1
Vraag
2
Reacties
Hansdv

Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Random Herstart van Ziggo Connectbox

Goedemiddag,

 

Sinds een aantal maanden last van het feit dat mijn ziggo Connectbox random herstart.

Diverse malen met ziggo contact gehad hierover en inmiddels zijn we diverse monteurs verder maar helaas blijft het issue zich voordoen.

 

De monteurs hebben de bekabeling vervangen, connectoren vervangen, doorgemeten (ook vanuit de wijk) maar zien geen rare dingen en alles moet in orde zijn. Helaas blijft het issue zich nog steeds voordoen. 

Ook de ziggo connectbox is vervangen en de aansluitkabels daarvan. Ook de TV box is vervangen (mediabox)

Wifi staat uit in de connectbox en maak gebruik van de Deco Home M4 van tplink. (accesspoint functie)

Bij de herstart blijft mijn wifi wel werken door de tplink set, maar heb geen internet meer.

 

Verder heb ik diverse apparatuur aangesloten. 2 x switch (1 beneden,1 boven), philips hue (op advies direct op een tplink torentje aangesloten) playstation, en een aantal laptops en telefoons/ipads.

 

 

Vandaag na de zoveelste herstart (modem is echt uit en aan geweest) 

 

Hansdv_2-1630065396392.png

 

zie ik dit staan:

Hansdv_0-1630065355083.png

 

Deze heb ik nog niet eerder gezien. Ik heb nog gewoon verbinding via de TP-link home deco M4 set die ik gebruik.

 

Is er iemand die eens mee kan kijken of er wat vreemds te vinden is of tips/trics heeft om dit te voorkomen.

Hansdv_3-1630065580784.png

Hansdv_4-1630065617917.png

Hansdv_5-1630065633879.png

Hansdv_6-1630065654618.png

Hansdv_7-1630065669436.png

Hansdv_8-1630065678458.png

Hansdv_9-1630065692257.png

Hansdv_10-1630065700676.png

Hansdv_11-1630065711297.png

Hansdv_12-1630065733055.png

Hansdv_13-1630065749862.png

Hansdv_14-1630065810652.png

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Hansdv ik denk er hetzelfde over als @tobiastheebe - in dit geval zouden we hiervoor je een ander modem kunnen toesturen, want de kans dat het te maken heeft met het modem in combinatie met de laptop is erg groot. Let wel dat deze niet over wifi beschikt, maar je kan het gebruiken in combinatie met je Deco M4 set. Ik hoor het graag als je hier gebruik van wil maken! 🙂

Bekijk in context

73 Reacties 73
Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

HMM. as we speak is nu ineens de Partial bonding US ineens groen... deze wisselt dus af en toe... heeft de afgelopen 2 uur op rood gestaan. Issue doet zicht inmiddels een maand of 3 a 4 voor.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de upstream is ruis/interferentie aanwezig op 57,8 MHz, dit levert herhaaldelijke T3 en T4 timeouts op, de laatste zorgt voor een reset van het modem.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

AH, zie dat die verloren zijn gegaan Bij deze.

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat ziet er prima uit.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten: zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten, dus zonder de splitter (POA-01-B)? Vervolgens het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen.

 

Indien bij bovenstaande test de US partial bonding en T3/T4 timeouts op 57,8 MHz aanhouden, dan ligt de oorzaak buitenshuis en is Ziggo aan zet.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Thanks, oke dat heb ik nu gedaan. Zal later vandaag de resultaten posten!

 

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Nu een paar uur later: 

Beschikbaarheid:0day(s)4h:55m:47s

Internet (Verbonden (partial bonding US) ) (status na terug zetten) -> was groen

Hansdv_0-1630086473708.png

Hansdv_2-1630086495917.png

Hansdv_3-1630086508230.png

Hansdv_4-1630086521503.png

Hansdv_5-1630086549757.png

dus extern lijkt dan goed te zijn als ik dat goed begrijp, maar wat is er dan wel aan de hand?

 

 

 

 

 

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Of zou het ook het witte kapje van de splitter kunnen zijn?

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Na herstart van het modem is de partial bonding us weer weg en is deze weer groen:

 

Hansdv_6-1630087369662.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het modem heeft slechts een kanaal gekoppeld, dat moeten er in voormalig UPC-gebied altijd 6 zijn.

 

Volgens mij heb je het modem nog niet direct op het AOP aangesloten, gezien het vermogen onveranderd is?

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

HMM, dat is wel vreemd want hij heeft wel direct op de AOP gehangen. Had wel internet maar geen tv signaal...daardoor.  Heeft bijna 5 uur aangesloten gezeten als te zien was in de screenshot.

 

Dus aansluiten op AOP, herstart, paar uur laten en dan screenshots maken. Daarna weer omhangen en herstarten?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Tussen 'direct op AOP' en 'via splitter' moet een verschil van 4 dBmV te zien zijn in zowel downstream als upstream, dat zie ik nu niet terug.

 

Overigens is het vrijwel zeker dat dit probleem ergens buitenshuis veroorzaakt wordt. Daarom lijkt het mij verstandig om een moderator te laten meekijken.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Top! Dank je wel. Ik zal morgen als het lukt nogmaals de screenshots opslaan vanaf nu tot morgenochtend en dan zal ik de modem nogmaals direct op het AOP aansluiten en deze in de loop van de dag weer opslaan. Misschien geeft dat nog iets meer info!

 

Dank voor je hulp zover!

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hi,

 

Hierbij nog even 2 metingen van vandaag. Doc 1 met splitter is van vanavond t/m vanmorgen 10-11 uur/

Daarna zonder splitter en direct op AOP.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb de gegevens vergeleken en zie nu wel duidelijk het verwachte 4 dBmV verschil in vermogen. Verder ziet het signaal er in beide situaties prima uit.

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator een meerdaagse/uitgebreide meting naar jouw modem opstart om het signaal voor langere tijd beter te onderzoeken. Mocht er onverhoopt opnieuw uitval voorkomen, dan komt uit de meting mogelijk een oorzaak naar boven.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Toevoeging op mijn bovenstaande bericht (was een snel geschreven reactie vanuit de trein): ik zie dat er bij de opstelling waarbij het modem via de splitter is aangesloten toch ruis aanwezig lijkt te zijn in de upstream, gelet op de T3 timeouts die dan vrij regelmatig voorkomen (10 T3 timeouts op 15 uur uptime t.o.v. 1 T3 timeout op 6 uur uptime).

 

Ik vermoed dat op de ESX-02 de woonkamer en een slaapkamer aangesloten zijn? Zijn beide aansluitingen in gebruik?

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt, 

 

beide aansluitingen zijn inderdaad in gebruik.

 

tv beneden zit aangesloten op Cisco 8685DVB

tv boven gaat direct naar de tv via digitaal signaal (tv staat vaak volledig uit) helemaal

stroomloos. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Aangezien je geen Mediabox XL gebruikt is de retourband/upstream niet nodig op de ESX-02.

 

Een retourbandfilter zorgt ervoor dat de upstream niet kan worden verstoord, deze kun je op de ingang van de ESX-02 plaatsen (kabel vanuit de POA-01-B). Ik zou dit adviseren indien er opnieuw uitval voorkomt in de upstream, al of niet i.c.m. partial bonding.

Hansdv
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Is dat iets wat ziggo kan/moet regelen? 

Ik had in het begin (tot 4 maanden geleden) namelijk nergens last van. Een ziggo monteur heeft daarna juist dit zo allemaal vernieuwd. 

kan zo’n probleem zomaar ineens ontstaan? (Gewoon even nieuwsgierig hoor) 

PavaRodney

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dit probleem ook gehad. Ziggo kon niets vinden, alles was goed. Zelf kabels vervangen, niets hielp. 
Toen kwam ik er achter dat mijn NAS regelmatig van buitenaf aangevallen werd. Dat vond het Ziggo modem niet fijn. Drastische maatregelen genomen door de NAS alleen nog maar bereikbaar te maken binnen mijn netwerk door bijna alle poorten in het modem weer dicht te zetten. 
Daarna nergens last meer van en geniet ik weer van probleemloos internet van Ziggo. 

Het is niet te zeggen dat dit bij jou ook het geval is maar wie weet heeft iemand hier iets aan. 

Groeten, Rodney

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic