Dag allemaal,
Sinds het meer en meer thuiswerken ervaren wij problemen met citrix, microsoft teams en gamen. De verbindingssnelheid is perfect. Uiteraard hebben we het over een bekabelde verbinding. Af en toe blijft e.e.a. gewoon 'hangen' en dat is niet prettig.
Het internetten gaat verder goed. Alleen de eerder genoemde applicaties hangen af en toe. Ik vermoed, na het doorlezen van verschillende topics, dat de puma 6 de issues geeft.
Ik heb de klantenservice al gebeld, maar die geven aan dat het niet mogelijk is de UBEE modem te krijgen.
De Wi-Fi heb ik geregeld via Unifi dus het hudiige modem (De connectbox) verzorgt sowieso alleen de routering, en niet de Wi-Fi.
Bijgevoegd heb ik de informatie vanuit het modem toegevoegd, een foto van het AOP en een screenshot van dslreports puma6 tools test.
Gewenste oplossing: UBEE modem toesturen, dan lukt het verder zelf wel.
PS: We hebben geen TV dus vandaar dat het kabeltje van de modem direct in het AOP zit. Andere kabel ook al geprobeerd, geen verschil (dit is overigens een vrij nieuwe kabel).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
op de splitter zit alleen het modem waardoor de tweede poort open is en dus straling zoals digitenne 4g en 5g in kan wat weer kan zorgen voor storingen
kun je die splitter er tussen uithalen en het modem rechtstreeks op het aop aansluiten daarna modem 30 seconde van de stroom en kijken wat de downstream waarde zijn
en https://www.pingplotter.com een half uur laten draaien op een pc of laptop die bekabeld is aangesloten
ziet er prima uit in begin van de ping heb je wel een piek maar dat zegt niet zoveel de rest van de ping zit netjes onder de 40
ms
wel zijn er Post RS Errors maar ook niet veel als het goed werkt dan zou ik daar niet druk over maken
Zie bijlage voor de waarden de volgende ochtend.
- Puma 6 test blijft overigens matig performen
Gister bij een vriend geweest, hij had 'near-perfect' result met de puma6 test (alles perfect groen en continu op 34ms behalve 1 blokje iets geler). En op het werk (ziggo zakelijk, dus vermoedelijk ubee modem) nooit rode blokjes of veel variatie.
De waarden zijn goed.
Er is wel nog ruis aanwezig, en dus een punt van aandacht.
Het log vertoont momenteel geen meldingen, die aandacht behoeven.
Mijn advies: hou voorlopig de netwerkhistorie in de gaten en plaats donderdag een nieuwe screenprint, evenals van de up- en downstream.
Als je tussentijds problemen ondervindt, kun je uiteraard eerder hier aan de bel trekken.
Ik heb het moderatieteam gevraagd de verbinding te monitoren.
Hoe zie je dat er ruis is?
Aan de post RS errors.
Goedemiddag @pieter900
Wij gaan op afstand je signaal eens goed onder de loep nemen. Hoe we dat gaan doen? Wij gaan de komende 7 dagen jouw modem op afstand meten. Dat betekent dat wij een log gaan bijhouden en exact op afstand kunnen zien wat je modem precies aan het doen is qua inkomend en retoursignaal. Alle pieken en dalen zullen zichtbaar zijn in het rapport dat over 7 dagen zichtbaar is bij ons. Wil je volgende week ons even een seintje sturen? Dan is het rapport gedraaid en kunnen wij deze bekijken om te bekijken wat er exact aan de hand is.
Vanaf 26 mei kun je bij ons aan de bel trekken, dan is het rapport gedraaid.
Bij deze meld ik me weer. Ik ben benieuwd naar de bevindingen!
Ik heb het moderatieteam een seintje gegeven.
@pieter900 Uit de meting komt naar voren dat er sprake is van ruis op de upstream kanalen. Zo te zien is er nu ook een netwerkstoring bekend bij jou in de wijk. Naar verwachting is de storing op 27 mei 2021 omstreeks 16 uur opgelost. Ik stel voor dat we na het verhelpen van de netwerkstoring opnieuw kijken hoe de verbinding bij jou werkt. Zou je na 27 mei 2021 willen delen wat je bevindingen zijn?
@Paul bij deze post ik weer. Zelfde issues als voorheen tot nu toe. Puma 6 test scoort ook hetzelfde.
is het modem rechtstreeks aangesloten op het aop zonder splitter?
Jazeker. Kabel rechtstreeks op het AOP zonder splitter.
Goedemiddag @pieter900,
Flink balen dat de problemen nog steeds spelen. Ik heb vanaf hier het signaal gecontroleerd en kan hieruit zo niks raars halen. Ik zie wel dat het modem nadat de werkzaamheden in de wijk afgerond waren nog niet is herstart. Zou je dit willen doen (even 30 seconden van het stroom halen) en dan 2 dagen kunnen kijken hoe het gaat? 🙂
Goedemiddag @pieter900,
We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Had je het modem al herstart en hoe was de verbinding de afgelopen dagen? We horen graag van je! 🙂
Ik ga hem resetten. Hebben jullie al iets kunnen vinden qua lijnmeting?
@pieter900 dat kunnen we zeker verder analyseren, ik ben ook echt even benieuwd hoe het nu met de verbinding gaat? Na een storing kan het de eerste uren wel eens stroperig gaan, vandaar.
Vandaag getest met Citrix/Online werkplek (en ook afgelopen week). Hij hapert nog heel af en toe. Het is wel minder dan voorheen / beter. Maar nog niet optimaal. Het modem heb ik vannacht nog een keer herstart. Maar vanochtend eigenlijk dezelfde resultaten. Ook qua Puma6 test.
Zouden er nog andere zaken verbeterd kunnen worden? Of kan het dan toch echt alleen aan het type modem liggen?
kun je het modem eens helemaal terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen door een peperclip in het reset gaatje te duwen tot de lampjes uit gaan
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.