Vraag
Reacties
Aankondigingen
Pasi
Level 19

Randapparatuur via de Ziggo webshop

...Ziggo is in stilte begonnen met een online winkel waarin de provider kabels, stekkers, splitters en andere apparatuur verkoopt voor het gebruik van zijn diensten. Daarnaast heeft het een meshrouter in zijn assortiment opgenomen….”

Bron:Tweakers.Net

Ziggo WebShop met hele schappelijke prijzen! Kijk, daar worden we blij van !!

32 Reacties 32
Meldingen
Aan Uit
iMark
Level 16

In het kader van het tegengaan van verspilling zou ik zo min mogelijk spullen in de dozen stoppen. Heel veel meegeleverde kabels liggen ergens op zolder en worden nooit gebruikt.

Jaren geleden kreeg je bij Apple laptops allerlei adapters meegeleverd. Het merendeel van dat spul ligt nog in de verpakking in een doos. Zo heb ik nog een mini-DVI naar VGA-adapter, origineel Apple spul.

Toen stopte Apple met het meeleveren van adapters. Je koopt zelf maar wat je nodig hebt. Natuurlijk erg commercieel maar je gaat wel een stuk beter nadenken over wat je werkelijk nodig hebt.

Zo wordt door Ziggo bij de Humax 5500 een HDMI-kabel en een mini-DIN-scartkabel meegeleverd. Bij het merendeel van de klanten zal die scartkabel nooit gebruikt worden want wie gaat er nu scart gebruiken wanneer je HDMI kunt gebruiken? 

Willem-A
Level 1

Ik ben het met je eens @iMark maar niet helemaal wat de scartkabel bij een Humax 5500c betreft. Vaak zie je nl. dat mensen die van het analoge signaal af komen nog een oude Tv hebben zonder HDMI. En dan heb je de scartkabel dus wel nodig. En dat deze erbij zit is op zich dus wel goed. Ziggo kan deze ook achterhouden en alleen aan klanten geven indien nodig, maar Humax kan de losse scartkabels niet leveren. Bij de 5550c* is die kabel dus ook meegeleverd. *De 5500c is identiek aan de 5500c maar deze heeft gewoon het Humax logo en is gemaakt voor de retail, al gebruikt Delta deze bv. ook. 

0 Kudos
Jan1965
Level 2

Ik heb via randapparatuur.ziggo.nl TP-Link Deco M4 mesh wifi (3-pack) besteld maar 1 van de Deco's was defect.  Heb de hele set terug gestuurd maar tot nu toe niets gehoord of mijn geld terug gekregen. Ze kunnen ook niets vinden in mijn account dat ik iets besteld heb. Het zijn 2 verschillende afdelingen denk ik. Waar kan ik terecht voor info. De  chat op de site van randapparatuur verwijst weer door naar de verkeerde afdeling. Ik word er een beetje moedeloos van.

0 Kudos
Music19
Level 1
Jan1965 wrote:

Ik heb via randapparatuur.ziggo.nl TP-Link Deco M4 mesh wifi (3-pack) besteld maar 1 van de Deco's was defect.  Heb de hele set terug gestuurd maar tot nu toe niets gehoord of mijn geld terug gekregen. Ze kunnen ook niets vinden in mijn account dat ik iets besteld heb. Het zijn 2 verschillende afdelingen denk ik. Waar kan ik terecht voor info. De  chat op de site van randapparatuur verwijst weer door naar de verkeerde afdeling. Ik word er een beetje moedeloos van.

Lijkt er op dat logistieke / administratieve processen totaal niet op orde zijn bij Ziggo. Een webshop (en daarover spreken we hier) moet binnen 14 dagen na ontvangst van retour, het geld terug storten. Als dat niet het geval is, kun je het aankaarten bij Consuwijzer.

0 Kudos
Jan1965
Level 2
Music19 wrote:
Jan1965 wrote:

Lijkt er op dat logistieke / administratieve processen totaal niet op orde zijn bij Ziggo. Een webshop (en daarover spreken we hier) moet binnen 14 dagen na ontvangst van retour, het geld terug storten. Als dat niet het geval is, kun je het aankaarten bij Consuwijzer.

Hallo Music19,

Dank voor je reactie. Ik ga het aankaarten bij Consuwijzer.

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter
Jan1965 wrote:

Zo te lezen zijn het inderdaad 2 afdelingen, maar misschien is de chat ( -afdeling ), dan ook gesplitst. Gebruikt u wel de chat op dié website, hier onderaan ?

0 Kudos
Jan1965
Level 2
Pasi wrote:
Jan1965 wrote:

Hebt u wel deze chat gebruikt, hier onderaan ?

Hallo Pasi,

Klopt, dat was mijn eerste poging maar die chat komt dus bij de verkeerde afdeling uit. Vandaag ook nog gebeld met Ziggo maar ze konden niets over de bestelling vinden omdat ik via randapparatuur.ziggo.nl heb besteld.Daar wordt je dus niks wijzer van. 

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter

Ik verwacht dat een klacht ( zie Klachtenprocedure ) sneller gaat, dan een melding bij Consuwijzer.nl.

Misschien behandeld Consuwijzer.nl uw klacht beter/serieuzer, maar zal men daar direct reageren én acteren op uw ( = één ) melding?

Als er daar genoeg meldingen worden gemaakt, pas dan zal Consuwijzer.nl waarschijnlijk in actie komen.

M.b.t. het melden van een klacht via de Ziggo Helpdesk, chat of formulier: meldt duidelijk dat het een klacht betreft en niet één of andere storingsmelding is. Een klacht gaat namelijk via een geheel ander intern traject dan andere meldingen.

Maar u kan ook wachten op een Ziggo mod.  Zij kunnen en mogen veel meer, dan de Helpdesk. Zet dan wel uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen voor hun zichtbaar ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.

0 Kudos
Music19
Level 1

@Pasi Hoe meer - terechte - klachten bij Consuwijzer (= de consumentenkant van de ACM) worden gedaan, des te groter de kans dat dit wordt opgepakt door de ACM. Voor een webshop bestaan allerlei wettelijke regeltjes waar zij aan moeten voldoen, doet een shop dit niet dan kan de ACM de webshop (in dit geval Ziggo), al dan niet met een boete, op de vingers tikken.

@Jan1965 kan het daarnaast ook nog onder de aandacht brengen van de Consumentenbond https://community.consumentenbond.nl 

Van een zo grote provider mag je toch professioneel handelen verwachten, niet de klunzigheid van de eerste de beste dropshipper.

0 Kudos
Pasi
Level 19
Topicstarter
Music19 wrote:

@Pasi Hoe meer - terechte - klachten bij Consuwijzer (= de consumentenkant van de ACM) worden gedaan, des te groter de kans dat dit wordt opgepakt door de ACM. Voor een webshop bestaan allerlei wettelijke regeltjes waar zij aan moeten voldoen, doet een shop dit niet dan kan de ACM de webshop (in dit geval Ziggo), al dan niet met een boete, op de vingers tikken.

@Jan1965 kan het daarnaast ook nog onder de aandacht brengen van de Consumentenbond https://community.consumentenbond.nl

Inderdaad, maar daar is hij nu niet mee geholpen. Hij moet nu z.s.m. bij de Webshop ( Ziggo ) zijn melding/klacht deponeren en kan daarmee niet wachten totdat de ACM in actie komt.

Tevens zal de ACM ook aan de indiener vragen, wat hij/zij ( algemeen gesproken ) allemaal heeft geprobeerd om in contact te komen met het betreffende bedrijf. Als dat minimaal blijkt te zijn, dan zal de ACM niets met de klacht doen, totdat alle mogelijkheden tot klagen bij het betreffende bedrijf zijn uitgeput.

0 Kudos
Music19
Level 1

Inderdaad, maar daar is hij nu niet mee geholpen. Hij moet nu z.s.m. bij de Webshop zijn melding maken en kan daarmee niet wachten totdat de ACM in actie komt.

Eens, ook jouw advies opvolgen.

0 Kudos
swa.dek
Level 1
Pasi wrote:

Zo te lezen zijn het inderdaad 2 afdelingen, maar misschien is de chat ( -afdeling ), dan ook gesplitst. Gebruikt u wel de chat op dié website, hier onderaan ?

Nou die chat schiet niet echt op…… 3 uur sta ik al in de wacht.
Iemand enig idee hoe ik op een andere manier de ziggo randapparatuur klantenservice kan bereiken?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ziggo kan natuurlijk niet achterblijven bij KPN die al veel langer een webshop voor apparuur en accesoires heeft.

Wel een terechte opmerking waarom zonder bombarie in het leven geroepen?

0 Kudos