Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Hansdv
Level 5

Random Herstart van Ziggo Connectbox

Goedemiddag,

 

Sinds een aantal maanden last van het feit dat mijn ziggo Connectbox random herstart.

Diverse malen met ziggo contact gehad hierover en inmiddels zijn we diverse monteurs verder maar helaas blijft het issue zich voordoen.

 

De monteurs hebben de bekabeling vervangen, connectoren vervangen, doorgemeten (ook vanuit de wijk) maar zien geen rare dingen en alles moet in orde zijn. Helaas blijft het issue zich nog steeds voordoen. 

Ook de ziggo connectbox is vervangen en de aansluitkabels daarvan. Ook de TV box is vervangen (mediabox)

Wifi staat uit in de connectbox en maak gebruik van de Deco Home M4 van tplink. (accesspoint functie)

Bij de herstart blijft mijn wifi wel werken door de tplink set, maar heb geen internet meer.

 

Verder heb ik diverse apparatuur aangesloten. 2 x switch (1 beneden,1 boven), philips hue (op advies direct op een tplink torentje aangesloten) playstation, en een aantal laptops en telefoons/ipads.

 

 

Vandaag na de zoveelste herstart (modem is echt uit en aan geweest) 

 

Hansdv_2-1630065396392.png

 

zie ik dit staan:

Hansdv_0-1630065355083.png

 

Deze heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb nog gewoon verbinding via de TP-link home deco M4 set die ik gebruik.

 

Is er iemand die eens mee kan kijken of er wat vreemds te vinden is of tips/trics heeft om dit te voorkomen.

Hansdv_3-1630065580784.png

Hansdv_4-1630065617917.png

Hansdv_5-1630065633879.png

Hansdv_6-1630065654618.png

Hansdv_7-1630065669436.png

Hansdv_8-1630065678458.png

Hansdv_9-1630065692257.png

Hansdv_10-1630065700676.png

Hansdv_11-1630065711297.png

Hansdv_12-1630065733055.png

Hansdv_13-1630065749862.png

Hansdv_14-1630065810652.png

 

 

 

 

0 Kudos
73 Reacties 73
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je na vrijdag nog last gehad van uitval i.c.m. upstream-problemen (< 6 kanalen gekoppeld (partial bonding), overmatige T3/T4 timeouts)?

 

Je kunt een retourbandfilter zelf plaatsen. Hiermee kunnen we de rest (het TV-gedeelte) van de binnenhuisinstallatie uitsluiten.

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Hi, nee nog niet… issue heeft zich nog niet voorgedaan… maar dat gebeurt dus zo af en toe… zal komende week in de gaten houden. Werk de hele week thuis dus zodra het zich voordoet merk ik het gelijk. (Want dan herstart de Connectbox en dan heb ik geen internet meer 😅)

 

retourband filter zal ik even gaan bestellen/ halen in de winkel… even zoeken waar ik langs kan rijden 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Prima om het voorlopig in de gaten te houden.

 

Het is overigens nog steeds mogelijk dat de oorzaak van het probleem zich ergens buitenshuis bevindt en dat Ziggo nodig is om dit op te lossen. Enige indicatie was dat de ruis in de upstream toegenomen leek te zijn nadat de ESX-02 met TV's/decoder aangesloten was.

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Oké prima. Ik ga er eentje bestellen en plaatsen. Laat het weten als het weer mis gaat.. 

Hansdv
Level 5
Topicstarter

Zojuist de connector geplaatst en het modem herstart. Klopt het dat ik dan geen tv gemist meer heb? En ook kanaal 997 verbindings test werkt niet mee nu… klopt dat? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik zie nu pas dat de 8685DVB beschikt over interactieve functies en VOD, daarvoor is de retourband wel nodig. Deze wordt nu geblokkeerd. Het filter moet dus op de uitgang naar de TV in de slaapkamer geplaatst worden. Dan weten we i.i.g. zeker dat deze TV de upstream niet (meer) kan verstoren.

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Oké ga ik kijken of het daar lukt meld me later weer 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is prima. Voor DKTV zonder decoder (al of niet met CI+) is de retourband sowieso niet vereist.

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Weet alleen niet waarop ik deze moet aansluiten want het past niet aan de tv kant en ook niet aan de walloutlet. Dan moet ik zaken gaan slopen… 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misverstand. 🙂 Het filter moet nog steeds op de ESX-02 in de meterkast geplaatst worden, alleen dan niet op de ingang daarvan maar op de uitgang naar de slaapkamer.

 

20210831-01.PNG

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Ah zo… dat gaat lukken. We proberen het nog een keer

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

We zijn er 🙂 thanks  ga de boel nog ff herstarten 

Hansdv
Level 5
Topicstarter

Helaas, vanmorgen net 5 minuten geleden weer een spontane herstart

Hansdv_0-1630561457913.pngHansdv_1-1630561491658.pngHansdv_2-1630561526763.pngHansdv_3-1630561539366.png

 

 

 

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Pff drama dag vandaag.. Inmiddels vanaf 1e bericht vanmorgen al 3 keer herstart gehad! 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Hansdv,

 

Wat ontzettend waardeloos dat dit opeens zo vaak gebeurt. Zeker als er in het verleden al ontzettend veel dingen zijn uitgesloten en verbeterd. Ik heb vanaf hier ook een kijkje genomen in het signaal, maar zie nog niet direct grootse opvallendheden die deze reboots verklaren. Ik heb een meting gestart om er nog wat beter inzicht in te krijgen.

 

Verder hebben we een onderzoek lopen naar spontane reboots van het modem, ook daar heb ik je situatie naar doorgezet. Als er iets uitkomt, laat ik het direct weten. Mocht je het gevoel hebben dat de reboot bij een bepaalde handeling of moment plaatsvindt, horen we dat ook graag.

Hansdv
Level 5
Topicstarter

HI Alex,

 

Bedankt.. Ik probeer hier ook na te gaan wat het nog kan zijn. Maar kan geen patroon ontdekken wanneer dit dus gebeurt en eventueel een veroorzaker.. 🙂

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heel vervelend dat de partial bonding in de US nog steeds voorkomt. Opnieuw ligt het probleem bij 57,8 MHz.

 

Heb je de mogelijkheid om een langere tijd te testen met het modem direct op het AOP aangesloten?

 

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Ja lastig langer dan een dagje zal eigenlijk niet echt lukken.. TV wordt toch wel dagelijks gebruikt.

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Begrijpelijk dat dit lastig wordt. Het feit dat het probleem een paar dagen niet voorkomt en vervolgens meerdere keren voorkomt in een paar uur maakt het niet makkelijker om de oorzaak op te sporen. Hopelijk gaat de nu lopende meting meer duidelijkheid geven.

0 Kudos
Hansdv
Level 5
Topicstarter

Ja eens. Ik had ook al geprobeerd te vinden of er iets een oorzaak is aan mijn kant. of een verstoring. maar vandaag 3 x... snap niet waarom.

0 Kudos