1
Vraag
2
Reacties
Prox1

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Random Connectbox reboot TR069-errors

Goedemiddag,

 

Na een tijdje mild onstabiel internet ervaren te hebben, is het voor de tweede opeenvolgende dag voorgekomen dat de connectbox opnieuw opstart (tenminste daar lijkt het op). In de logging zie ik een stapel TR069 errors. Deze heb ik nog niet eerder gezien.

 

Een half jaar geleden had ik extreem onstabiel internet gedurende een aantal weken. De hele voorgeschiedenis van mijn verbinding is te vinden via https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-via-nieuwe-connectbox-valt-regelmatig-weg/m-p/408440 Omdat 'wachtwoord vergeten' van een ongekoppeld account kennelijk niet werkt, heb ik een nieuw account aan moeten maken (met een ander emailadres, want die was al bezet uiteraard, maargoed da's een ander probleem)

 

Zoals in dat topic is gezien is alle hardware binnenshuis recent vervangen en sindsdien ongewijzigd. Ik ben benieuwd of iemand de logs kan duiden/een idee heeft van wat hier gaande is.

 

Screenshot logging:

 

logging.PNG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nog bedankt voor het gelijk inplannen van een monteur. Deze is inmiddels langsgeweest en heeft geconstateerd dat er inderdaad een storing in de kabel zit ter hoogte van de stoep voor huis. Het zou volgens hem gaan om een (oud) koppelstuk dat in het verleden is gebruikt bij een mogelijke kabelbreuk dat mankementen zou kunnen veroorzaken.

 

De zaak ligt nu bij een installatiebedrijf dat het probleem zal gaan verhelpen 👍

Bekijk in context

12 Reacties 12
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

TRO69 betekent dat de configuratie tussen modem en CMTS niet goed verloopt. Het kan een slecht contact  zijn in de bekabeling. Het is dus zaak dat eerst te controleren.

Als dat zonder resultaat blijft, plaats dan een schermprint van  de up- en downstreamwaarden.

Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. De bekabeling lijkt prima. Alles is ook recent vervangen. Hierbij de logging van vandaag en de up- en downstreamwaarden.

 

log.PNG

 

down.PNGdown1.PNGup.PNG

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is behoorlijk ruis aanwezig, evenals een groot aantal T3 time outs op de upstream. Deze, evenals de overige meldingen in het log, worden veroorzaakt door ruis.

gelet op de voorgeschiedenis, denk ik dat een netwerkmonteur de voor de hand liggende vervolgstap zal zijn.

Ik heb het voorgelegd bij de moderators.

Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de snelle reactie. Voor de administratie (maar dat kan Ziggo ook wel zien denk ik), vorige keer is er nadat alles was vervangen door een monteur, nog een netwerkmonteur langs geweest die het signaal van buiten heeft gecontroleerd. Deze kon toen geen gekkigheden ontdekken, maar mogelijk is er aan die kant sindsdien iets veranderd.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de verwijzing en andere relevante zaken aangaande de voorgeschiedenis vermeld in mijn rapportage aan het moderatieteam.

Na de vorige controle van het coaxsegment kan er bijvoorbeeld corrosie op een connectie zijn ontstaan, die de ruis veroorzaakt. Maar dat is een veronderstelling van me. Er kunnen legio andere oorzaken zijn.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo Prox1 Welkom terug!

Jammer om te lezen dat de problemen na een jaar weer de kop opsteken. Daarvoor neem je natuurlijk geen internet bij ons af.

Na de goede analyse van @KBX458 heb ik ervoor gekozen om gelijk een monteur voor je in te plannen. De afspraak staat voor 22-07 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, dan wil ik je vragen de afspraak te verplaatsen in Mijn Ziggo. Per mail volgt nog een bevestiging van de afspraak.

Aan zo'n afspraak zitten uiteraard altijd voorwaarden. Wil je deze goed tot je nemen? Wanneer je hier niet mee akkoord bent wil ik je vragen de afspraak te annuleren.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nog bedankt voor het gelijk inplannen van een monteur. Deze is inmiddels langsgeweest en heeft geconstateerd dat er inderdaad een storing in de kabel zit ter hoogte van de stoep voor huis. Het zou volgens hem gaan om een (oud) koppelstuk dat in het verleden is gebruikt bij een mogelijke kabelbreuk dat mankementen zou kunnen veroorzaken.

 

De zaak ligt nu bij een installatiebedrijf dat het probleem zal gaan verhelpen 👍

Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb overigens nog niets van het installatiebedrijf vernomen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als er in openbare voorzieningen moet worden gegraven, dan zal de aannemer de horden der bureaucratie moeten nemen om een vergunning daarvoor te krijgen. Dat kan dus een tijdje duren.

Bellen met de aannemer voor een update kan natuurlijk altijd.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

@Prox1, zoals KBX458 al zegt kan het even duren voordat je wat hoort. Mocht je zelf contact op willen nemen dan vind je hieronder het telefoonnummer. 

Schade aannemer: VIB Netwerken
Telefoonummer aannemer: 085 - 27 35 485

Prox1
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De kabel is inmiddels gerepareerd. Dit (zie bijlage) was kennelijk de boosdoener. Een reparatie uit het verleden.

Alles lijkt in orde, ik hou het in de gaten. In ieder geval bedankt!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mooi dat de oorzaak boven de grond is gekomen en verholpen. 

Mochten er onverhoopt toch problemen ontstaan, dan weet je de community te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic