Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
jobw96
Level 1

Recent hoge pingspikes in games, packet loss

Hallo,

 

Sinds een aantal weken heb ik last van hoge ping, voornamelijk tijdens piekuren maar ook af en toe overdag.  Ik heb vervolgens Ziggo gebeld en gevraagd of mijn modem in bridge mode kan gezet worden. Dit is geregeld en heb nu mijn RT-AC87U als router aangesloten.

Helaas heeft dit niet geholpen en heb ik nog steeds last van hoge latency spikes. 

Ik voeg wat foto’s toe van de waardes van mijn modem en de hoofdaansluiting (geen idee of dit uberhaupt up-to date is, hopelijk krijg ik hier wat uitleg over). Modem staat in huiskamer, dus er gaat nog een kabel vanuit de meterkast richting de huiskamer. Splitter die je zit is bij de modem in de huiskamer.


 

Hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

Mvg,

Job

0 Kudos
Oplossing
27 Reacties 27
Meldingen
Aan Uit
jobw96
Level 1
Topicstarter

Nog even een vraagje, ik heb nogsteeds enorm veel ‘’Fouten na RS’’ , zelfs nadat ik het modem naast het AOP heb aangesloten. 
Komt dit ook door het capaciteiten probleem, want het lijkt me niet dat het aan de aansluting meer ligt.

 

0 Kudos
jobw96
Level 1
Topicstarter

Ziggo was op 16 december langs geweest voor het capaciteiten probleem. Het internet is nu beter alleen nog overdag veel last van ping spikes. Gemiddeld tussen de 10/80. Nog steeds niet goed, wel beter. Ik vraag me af hoe dit gaat worden als Giganet beschikbaar wordt in de wijk?
 

0 Kudos
jobw96
Level 1
Topicstarter

Even ter aanvulling van het vorige bericht,

het is nog steeds super onstabiel. Net weer met klantenservice gesproken, die weten ook niet wat ze ermee aan moeten. 
Kan dit a.u.b een keer opgelost worden, ik betwijfel nu aardig of er uberhaupt netwerk uitbreiding is uitgevoerd in de wijk.


64 bytes from 172.217.20.68: seq=41 ttl=118 time=19.849 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=42 ttl=118 time=17.090 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=43 ttl=118 time=10.825 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=44 ttl=118 time=120.815 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=45 ttl=118 time=30.101 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=46 ttl=118 time=275.252 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=47 ttl=118 time=29.317 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=48 ttl=118 time=35.507 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=49 ttl=118 time=11.340 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=50 ttl=118 time=15.348 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=51 ttl=118 time=39.049 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=52 ttl=118 time=10.628 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=53 ttl=118 time=24.445 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=54 ttl=118 time=28.195 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=55 ttl=118 time=48.290 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=56 ttl=118 time=12.725 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=57 ttl=118 time=19.930 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=58 ttl=118 time=33.975 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=59 ttl=118 time=26.363 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=60 ttl=118 time=120.967 ms
64 bytes from 172.217.20.68: seq=61 ttl=118 time=194.059 ms

 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
jobw96 wrote:

Het is nog steeds super onstabiel. Net weer met klantenservice gesproken, die weten ook niet wat ze ermee aan moeten. 
Kan dit a.u.b een keer opgelost worden, ik betwijfel nu aardig of er uberhaupt netwerk uitbreiding is uitgevoerd in de wijk.

Er is wel degelijk uitbreiding gedaan, ik zie dat het aantal actieve modems op dezelfde centrale is gehalveerd per 16-12, dus er is een nieuwe centrale bijgeplaatst waar de andere helft nu op zit. Maar tegelijkertijd zie ik nauwelijks verbetering in de gebruikte capaciteit, die is nog steeds erg hoog.

Het ticket voor de uitbreiding staat ook nog open dus er wordt nog aan gewerkt, maar ik zie nog geen nieuwe planning daarin genoemd staan.

 

Wat betreft de uncorrectables:

  • Komen er elke dag een x aantal bij?

Of...

  • Blijft het aantal heel lang hetzelfde en zijn er ineens een paar honderd/duizend(en) bijgekomen in 1 dag/nacht?
0 Kudos
jobw96
Level 1
Topicstarter

Hoi Mark,

thanks voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat er daadwerkelijk een uitbreiding heeft plaatsgevonden, maar wat zou de reden kunnen zijn dat de capaciteit nog steeds zo hoog is?

Dit zijn de Post-rs errors die sinds gisteren avond (na een reboot van modem) hebben plaatsgevonden.

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
jobw96 wrote:

wat zou de reden kunnen zijn dat de capaciteit nog steeds zo hoog is?

Dat kan ik niet zien, dus dat is speculeren. Het verbruik van de overgebleven modems is blijkbaar nog steeds te veel voor de beschikbare capaciteit dus zal opnieuw onderzocht moeten worden wat de beste oplossing is. Die vraag ligt nu bij onze Capacity planners.

 

De Post-RS errors staan volgens mij los van de upstream capaciteit, die error spelen immers op de downstream kanalen. Maar ik zie in het docsis signaal verder geen oorzaak voor de Post-RS errors, terwijl dat normaalgesproken zichtbaar is in de SNR of CER. Maar dit ene screenshot is ook weer een momentopname, we weten niet of al die errors opgetreden zijn bij het opstarten van het modem en daarna niets meer of dat ze per uur langzaam oplopen. Kun je daar nog eens naar kijken?

0 Kudos
jobw96
Level 1
Topicstarter

Hallo,

 

Ik was even een tijd uit de lucht (kwam niet in mijn account). 
Ik heb nu ook een nieuw modem, en de post RS errors zowel als de regelmatige lag zijn niet verholpen. Het ging redelijk goed de afgelopen maand tot deze afgelopen week is het weer ontzetttend onstabiel.
De errors lopen gewoon de hele dag door op, af en toe krijg ik er ook een t3 time out bij

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jobw96 
Fijn om weer even van je te horen! Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen en helaas is de capaciteit in jouw segment nog niet toereikend. Het goede nieuws is dat dit bekend is bij Capacity Management en deze op de planning staat. Een concreet antwoord op de vraag hoe snel de capaciteit wordt uitgebreid kan ik je helaas niet geven, maar er wordt hard aan gewerkt. 

0 Kudos