1
Vraag
2
Reacties
A. van Klei

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Rechtsreekse communicatiie via een APP op mijn telefoon na modem vervaning door

Een aantal maanden geleden heb ik van Ziggo spontaan een nieuw modem gekregen  de SagemcomType:F3896LG. Dit modem heeft best wel veel zaken verbeterd en ik durf te zeggen dat dit het beste modem is wat ik ooit gehad heb.

Echter een ding krijg ik niet opgelost. Wij hebben een Mitsubishi Airco aangeloten op het WLAN van het Modem. Met  hetzelfde WLAN is een Iphone vervonden. Via een APP kon ik de Airco bedienen. Dit werkt na de modem wissel niet goed meer. Als ik de APP start dan zegt de APP dat de verbinding offline is en de Airco niet bereikt kan worden.  Echter altijd na max. 30 seconden werkt alles naar behoren. Hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan. In firmware 5.7.36 was een bug aanwezig die veroorzaakte dat TCP/IP-verbindingen onverwacht/voortijdig beëindigd werden. Dit probleem is uitgebreid beschreven in dit topic.

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall? Start tenslotte het modem opnieuw op.

BAM

Level 13
  • 805Posts
  • 53Oplossingen
  • 206Likes

olaaa @tobiastheebe & @A. van Klei ,

Firewall kan een issue zijn.

Ik verdenk de Smartwifi 😁

Zet die als test eens uit.

Als het dan 'vlekkeloos' werkt hebben we een issue te pakken.

Groet,

Bam

A. van Klei
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De APP en de airco communiceren met WiFi kan deze niet uitzetten 

of is smart WiFi wat anders?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

SmartWifi is 'kanaaloptimalisatie', waarbij de radio-instellingen voor 2,4 en 5 GHz automatisch worden aangepast. Bij sommige apparatuur kan dit problemen veroorzaken. Je kunt deze instelling uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → Draadloos → Draadloos signaal.

Heb je ook mijn eerste reactie in dit topic al gezien?

A. van Klei
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het uitzetten van de kanaal optimalisatie had geen effect. De situatie met de airco bleef onveranderd. Een videocamera viel uit en kwam zonder tussenkomst weer in de lucht nadat ik de kanaaloptimalisatie weer had aangezet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall? Start tenslotte het modem opnieuw op.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 579Posts
  • 48Oplossingen
  • 265Likes

Hoi @A. van Klei 
Hebben de tips hier op onze community je verder geholpen?

A. van Klei
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee tot nu toe niet maar heb nog niet alles uitgeprobeerd. Aangezien er hier zoveel aan het internet hangst valt mijn halve huis uit en zou ik dit snachts moeten doen. Maar ik ga nog een poging wagen...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

De firmware-upgrade van 5.7.36 naar 6.9.35 zou verbetering kunnen opleveren, de uitrol van deze firmware is afgelopen nacht gestart. Via de pagina Beheer → Informatie kun je controleren welke versie actief is op het modem.

A. van Klei
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Thobias, Vandaag de APP heel intensief getest en het probleem is niet meer opgetreden. Inderdaad is de versie 6.9.35 op het modem geïnstalleerd. Dank voor je hulp. Ben wel nieuwsgierig of dit een software fout van het modem is geweest of iets dergelijks... 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24530Posts
  • 1687Oplossingen
  • 12079Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan. In firmware 5.7.36 was een bug aanwezig die veroorzaakte dat TCP/IP-verbindingen onverwacht/voortijdig beëindigd werden. Dit probleem is uitgebreid beschreven in dit topic.

Kameleon1987

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 360Likes

Verder als tip,

Ik verbind mijn 'smart' devices altijd op het gastnetwerk van het modem. Hierbij laat ik deze op 2.4ghz only draaien met een eigen ssid (netwerknaam) en password.
Dan kunnen de overige 'optimalisaties' en beveiligingen gewoon blijven zoals ze zijn.

A. van Klei
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook bestand, voor deze tip. Nu alles weer werkt ga ik dat niet veranderen maar het voor de toekomst in mijn achterhoofd

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic