1
Vraag
2
Reacties
dkester

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reeks port forwarding

Ik moet een reeks (100) porten openen voor een project, zeg 8000 t/m 8099. 

 

Hiervoor stel ik het volgende in de Connect box in

 

Lokale beginpoort 8000

Lokale eindpoort 8099

Externe beginpoort 8000 

Externe eindpoort 8099

 

Ik ging er dus vanuit dat die betekend, bijvoorbeeld, port extern 8049 gaat naar intern 8049.

 

Maar het werkt niet. Alleen de eerste lijkt te werken, dus van 8000 naar 8000. 

 

Begrijp ik iets verkeerd of is de functie niet geïmplementeerd? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk eens even hier in deze gebruiksaanwijzing goed naar de wijze van invullen:

Port forwarding op de Connectbox - Ziggo Community

 

Een stukje uit bovenstaande link:

 

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk eens even hier in deze gebruiksaanwijzing goed naar de wijze van invullen:

Port forwarding op de Connectbox - Ziggo Community

 

Een stukje uit bovenstaande link:

 

Lokaal IP: Vul hier het IP-adres in die we net aan jouw apparaat hebben toegewezen. Het gaat alleen om de cijfers na de laatste punt. In ons voorbeeld is dit 110.
Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in. In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in. Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
Externe beginpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Externe eindpoort: Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
Protocol: Zet deze bij twijfel op Alle.
Ingeschakeld: Zet deze op Ja.

dkester
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert, bedankt voor de reactie. Ik heb alle stappen gevolgd. En het werkt als ik één port invul, dus niet een reeks.

 

Wanneer ik een reeks invul, dus: 

Lokale beginpoort: 8000
Lokale eindpoort: 8099
Externe beginpoort: 8000
Externe eindpoort: 8099

 

werkt als of ik beide eindporten hetzelfde zijn ingevuld als begin porten. 

 

De optie "reeks" lijkt niet te kloppen. Kan je bevestigen dat een reeks zou betekenen: 

8000 -> 8000

8000 -> 8000

8001 -> 8001

..

8099 -> 8099

 

Een alternatief is handmatig alle porten instellen. Maar dan ben ik de hele dag bezig ivm trage interface. Dit werkt, omdat ik het geprobeerd hebt tot en met port 8005.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic