Goedemiddag,
Sinds een aantal maanden last van het feit dat mijn ziggo Connectbox random herstart.
Diverse malen met ziggo contact gehad hierover en inmiddels zijn we diverse monteurs verder maar helaas blijft het issue zich voordoen.
De monteurs hebben de bekabeling vervangen, connectoren vervangen, doorgemeten (ook vanuit de wijk) maar zien geen rare dingen en alles moet in orde zijn. Helaas blijft het issue zich nog steeds voordoen.
Ook de ziggo connectbox is vervangen en de aansluitkabels daarvan. Ook de TV box is vervangen (mediabox)
Wifi staat uit in de connectbox en maak gebruik van de Deco Home M4 van tplink. (accesspoint functie)
Bij de herstart blijft mijn wifi wel werken door de tplink set, maar heb geen internet meer.
Verder heb ik diverse apparatuur aangesloten. 2 x switch (1 beneden,1 boven), philips hue (op advies direct op een tplink torentje aangesloten) playstation, en een aantal laptops en telefoons/ipads.
Vandaag na de zoveelste herstart (modem is echt uit en aan geweest)
zie ik dit staan:
Deze heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb nog gewoon verbinding via de TP-link home deco M4 set die ik gebruik.
Is er iemand die eens mee kan kijken of er wat vreemds te vinden is of tips/trics heeft om dit te voorkomen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je na vrijdag nog last gehad van uitval i.c.m. upstream-problemen (< 6 kanalen gekoppeld (partial bonding), overmatige T3/T4 timeouts)?
Je kunt een retourbandfilter zelf plaatsen. Hiermee kunnen we de rest (het TV-gedeelte) van de binnenhuisinstallatie uitsluiten.
Hi, nee nog niet… issue heeft zich nog niet voorgedaan… maar dat gebeurt dus zo af en toe… zal komende week in de gaten houden. Werk de hele week thuis dus zodra het zich voordoet merk ik het gelijk. (Want dan herstart de Connectbox en dan heb ik geen internet meer 😅)
retourband filter zal ik even gaan bestellen/ halen in de winkel… even zoeken waar ik langs kan rijden
Prima om het voorlopig in de gaten te houden.
Het is overigens nog steeds mogelijk dat de oorzaak van het probleem zich ergens buitenshuis bevindt en dat Ziggo nodig is om dit op te lossen. Enige indicatie was dat de ruis in de upstream toegenomen leek te zijn nadat de ESX-02 met TV's/decoder aangesloten was.
Oké prima. Ik ga er eentje bestellen en plaatsen. Laat het weten als het weer mis gaat..
Ik zie nu pas dat de 8685DVB beschikt over interactieve functies en VOD, daarvoor is de retourband wel nodig. Deze wordt nu geblokkeerd. Het filter moet dus op de uitgang naar de TV in de slaapkamer geplaatst worden. Dan weten we i.i.g. zeker dat deze TV de upstream niet (meer) kan verstoren.
Oké ga ik kijken of het daar lukt meld me later weer
Dat is prima. Voor DKTV zonder decoder (al of niet met CI+) is de retourband sowieso niet vereist.
Misverstand. 🙂 Het filter moet nog steeds op de ESX-02 in de meterkast geplaatst worden, alleen dan niet op de ingang daarvan maar op de uitgang naar de slaapkamer.
Ah zo… dat gaat lukken. We proberen het nog een keer
Helaas, vanmorgen net 5 minuten geleden weer een spontane herstart
Pff drama dag vandaag.. Inmiddels vanaf 1e bericht vanmorgen al 3 keer herstart gehad!
Hi @Hansdv,
Wat ontzettend waardeloos dat dit opeens zo vaak gebeurt. Zeker als er in het verleden al ontzettend veel dingen zijn uitgesloten en verbeterd. Ik heb vanaf hier ook een kijkje genomen in het signaal, maar zie nog niet direct grootse opvallendheden die deze reboots verklaren. Ik heb een meting gestart om er nog wat beter inzicht in te krijgen.
Verder hebben we een onderzoek lopen naar spontane reboots van het modem, ook daar heb ik je situatie naar doorgezet. Als er iets uitkomt, laat ik het direct weten. Mocht je het gevoel hebben dat de reboot bij een bepaalde handeling of moment plaatsvindt, horen we dat ook graag.
HI Alex,
Bedankt.. Ik probeer hier ook na te gaan wat het nog kan zijn. Maar kan geen patroon ontdekken wanneer dit dus gebeurt en eventueel een veroorzaker.. 🙂
Heel vervelend dat de partial bonding in de US nog steeds voorkomt. Opnieuw ligt het probleem bij 57,8 MHz.
Heb je de mogelijkheid om een langere tijd te testen met het modem direct op het AOP aangesloten?
Ja lastig langer dan een dagje zal eigenlijk niet echt lukken.. TV wordt toch wel dagelijks gebruikt.
Begrijpelijk dat dit lastig wordt. Het feit dat het probleem een paar dagen niet voorkomt en vervolgens meerdere keren voorkomt in een paar uur maakt het niet makkelijker om de oorzaak op te sporen. Hopelijk gaat de nu lopende meting meer duidelijkheid geven.
Ja eens. Ik had ook al geprobeerd te vinden of er iets een oorzaak is aan mijn kant. of een verstoring. maar vandaag 3 x... snap niet waarom.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.