde bug die soms veroorzaakt dat in het geheel geen historie zichtbaar is.

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Serkan  Kan jij eens meekijken? Vandaag gebeld met de helpdesk. Die zag ook geen afwijkingen in mijn modem en kwam tot de conclusie dat het zou liggen aan de Wifi-verbinding. De zeshoekige wifi mods vervangen door de Deco M4 zou de oplossing zijn. Ik werd daarop doorverbonden met de retentieafdeling die ook verder niets kon doen. Deze verbond me weer door en toen kreeg ik het advies alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen; dat zou het probleem oplossen. Wat is jouw oordeel?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Jan F. 

Serkan is op het moment helaas niet aanwezig. Vandaar dat ik hier nu even reageer binnen dit topic. Ik begrijp uit jouw bericht dat je regelmatig merkt dat de internetverbinding onderbroken wordt. Dit is natuurlijk ontzettend vervelend wanneer je de verbinding gebruikt. Ik heb direct even een blik geworpen op het signaal. Zo op het eerste gezicht zie ik geen ongeregeldheden terug op het signaal. Wat mij alleen wel opvalt is het grote aantal event notifications in het modemlog. Om deze beter te kunnen duidden heb ik nu even een nauwkeurige monitoring gestart op de verbinding met jouw modem. Zie jij op jouw beurt kans om de storings/uitval momenten vanaf nu en de komende 1 a 2 dagen bij te houden en de datum + tijdstip waarop dit gebeurd te noteren? Dan kan ik dit direct vergelijken met de data uit onze monitoring. 

Om echt even alle uit te sluiten ben ik nog benieuwd hoe je op dit moment de TP Link Deco's hebt ingesteld. Staan deze in Accespoint modus of in router modus?

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Paul Dank voor je reactie. Ik heb geen TP link Deco’s, maar 2 zeshoekige pods. We gaan de uitval noteren!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jan F. Is het nog gelukt om eventuele storingsdata bij te houden? In de meting op het modem vallen mij wel een aantal zaken op m.b.t. het signaal. Ik ben erg benieuwd of dit samenvalt met de momenten waarop jij problemen geconstateerd hebt. 

Jan F.
Topicstarter
Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Paul  De laatste dagen is het naar ons gevoel juist wel goed gegaan. Wel korte hick-ups op 25/3 om 21.46 u en op 27/3 om 20.25 u. In de netwerklog kan ik geen meldingen vinden om die tijd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jan F. Fijn dat het de laatste dagen wel goed is gegaan. Laten we in dit geval dan nog even de vinger aan de pols houden. De meting op de verbinding loopt in iedergeval nog even wat langer door. 

Uitgelicht topic