Al enige tijd ervaar ik regelmatig packet loss tijdens het gamen en streamen.
Op de pingplot zie ik enkele minuten packet loss en daarna enkele minuten ok.
Als ik vervolgens de splitter uit de AOP haal en weer terugstop is het weer een tijdje goed. Zie ook foto's van de contactdoos en mij situatie. Wat kan ik hier aan doen? En is uberhaupt het signaal wat binnenkomt goed?
Ik ervaar dit overigens bedraad, als draadloos en ook wanneer ik direct op de modem zit ipv op de Deco die ik als bridge heb staan met het modem.
Alvast bedankt.
Groeten Erwin
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur (kosteloos). In de downstream is ruis door instraling van Digitenne en 5G zichtbaar.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Hey @ErwinLeJeune en welkom hier!
tobiastheebe heeft al met je meegekeken dus dat is super. Nu rest mij niets anders dan de monteursafspraak voor jou inplannen 🙂 De monteur komt dinsdag 7 september tussen 08.00 en 13.00 uur langs. Komt dit voor jou niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken)
We horen heel graag van jou hoe het gaat als de monteur langs is geweest.
De monteur(s) is inmiddels langsgeweest en heeft de AOP vervangen, maar het signaal bleek nog steeds niet optimaal. Na verder onderzoek bleek vlak achter de AOP op 15 cm een verloopstukje te zitten die inderdaad last bleek te hebben van instraling. Op de foto het oude verloopstukje. Inmiddels is het signaal perfect en geen packet loss meer! Bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur (kosteloos). In de downstream is ruis door instraling van Digitenne en 5G zichtbaar.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Oh top thanks! Zojuist gedaan.
Zijn dat die kanaal 5 & 18-20 die dat aangeven?
Klopt! Deze kanalen hebben grote hoeveelheden corrected errors. Mogelijk zijn er ook veel uncorrectable errors, helaas worden die door de Compal CB niet getoond.
Hey @ErwinLeJeune en welkom hier!
tobiastheebe heeft al met je meegekeken dus dat is super. Nu rest mij niets anders dan de monteursafspraak voor jou inplannen 🙂 De monteur komt dinsdag 7 september tussen 08.00 en 13.00 uur langs. Komt dit voor jou niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken)
We horen heel graag van jou hoe het gaat als de monteur langs is geweest.
Thanks voor het inplannen! Ik laat het weten!
De monteur(s) is inmiddels langsgeweest en heeft de AOP vervangen, maar het signaal bleek nog steeds niet optimaal. Na verder onderzoek bleek vlak achter de AOP op 15 cm een verloopstukje te zitten die inderdaad last bleek te hebben van instraling. Op de foto het oude verloopstukje. Inmiddels is het signaal perfect en geen packet loss meer! Bedankt!
Het had even nodig, maar uiteindelijk zijn we er wel gekomen ;-). Hartstikke bedankt voor je terugkoppeling, @ErwinLeJeune.
Ik wens je weer heel veel plezier van je verbindingen en een fijne, zonnige dag!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.