1
Vraag
2
Reacties
meluxen

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Regelmatig Ubee 321b moeten resetten

Goedendag!

 

Ik heb al vrij lang een Ubee 321b modem. De laatste maanden moet ik deze regelmatig (ca. eens in de 2 weken) resetten omdat de internetverbinding wegvalt of de modem vastgelopen lijkt te zijn (ik kan dan ook niet inloggen op de modem). 

Dit geldt zowel voor het bekabelde internet als de WiFi. 

 

Nou is de modem al vrij oud en vraag ik mij af of deze vervangen moet worden? Voorheen heb ik nooit problemen gehad met deze modem.

 

Groeten,

 

Martin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dat komt het bingen op Netflix natuurlijk niet ten goede 😞 Ik maak het in orde en zorg ervoor dat het nieuwe modem je kant zo snel als mogelijk op komt. Houd je inbox goed in de gaten voor de Track & Trace code van PostNL. Verder lees je per e-mail ook of je huidige modem retour moet. Lees die mail aandachtig door voor alle zekerheid en bewaar bij het eventuele retour sturen goed het verzendbewijs.

 

Mooie week gewenst en vergeet niet je bevindingen met ons te delen zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd en hebt kunnen testen!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het begint er wel op te lijken.

 

Omdat mogelijk ook andere aansluitmaterialen niet meer hedendaags kunnen zijn.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je snelle reactie! Zodra ik thuis ben zal ik de foto's maken.

Contactgegevens staan inderdaad in m'n profiel :).

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit is waar de kabel binnenkomt (zwarte beschermhuls onderin de foto rechts). De onderste (witte) kabel gaat naar het modem

 

AA8D079B-361A-49D1-8A42-DAD135A1FE91.jpeg

2169ADF3-197A-4223-8214-1EA4ACC5451D.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om alles uit te sluiten, kun je deze stappen eens volgen en kijken of dit het probleem oplost?

 

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist gedaan! Komende dagen even aankijken!

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas heeft het niet geholpen. Vanochtend toch weer moeten resetten… daarna doet hij het weer een tijdje

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Jammer dat je nog steeds problemen ervaart ondanks het opvolgen van de tip van @Bert, @meluxen 😞

 

Ik begrijp dat dit continue resetten op den duur vervelend is en dat je graag een oplossing hebt voor dit probleem. Eventueel kan ik je kosteloos ons vervangende SmartWifi modem toesturen mocht je daar interesse bij hebben. Hopelijk lost dat het probleem dan definitief op. Laat gerust weten of ik hier werk van mag maken voor je! 😉

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag Erik,

 

Bedankt voor je reactie! Het is zeker vervelend, ook al is het maar eens in de week/2 weken, het gebeurt altijd als je net aan het netflixen bent :).

Bedankt voor het aanbod van de nieuwe modem, ik wil hier graag gebruik van maken! Moet ik de oude modem dan retourneren?

 

Alvast bedankt voor alle hulp!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dat komt het bingen op Netflix natuurlijk niet ten goede 😞 Ik maak het in orde en zorg ervoor dat het nieuwe modem je kant zo snel als mogelijk op komt. Houd je inbox goed in de gaten voor de Track & Trace code van PostNL. Verder lees je per e-mail ook of je huidige modem retour moet. Lees die mail aandachtig door voor alle zekerheid en bewaar bij het eventuele retour sturen goed het verzendbewijs.

 

Mooie week gewenst en vergeet niet je bevindingen met ons te delen zodra je het nieuwe modem hebt geïnstalleerd en hebt kunnen testen!

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel! Ga ik zeker doen!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erik S Wordt er ook een nieuwe coax kabel meegestuurd die tussen de splitter en het modem mogelijk beter past?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Die zit er niet automatisch bij maar stuur ik los nog even na @Bert! Dan zit het met de modemkabel ook helemaal snor 🙂 

meluxen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem is woensdag aangekomen, dank voor de snelle service!

Installeren ging uiteraard rap en werkte vlekkenloos. Ik merk duidelijk verschil al met het bereik van de WiFi t.o.v. de Ubee. De connectbox heeft duidelijk een beter bereik en het lijkt ook stabieler.

Tot op heden geen problemen gehad met uitval, dus komende periode nog even aankijken, maar heb goede hoop!

Modemkabel wordt vandaag bezorgd als het goed is, dus dan zal ik dat ook even wat netter maken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@meluxen Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Super dat je eerste bevindingen met het nieuwe modem positief zijn. Laten we anders even kijken hoe de komende dagen blijft gaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic