1
Vraag
2
Reageer en help mee
Cats6836

Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Re: Maanden lange blijvende storing, signaal verlies internet uit de muur

Ja hier ook dat gedonder. 90 euro abonnement voor steeds opnieuw opstartende modem niet kunnen terug kijken, geen huistelefoon omdat de modem niet werkt

ben er ook klaar mee

5 Reacties 5
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Cats6836  schreef:

Ja hier ook dat gedonder. 90 euro abonnement voor steeds opnieuw opstartende modem niet kunnen terug kijken, geen huistelefoon omdat de modem niet werkt

ben er ook klaar mee


Dat snap ik en ik zou ook zo reageren maar het is altijd oplosbaar.

 

En als je mee werkt hier op de community dan wordt het ook opgelost er lezen hier heel capabele moderatoren van Ziggo mee en die kunnen veel voor je doen.


Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info


Dan kunnen hun je verbinding monitoren en mag ik je vragen om een of meerdere foto's te plaatsen van hoe het modem zit aangesloten op het abonnee overname punt van Ziggo ( AOP ) 

Dan kunnen wij ( hun ) even mee denken en gezamenlijk tot een oplossing komen.

 

Het kan ook nodig zijn een monteur te sturen die zal altijd gratis zijn als het probleem in het Ziggo netwerkt zit of het modem niet in orde is.

Treed het probleem op na de AOP en zit het in je eigen bekabeling dan kunnen er wel kosten in rekening gebracht worden, vandaar ook mijn foto vraag.

Cats6836
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

5D58F8BC-897A-452D-AD23-69D276BACB29.jpeg

3CB6EDA4-6BB0-47AD-9E2A-C170AAF78BF9.jpeg

8B299F10-B791-4C27-A680-B369206212F3.jpeg

6064B065-6C34-4F29-9080-C5DC9423DBD4.jpeg

61448EBB-4ECD-4DEF-8BD0-F00C113F25AF.jpeg

3004C57E-DB50-4E53-84DD-0CEEA6C8915E.jpeg

02235153-9CEF-4634-B0F1-E47AEBA672D9.jpeg

Cats6836
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu de foto’s gemaakt. De splitter die er in zit op de foto waren voor een proef. De splitter met opschrift poa-01-b hebben wij er in gehad ook slecht resultaat. De modem staat bij de computer voor vaste aansluiting. De hirschmankabels liggen door het hele huis en achter de conputer komt hij uit de muur en gaat daar de modem in. Op de modem is de 2,4 en5 uitgeschakeld. Wifiboosters nemen draadloos netwerk over

ik hoop dat dit voldoende is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Cats6836 TOP, nu verder op zoek naar de mogelijke oorzaak.

 

Hoe is je modem aangesloten?

Wat zit er allemaal tussen de eerste wandcontactdoos en je modem aan materiaal en lengte kabel?

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik denk dat het modem is aangesloten op een van de coax kabels die op een van de uitgangen van de versterker is aangesloten. Niet zoals het hoort maar het zou wel kunnen werken.

 

Screendumps van het modem zoals @Bert  vraagt zijn welkom.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic