1
Vraag
2
Reacties
Hansdv

Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Random Herstart van Ziggo Connectbox

Goedemiddag,

 

Sinds een aantal maanden last van het feit dat mijn ziggo Connectbox random herstart.

Diverse malen met ziggo contact gehad hierover en inmiddels zijn we diverse monteurs verder maar helaas blijft het issue zich voordoen.

 

De monteurs hebben de bekabeling vervangen, connectoren vervangen, doorgemeten (ook vanuit de wijk) maar zien geen rare dingen en alles moet in orde zijn. Helaas blijft het issue zich nog steeds voordoen. 

Ook de ziggo connectbox is vervangen en de aansluitkabels daarvan. Ook de TV box is vervangen (mediabox)

Wifi staat uit in de connectbox en maak gebruik van de Deco Home M4 van tplink. (accesspoint functie)

Bij de herstart blijft mijn wifi wel werken door de tplink set, maar heb geen internet meer.

 

Verder heb ik diverse apparatuur aangesloten. 2 x switch (1 beneden,1 boven), philips hue (op advies direct op een tplink torentje aangesloten) playstation, en een aantal laptops en telefoons/ipads.

 

 

Vandaag na de zoveelste herstart (modem is echt uit en aan geweest) 

 

Hansdv_2-1630065396392.png

 

zie ik dit staan:

Hansdv_0-1630065355083.png

 

Deze heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb nog gewoon verbinding via de TP-link home deco M4 set die ik gebruik.

 

Is er iemand die eens mee kan kijken of er wat vreemds te vinden is of tips/trics heeft om dit te voorkomen.

Hansdv_3-1630065580784.png

Hansdv_4-1630065617917.png

Hansdv_5-1630065633879.png

Hansdv_6-1630065654618.png

Hansdv_7-1630065669436.png

Hansdv_8-1630065678458.png

Hansdv_9-1630065692257.png

Hansdv_10-1630065700676.png

Hansdv_11-1630065711297.png

Hansdv_12-1630065733055.png

Hansdv_13-1630065749862.png

Hansdv_14-1630065810652.png

 

 

 

 

73 Reacties 73
Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zo het ging even goed. maar tussen 15:09 en 15:21 1 x herstart, automatisch.

Daarna kwam het signaal terug (volgens de modem) maar zowel wifi als kabel geen internet.

daarna nogmaals de modem herstart (uitgezet) en toen kwam alles weer terug.

Ben benieuwd of er iets te zien/vinden is

 

Dirk Jan

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

6 weken last van gehad meerdere malen monteur geweest . diverse weken extra gemonitord.  2 keer nieuw modem 0 resultaat  nu GIGA modem en sindsdien geen last meer 

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Giga modem? Ziet er goed uit. Heb je die gehad van Ziggo? Na alle ellende zeg maar? Want die zullen ze niet zomaar verstrekken denk ik

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een ander modem koppelt exact dezelfde US-kanalen als het huidige modem en gaat net zoveel last hebben van de aanwezige ruis/interferentie.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Oké! Alle tips zijn welkom 🤗 ben benieuwd of er nog iets aan de meting te zien is na de dip van vanmiddag 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Hansdv, ookal loopt de meting nog een tijdje door heb ik alvast even voor je gekeken naar aanleiding van de uitval die je gisteren hebt ervaren. Zelf zie ik op het moment dat je de uitval opmerkte geen bijzonderheden in het signaal. We gaan dit dus nog even in de gaten houden, maar een duidelijk verband is er helaas niet te zien. 

Weet je toevallig nog welke apparaten op dat moment actief waren? 🙂 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Marijn- Misschien een overbodige vraag, maar je had (ook) de US MER/CER gecontroleerd?

 

Denk dat langere tijd testen met het modem direct op het AOP de volgende stap is. Een defecte tuner op het modem is ook niet uitgesloten. Feit is dat er een signaalprobleem is op of rond 57,8 MHz.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

THanks, jammer dat er niet direct al iets te zien is..

 

Apparatuur...

WIFI: Laptop, Telefoons (android + IOS) 

Bekabeld: Deco Home 3  x van TP link en philips hue. Ook een PS4 stond aan.

 

In de ochtend alleen:

WIFI: Laptop (actief), Telefoons (android + IOS) Voor zover deze standby zijn zeg maar 

Bekabeld: Deco Home 3  x van TP link en philips hue.

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@tobiastheebe Vragen mag altijd! 😉 Qua US CER is er eenmalig een kleine verhoging geweest naar 1.2% om 5 uur 's ochtends, verder niets. 

@Hansdv Dat is zeker jammer! 😞 Welk type laptop gebruik je, en is hier bijvoorbeeld ook iets van een VPN op actief?

Verder is er niet echt iets wat voor problemen kan zorgen qua apparatuur. Hopelijk dat de volledige meting een beter beeld gaat geven!

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zeker laptop is een Dell XPS en of hp Elitebook..

soms een vpn aan  maar meestal niet.. (kan daar geen connectie tussen vinden uitval - vpn)

 

We houden het in de gaten

Dank voor de hulp zover! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een Dell XPS 13/15/17 met Intel Killer WiFi? Die laatste levert problemen op i.c.m. de Connect Box. Staat echter los van US partial bonding.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ja zeker:

Hansdv_0-1630668580980.png

 

INderdaad de killer wifi..

bekend issue?

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb de details niet paraat maar het is gebleken dat Intel Killer WiFi voor spontane reboots van de Connect Box kan zorgen, zelfs bij gebruik van eigen access points (zoals in jouw geval) of wanneer het modem in bridge mode staat. Dergelijke reboots worden gelogd met een 'reboot due to power reset', zie jij dit ook terug?

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zou ik dat bij netwerk historie moeten zien? Maar deze is leeg na een reboot toch?

Maar ik zal is in de gaten houden de volgende keer als dit gebeurt of het er staat

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je zou deze melding inderdaad op het tabblad 'Netwerk historie' moeten kunnen zien. De log wordt na een reboot niet gewist maar bevat wel een beperkt aantal regels, dus oude meldingen verdwijnen vrij snel uit de tabel.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Bij een volgende reboot zal ik het direct checken! 

Thanks

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dit weekend geen uitval gehad.. Maar ja ook mijn laptop niet aan gehad.. Dus lijkt er mogelijk toch op dat dit het probleem gaat zijn.. Hou het deze week nog even in de gaten.. Is daar wel een oplossing voor? Of is deze in de maak?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het spontaan opnieuw opstarten wordt dan vrijwel zeker veroorzaakt door de laptop. Voor de Connect Box is hiervoor geen oplossing bekend bij mij. Vanuit Ziggo wordt in dit geval een zakelijke modemrouter (UBC1318ZG) zonder WiFi AP aangeboden, welke deze incompatibiliteit niet vertoont.

 

@Marijn- Ben jij het eens met bovenstaande?

 

Het signaalprobleem (US partial bonding) staat overigens los van bovenstaande en moet verder onderzocht worden, als het andere modem ook moeite heeft met 57,8 MHz.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Oke bedankt... Dan wacht ik even Marijn af..

 

Met de andere melding heb ik dan wat minder moeite 😉 zeker als dat van de tv boven komt. Die gebruiken we toch veel minder...

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De TV boven had jij al uitgesloten door de resp. kabel te voorzien van een retourbandfilter in de meterkast. 🙂 De oorzaak ligt ofwel bij de decoder in de woonkamer, het modem zelf of buitenshuis. Buitenshuis is het meest waarschijnlijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic