1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
pieter900

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Puma 6 issues - UBEE gewenst

Dag allemaal,

Sinds het meer en meer thuiswerken ervaren wij problemen met citrix, microsoft teams en gamen. De verbindingssnelheid is perfect. Uiteraard hebben we het over een bekabelde verbinding. Af en toe blijft e.e.a. gewoon 'hangen' en dat is niet prettig.

Het internetten gaat verder goed. Alleen de eerder genoemde applicaties hangen af en toe. Ik vermoed, na het doorlezen van verschillende topics, dat de puma 6 de issues geeft.

Ik heb de klantenservice al gebeld, maar die geven aan dat het niet mogelijk is de UBEE modem te krijgen.

De Wi-Fi heb ik geregeld via Unifi dus het hudiige modem (De connectbox) verzorgt sowieso alleen de routering, en niet de Wi-Fi.

Bijgevoegd heb ik de informatie vanuit het modem toegevoegd, een foto van het AOP en een screenshot van dslreports puma6 tools test.

Gewenste oplossing: UBEE modem toesturen, dan lukt het verder zelf wel.

PS: We hebben geen TV dus vandaar dat het kabeltje van de modem direct in het AOP zit. Andere kabel ook al geprobeerd, geen verschil (dit is overigens een vrij nieuwe kabel).

46 Reacties 46
Meldingen
Aan Uit
pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zojuist gedaan!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 547Likes

Dag @pieter900! Hopelijk heb je een goed weekend gehad. Fijn dat de haperingen nu een stuk minder voorkomen en het al flink verbeterd is. We zijn er echter nog niet helemaal als ik het goed begrijp. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Heeft de fabrieksreset nog geholpen of ervaar je nog steeds af en toe wat haperingen? 

Qua aansluiting is er weinig meer te verbeteren ben ik bang. Dat zit wel goed nu. Als het probleem nog steeds bestaat kunnen we je bij wijze van uitzondering het gewenste Ubee modem toesturen. Of het de haperingen volledig doet oplossen kan ik op voorhand niet beloven maar dit is dan het proberen nog waard nu de rest volledig uitgesloten is.

We horen graag! 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dag @Erik S, bedankt voor je reactie. Eigenlijk is er niet veel veranderd/anders sinds de fabrieksreset. Ik ben in ieder geval blij dat we alle 'standaard' zaken qua aansluiting in orde hebben nu. Ik zou graag gebruik maken van het aanbod om de Ubee modem aan te sluiten. Ik zie hem graag tegemoet. Ik zal daarna mijn bevindingen hier posten!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 547Likes

Hij is besteld en komt je kant op. Fijn dat je je bevindingen met ons deelt zodra je hem hebt kunnen testen. Voor nu een mooie dag verder!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 92Oplossingen
  • 137Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @pieter900. Heb je het nieuwe modem ontvangen en al geinstalleerd? Heb je nog steeds last van haperingen of is dit opgelost door het nieuwe modem?

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Louis 

Nieuwe modem is inderdaad in goede orde ontvangen en werkt goed! Tot nu toe geen problemen ondervonden. Ik markeer hem als oplossing en wil jullie hartelijk danken!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 92Oplossingen
  • 137Likes

Heel graag gedaan @pieter900 en dankjewel voor de terugkoppeling! Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan weet je de community te vinden!