Hallo,
Sinds een aantal weken heb ik last van hoge ping, voornamelijk tijdens piekuren maar ook af en toe overdag. Ik heb vervolgens Ziggo gebeld en gevraagd of mijn modem in bridge mode kan gezet worden. Dit is geregeld en heb nu mijn RT-AC87U als router aangesloten.
Helaas heeft dit niet geholpen en heb ik nog steeds last van hoge latency spikes.
Ik voeg wat foto’s toe van de waardes van mijn modem en de hoofdaansluiting (geen idee of dit uberhaupt up-to date is, hopelijk krijg ik hier wat uitleg over). Modem staat in huiskamer, dus er gaat nog een kabel vanuit de meterkast richting de huiskamer. Splitter die je zit is bij de modem in de huiskamer.
Hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.
Mvg,
Job
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @jobw96 , welkom hier op de Community!
Het is natuurlijk ontzettend irritant als je last hebt van een hoge ping en het is altijd even prutsen om uit te zoeken waar dit nu precies vandaan komt. Het helpt dan ook ontzettend dat je direct foto's hebt meegestuurd, om de aansluiting in kaart te brengen. Daarop zie ik wel een aantal opvallende zaken.
Hieronder opgesomd:
Heb ik daarmee de aansluiting goed omschreven?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Schijnbaar zijn de kastjes en dergelijke in mijn meterkast niet voor internet.
de splitter zit direct op de hoofdaansluiting in de woonkamer vanuit daar direct op de modem.
Hey @jobw96 , welkom hier op de Community!
Het is natuurlijk ontzettend irritant als je last hebt van een hoge ping en het is altijd even prutsen om uit te zoeken waar dit nu precies vandaan komt. Het helpt dan ook ontzettend dat je direct foto's hebt meegestuurd, om de aansluiting in kaart te brengen. Daarop zie ik wel een aantal opvallende zaken.
Hieronder opgesomd:
Heb ik daarmee de aansluiting goed omschreven?
Hallo Marije,
Bedankt voor je bericht!
Vanuit de hoofdaansluiting gaat de coax naar een versterker (kastje met een X erop).
Vanuit daar gaat de meest rechtse kabel naar de modem. Foto hieronder:
Ik zie dat deze kabel er anders uitziet, is ook dunner. Misschien een verouderde kabel?
Of is het mogelijk dat de versterker het signaal af en toe verhinderd? zo ja, moet ik dan een soort splitter hebben waar de kabel richting de modem op past?
Bedankt voor de toelichting @jobw96
Zo zonder die mysterieuze -kap is de versterker ook beter herkenbaar 😉
Los van de kabel, valt ook op dat het modem op een signaalversterker is aangesloten.
Het signaal wordt hierdoor versterkt.
Voor tv signaal is dit vaak goed, maar we adviseren nooit om modems op versterkers aan te sluiten.
Om wat tegen de hoge latency spikes te doen adviseer ik het volgende:
Op de tweede foto van je eerste bericht zie je een kabel met een groen uiteinde. Die mag je eruit halen.
Ik stuur je namelijk kosteloos een soortgelijke splitter als in de woonkamer toe. Die splitter mag je in die 1-gats contactdoos bevestigen.
Daarnaast stuur ik een nieuwe kabel die in je dan in de splitter en modem kan steken.
De kabel met het groene uiteinde kan daarna in de andere uitgang van de splitter, zodat de versterker ook weer van signaal wordt voorzien.
Ik ben benieuwd wat dit met de ping gaat doen. Houd je ons hiervan op de hoogte?
Hallo Erik,
Bedankt voor het meedenken en het toezenden van de splitter en kabel!
Ik zal jullie op de hoogte houden wat dit met de latency gaat doen!
Ik heb de splitter en kabel ontvangen en heb nu de modem direct op het AOP aangesloten en mijn ping is nogsteeds erg onstabiel.
Ook heb ik de modem naast de meterkast gezet om te kijken of het aan de kabel ligt, echter lag ik dan nog steeds.
Ik twijfel of dit probleem aan mij ligt. Zoals ik al zij, een aantal weken geleden had ik hier totaal geen last van, zelfs met een versterkt signaal richting de modem.
Ik hoop dat dit kan worden uitgezocht
Goedemiddag @jobw96,
Dank voor je terugkoppeling en het aanpassen van de binnenhuisinstallatie! Ik heb de foto's nog eens bekeken. En om een en ander uit te sluiten wil ik je vragen of je de versterker (van het merk Konig) die op deze foto te zien is eens buiten beschouwing wilt laten en het modem eens rechtstreeks wilt testen op het aansluitpunt.
De kabel met plakband die hierin zit ziet er ook niet heel goed uit. Mijn advies is deze sowieso te vervangen door een nieuwe coaxkabel voorzien van kabelkeurmerk. Laat na het aanpassen dan nog eens je bevindingen m.b.t. de connectie weten.
Vandaag is er een monteur geweest,
Heeft het een en ander gedaan, anti ruis filters ertussen gezet en open antennes dicht gemaakt. Hij beweerde dat het nu goed was aangesloten, ik geloof ook zeker dat gene wat hij heeft gedaan op bepaalde aspecten geholpen.
Maar helaas zoals ik had verwacht, internet stabiel wanneer monteur aanwezig is, en een uur later weer ontzettend onstabiel. Ik was al bang dat het een momentopname zou zijn.
@Paul Ziggo
Ik heb dat geprobeerd, echter maakte dat geen verchil. De monteur heef de kabel weer via de versterker laten lopen. De modem kreeg zonder versterker te weinig signaal.(-8.7 Dbmv laagst).
Ook zonder versterker de afgelopen dagen had ik vaak last van hoge latency.
jobw96 wrote:
Vandaag is er een monteur geweest,
Heeft het een en ander gedaan, anti ruis filters ertussen gezet en open antennes dicht gemaakt. Hij beweerde dat het nu goed was aangesloten, ik geloof ook zeker dat gene wat hij heeft gedaan op bepaalde aspecten geholpen.
Maar helaas zoals ik had verwacht, internet stabiel wanneer monteur aanwezig is, en een uur later weer ontzettend onstabiel. Ik was al bang dat het een momentopname zou zijn.
@Paul Ziggo
Ik heb dat geprobeerd, echter maakte dat geen verchil. De monteur heef de kabel weer via de versterker laten lopen. De modem kreeg zonder versterker te weinig signaal.(-8.7 Dbmv laagst).
Ook zonder versterker de afgelopen dagen had ik vaak last van hoge latency.
Dit is natuurlijk niet de uitkomst waarop we hoopten. Wel bedankt voor de update.
Ik lees dat er ondertussen ook een nieuwe afspraak is gemaakt.
De monteur die komende vrijdag komt, kan ook meer zaken in het netwerk aanpassen @jobw96
De monteur heeft geconstateerd dat er onregelmatig signaal op het AOP binnenkomt. BAM is vandaag langs geweest en die heeft een koppelstuk onder de grond vlakbij het AOP vervangen. en de laspunten en dergelijke bij de wijkkast bekeken. Ik kreeg weer te horen dat het nu goed is.
Ik heb vervolgens gelijk een ping test richting google gedaan, en nog steeds waardeloos. Ping spikes naar 500. Mijn geduld raakt hierdoor aardig op.
Ik heb klantenservice gebeld en donderdag komt er een andere monteur langs.
Goedemiddag @jobw96,
Vervelend dat het allemaal nog niet lekker werkt, zelfs na het herstel door BAM aan het koppelstuk bij het AOP in de buurt. Inmiddels zie ik dat er alweer een monteur is langs geweest. Wat zijn je bevindingen na zijn bezoek?
Hallo,
Klopt,
Gisteren is er een monteur langs geweest. Hij vertelde mij gelijk al dat hij heeft onderzocht in de wijk en constateerde dat er een capaciteiten probleem is. Ik hoop dat hier z.s.m wat aan gedaan wordt want in weekenden kan ik momenteel amper gebruik maken van knap internet.
De monteur heeft mij ook een tip gegeven voor in de toekomst om het modem in de meterkast te plaatsen. Dat heb ik nu gedaan en het probleem is er jammer genoeg niet minder op geworden.
Goedenavond @jobw96,
Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Ik zie dat er inderdaad een ticket (ticketnummer FB019931) is aangemaakt op wijkniveau om de problemen m.b.t. de capaciteit op het netwerk op te lossen.
Kun je nog toelichten wat op dit moment nog de precieze klachten zijn die je constateert?
Hoi Paul,
Ik copy het even:
PING www.google.com (172.217.20): 56 data bytes
64 bytes from 172.217.20: seq=69 ttl=118 time=30.175 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=70 ttl=118 time=411.079 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=71 ttl=118 time=374.348 ms
64 bytes from 172.217.20.: seq=73 ttl=118 time=69.727 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=75 ttl=118 time=38.804 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=76 ttl=118 time=20.805 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=77 ttl=118 time=124.402 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=78 ttl=118 time=34.660 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=79 ttl=118 time=372.078 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=80 ttl=118 time=11.873 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=81 ttl=118 time=397.940 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=82 ttl=118 time=220.665 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=83 ttl=118 time=127.870 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=84 ttl=118 time=66.173 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=85 ttl=118 time=60.789 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=86 ttl=118 time=123.466 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=87 ttl=118 time=59.353 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=88 ttl=118 time=22.677 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=89 ttl=118 time=23.000 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=90 ttl=118 time=103.039 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=91 ttl=118 time=19.463 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=92 ttl=118 time=241.077 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=93 ttl=118 time=77.583 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=94 ttl=118 time=359.332 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=95 ttl=118 time=34.854 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=96 ttl=118 time=402.990 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=97 ttl=118 time=129.815 ms
64 bytes from 172.217.20: seq=98 ttl=118 time=61.007 ms
99 packets transmitted, 96 packets received, 3% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.400/88.914/411.079 ms
Dit gebeurd er op een gemiddelde spitstijd. Ik begin het ook steeds meer te merken met normaal internet gebruik (niet alleen gamen dus).
Hi @jobw96! Thanks voor je terugkoppeling. Ik ben erin gedoken voor je en ik zie in de signaalwaarden op wijkniveau dat het probleem zeker nog niet is opgelost. Het ticketnummer staat op de planning voor 22 januari 2021.
Bedankt voor het bericht, ben ik blij mee.
Ik krijg nu ook een mail van Ziggo dat er op 16 december werkzaamheden gaan plaatsvinden. Er staat in dat de monteurs het netwerk gaan uitbreiden.
Betekent dit dat ziggo de capaciteit op 16 december gaat uitbreiden of nog steeds 22 januari 2021?
Dan lijkt het verschoven, @jobw96 . Dat is fijn! Hou je ons op de hoogte van je ervaringen? ^^
Goed om te horen, ga ik zeker doen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.