Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
tim jonkers
Level 3

RDP is traag of loopt vast

Hallo Allen,

 

Ik heb sinds kort een internet abbonement bij Ziggo. Voor thuiswerken maak ik via mijn laptop gebruik  van RDP. Dit loopt vaak vast of is traag. Ik heb het volgende geprobeerd:

- RDP gebruiken via WIFI of bekabeld, bij beiden loopt het vast of is het traag.

- RDP gebruiken bij mijn vriendin thuis met een andere provider en een keer via 4g en hotspot. Dan werkt het prima. Dus probleem lijkt bij het ziggo netwerk te liggen.

- instellingen verandert van mijn netwerk, dit hielp ook niet.

  • DHCPv4-server: leasetijd 86.400 sec. (1 dag)
  • Firewall IPv4 + IPv6: alleen optie 'Firewall beveiliging' ingeschakeld'

- RDP gebruiken via de laptop van mijn vriendin bij mij thuis. Nu werkt het RDP al een stuk beter.

 

Samenvattend: RDP op mijn laptop met ziggo thuisnetwerk werkt niet, op andere netwerken wel. RDP met een andere laptop op mijn thuisnetwerk werkt wel.

 

Heeft iemand dit probleem al een keer ondervonden of kan mij verder helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim Jonkers

 

 

0 Kudos
Oplossing
33 Reacties 33
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers Kun je de postcode en huisnummer van het adres waarom het gaat in je Community profiel? Dan werp ik even een blik op de verbinding. 

hans.muller02
Level 2

Hi Tim,

Wat je eens kunt proberen is op je modem het gastnetwerk open te zetten. 

Omdat je op een andere locatie wel van RDP gebruik kunt maken kun je dat eens proberen.
Geen idee of het werkt, maar je kunt het proberen.

En een andere vraag, op een andere locatie waar het wel werkt, is dat ook via Ziggo of een andere aanbieder?

Ik hoor het wel of het lukt.

tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@Paulis toegevoegd!

 

0 Kudos
tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@hans.muller02bedankt voor je reactie. Ik zal het vrijdag proberen wanneer ik weer thuis ben.

Op andere netwerken waar het wel lukt met mijn laptop zijn andere aanbieders.

Andere laptops met mijn ziggo netwerk werkt wel. Het probleem is dus echt mijn laptop in combinatie met ziggo.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Misschien niet een oplossing voor uw RDP probleem, maar ik vermeld het hier toch. Misschien heeft u er wat aan en/of geeft het u een idee waar te zoeken.

Mijn Asus N76VB heeft standaard geen 5GHz wifi en daarvoor gebruik ik een TP-Link Archer T3U USB-Adapter welke gewoon prima werkt. Echter ( alleen ! )  met RDP sessies gaat het fout. Een RDP sessie via de T3U geeft vaak vertraging ( iedere paar seconden, staat het beeld even stil ) en/of de RDP hangt spontaan.

Vaak vergeet ik deze problemen en start een RDP sessie gewoon, om na enkele tellen er weer aan herinnert te worden dat ik via de T3U werk. Dan trek ik de T3U eruit, wacht totdat de ingebouwde 2,4GHz adapter het overneemt en kan ik zonder enig probleem verder met de RDP sessie.

 

Samengevat : bij mij ligt het specifiek aan de ( T3U ) netwerk adapter ( of aan die drivers ).

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers  Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en een blik geworpen op de verbinding. De connectie zelf (tussen modem en netwerk) ziet er verder prima uit. Het enige wat mij opvalt is dat er meer geupload dan gedownload wordt. Meestal zien we dit andersom. Kun je nagaan of er nog programma's (down/uploadsoftware zoals bijv. een Torrentclient) in het thuisnetwerkdraaien die continue de upload belasten? Mogelijk dat dit voor de verhoogde latency en daarmee dus ook voor de vertraagde RDP en/of vastlopen hiervan. Kun je dit nog nagaan? Kijk daarnaast ook nog eens naar de tips van @Pasi

tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@Pauler is vandaag niemand thuis en er staan geen pc's aan. er is wel philips hue aangesloten op de connectbox. Maar ik kan me niet voorstellen dat die voor een hoge upload zorgen. Mijn RDP probleem was ook al voordat ik de HUE lampen heb geinstalleerd.
@Pasibedankt voor je reactie. Echter maak ik geen gebruik van een externe wifi adapter. Of bedoel je dat ik mijn interne netwerk adapter op 2.4 GHZ moet zetten? Overigens heb ik het probleem ook bekabeld. Dus het ligt niet bij de wifi volgens mij

0 Kudos
tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@Paul zoals in mijn vorige comment gemeld was er niemand thuis aan het downloaden of uploaden. (behalve de HUE lampen). Kan er iets anders zijn wat dit veroorzaakt ?

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers Kun je anders eens 1 a 2 dagen testen door alleen een laptop of computer rechtstreeks op het modem aan te sluiten? Dus zonder verdere randapparatuur (routers, hubs, switches etc.) aangesloten te hebben op het modem. Indien het probleem zich dan niet voordoet kun je stap voor stap alle apparaten weer aansluiten zoals daarvoor, kijk vervolgens of het probleem zich daarna weer voor doet en eventueel i.c.m. welke apparaten. 

tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@Paul  ik heb rdp al meerdere malen getest zowel bekabeld als onbekabeld met en zonder randapparatuur. In alle gevallen werkt het niet op mijn laptop. Ik denk toch dat, zoals @Marinus aangeeft, er iets is mis gaat met de combinatie van modem + laptop. Heeft ziggo modems die beter kunnen werken?

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers Goed dat je het nodige getest en uitgesloten hebt. Ik begrijp alleen dat je zowel via wifi als bekabeld nog steeds problemen ervaart met de verbinding. Heb je dit met 1 apparaat (in dit geval de laptop) of ie je hetzelfde wanneer je eens test met een andere laptop?

0 Kudos
tim jonkers
Level 3
Topicstarter

@Paul 

- mijn laptop + mijn ziggo werkt niet

- andere laptops + mijn ziggo werkt wel

- mijn laptop + ander ziggo werkt niet

- mijn laptop + niet ziggo netwerken werkt wel

 

dus het probleem zit hem bij mijn laptop  + ziggo netwerken

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers Dank voor het testen en het opnieuw delen van jouw bevindingen. Ik heb jou een privebericht gestuurd met een aantal aanvullende vragen. Zie je kans hier naar te kijken? 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@tim jonkers Dank voor het testen en uitsluiten. Er is een nieuw modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. Ik heb jou hierover ook een privébericht gestuurd. 

XPO / Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Laat je via het topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Ga naar reactie