1
Vraag
2
Reacties
tim jonkers

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

RDP is traag of loopt vast

Hallo Allen,

 

Ik heb sinds kort een internet abbonement bij Ziggo. Voor thuiswerken maak ik via mijn laptop gebruik  van RDP. Dit loopt vaak vast of is traag. Ik heb het volgende geprobeerd:

- RDP gebruiken via WIFI of bekabeld, bij beiden loopt het vast of is het traag.

- RDP gebruiken bij mijn vriendin thuis met een andere provider en een keer via 4g en hotspot. Dan werkt het prima. Dus probleem lijkt bij het ziggo netwerk te liggen.

- instellingen verandert van mijn netwerk, dit hielp ook niet.

  • DHCPv4-server: leasetijd 86.400 sec. (1 dag)
  • Firewall IPv4 + IPv6: alleen optie 'Firewall beveiliging' ingeschakeld'

- RDP gebruiken via de laptop van mijn vriendin bij mij thuis. Nu werkt het RDP al een stuk beter.

 

Samenvattend: RDP op mijn laptop met ziggo thuisnetwerk werkt niet, op andere netwerken wel. RDP met een andere laptop op mijn thuisnetwerk werkt wel.

 

Heeft iemand dit probleem al een keer ondervonden of kan mij verder helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim Jonkers

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@tim jonkers Dank voor het testen en uitsluiten. Er is een nieuw modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. Ik heb jou hierover ook een privébericht gestuurd. 

XPO / Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Laat je via het topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Bekijk in context

33 Reacties 33
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @tim jonkers ,

Kan je een foto maken van het AOP?

Daarnaast vermoed ik dat je een connectbox hebt, klopt dat?Misschien is een Ubee 1318 dan een oplossing, maar dat modem heeft geen ingebouwd wifi(wel een erouter).Een los acces point is dus noodzakelijk.Of een los router als je de Ubee in bridge zet.

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Verwijderd account ,

 

Bedankt boor je reactie. De AOP schijnt veroudert te zijn dus vanavond komt er een monteur van ziggo langs om onder andere dit te vervangen en gelijk de rest te controleren. Hopelijk helpt dit al iets. 
Het blijft echter vreemd dat RDP wel werkt via de laptop van mijn vriendin en niet bij mijn laptop. Ik heb het dit weekend nog eens bij iemand anders thuis met een ziggo netwerk getest, en hier doet hetzelfde probleem zich voor. RDP werk wel op de Laptop van mijn vriendin, bij die van mij is het traag en loopt vast. RDP op andere netwerken met mijn laptop werkt wel. Heb je enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@tim jonkerswellicht dat de combinatie van de hardware in je laptop en die van de connectbox niet lekker samen werkt.Kan je het misschien bij een ziggo klant testen met een ander type modem?Bij voorkeur een Technicolor, deze zijn nagenoeg probleemloos.

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Verwijderd accountde monteur is inmidels langs geweest en heeft de AOP vervangen. Hij stond echter al zo snel weer buiten dat ik RDP pas archteraf heb kunnen testen. Helaas werkt het nog niet goed. Ik ken verder geen ziggo klanten die een andere aansluiting hebben. Is er nog iets anders dat ik kan doen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik zou zeggen:zet er een ubee 1318zg neer.

Een moderator kan kijken of dat mogelijk is.

Is het een probleem dat er geen wifi in het ubee modem zit?

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

daar moet ik nog bij vermelden dat ik RDP wel heb getest bij het ziggo netwerk van mijn vader. Die heeft een connectbox op bridge modus staan met een eigen router. Dit werkte echter ook niet.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@tim jonkers 

Wat voor laptop betreft het?

Te langzaam, of juist te snel? Standaard netwerk componenten of juist afwijkende/speciale?

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

timjonkers_0-1664211859058.png

 

 

timjonkers_1-1664211930547.png

Hierbij de specs van mijn laptop. Niet de allernieuwste meer maar zeker niet langzaam.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Prima specs.Zijn vrij standaard componenten. 

Deze laptop zou het probleem niet moeten zijn.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

En ook niet te snel of te nieuw, eigenlijk precies goed.

 

Alle Intel drivers Up-to-date?

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

drivers zijn up-to-date. Ik overweeg mijn laptop eens te formateren. Al vraag ik me af of dat de oplossing is. 

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind dat nogal een extreme maatregel namelijk, voor wat een klein probleem lijkt

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@tim jonkers 

Formatteren en opnieuw installeren is alleen de oplossing als de oorzaak bekend is, anders lost het waarschijnlijk weinig op.

 

Een paar vraagjes:

1 - Als je per kabel een verbinding maakt met de router weet je dan zeker dat de RDP verbinding toch niet via WiFI gaat? (WIFi even uitzetten en weer testen.) 

 

2 - Als je RDP gebruikt voor je werk gaat dit dan over een VPN verbinding? De Connectbox werkt slecht (Intel PUMA6 chip) met o.a. VPN.

 

3 - Gebruik je het standaard Microsoft RDP programma of een ander programma voor RDP?

 

 

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Marinus 

1) dat weet ik zeker, heb ik ook getest.

2) nee gaat niet over een VPN

3) ja we gebruiken het standaard programma

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@tim jonkers 

De 2 constante factoren hier zijn:

- jouw PC/laptop

- Ziggo connectbox

 

Het enige wat je nog kan proberen is te vergelijken of de voorkeursinstellingen van RDP op jouw laptop en die van je vriendin mogelijk verschillen. 

 

Anders vriendelijk vragen om een ander modem. 

De UBEE 1318zg (Let Op! Géén wifi!) of de Connector Giga (Puma 7 chip, met minder problemen) zijn een optie.

Het probleem is dat de telefonische helpdesk deze niet uitgeeft, en er in dit topic nog geen "super expert" en/of moderator is langs geweest. En een moderator taggen mag ik niet van @Bert  (sorry 😉 Bert, maar onze mogelijkheden lijken uitgeput).

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen tim jonkers en een warm welkom op de Community,

Zo te lezen is er n.a.v. het door jouw aangemaakte topic al fanatiek meegkeken en gedacht door de hier aanwezige experts. Ik zie ook dat er al een boel goed tips gegeven zijn waarmee je aan de slag kunt. Heb je hier al naar gekeken en is het aan de hand van de gegeven adviezen ook gelukt om het probleem op te lossen?

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @Paul ,

 

Bedankt voor je reactie. Zoals te lezen in mijn reacties ben ik met alle tips aan de slag gegaan. Dit heeft echt nog niet tot het goede resultaat geleid.

De tip om RDP te testen op mijn laptop in combinatie met het ziggo netwerk en niet een connectbox is voor mij helaas niet uit te voeren. Iedereen die ik ken met een ziggo netwerkt heeft namelijk een connectbox. Wel heeft mijn vader de connectbox op bridge modus staan en een eigen router geinstalleerd. Ook hier is RDP instabiel op mijn laptop en loopt vast. 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@tim jonkers Super dat je al met de tips aan de slag bent gegaan. Wel balen dat dit nog niet geleid heeft tot de oplossing. Je geeft aan dat jouw vader het SmartWifi (Connectbox) modem in bridged modus gebruikt. Kan ik hieruit hereleiden dat er ook een router gebruikt wordt achter het modem? Als dit het geval is zou ik een Ubee modem (non-wifi) kunnen regelen. Op de verbinding zelf (tussen modem en ons netwerk) zie ik namelijk verder geen ongeregeldheden terug.

tim jonkers
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Paul bij mij zelf thuis heb ik dus alleen de ziggo connectbox. Hier is RDP niet stabiel, zowel bekabeld en via de wifi op mijn pc. Bij mijn vader thuis is het een ziggo connectbox op bridge modus + eigen router en werkt RDP ook niet stabiel via zowel de kabel als via de wifi op mijn pc. 

Ik wil graag de situatie bij mij thuis oplossen, bij mijn vader thuis is dat minder belangrijk. Dit was alleen ter vergelijking.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic