1
Vraag
2
Reacties
pieter900

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Puma 6 issues - UBEE gewenst

Dag allemaal,

 

Sinds het meer en meer thuiswerken ervaren wij problemen met citrix, microsoft teams en gamen. De verbindingssnelheid is perfect. Uiteraard hebben we het over een bekabelde verbinding. Af en toe blijft e.e.a. gewoon 'hangen' en dat is niet prettig.

 

Het internetten gaat verder goed. Alleen de eerder genoemde applicaties hangen af en toe. Ik vermoed, na het doorlezen van verschillende topics, dat de puma 6 de issues geeft.

 

Ik heb de klantenservice al gebeld, maar die geven aan dat het niet mogelijk is de UBEE modem te krijgen.

 

De Wi-Fi heb ik geregeld via Unifi dus het hudiige modem (De connectbox) verzorgt sowieso alleen de routering, en niet de Wi-Fi.

 

Bijgevoegd heb ik de informatie vanuit het modem toegevoegd, een foto van het AOP en een screenshot van dslreports puma6 tools test.

 

Gewenste oplossing: UBEE modem toesturen, dan lukt het verder zelf wel.

 

PS: We hebben geen TV dus vandaar dat het kabeltje van de modem direct in het AOP zit. Andere kabel ook al geprobeerd, geen verschil (dit is overigens een vrij nieuwe kabel).

 

 

46 Reacties 46
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

23976BE3-8014-4CD9-A8D3-5B4CE80D7B4E.jpeg

 op de splitter zit alleen het modem waardoor de tweede poort open is en dus straling zoals digitenne 4g en 5g  in kan wat weer kan zorgen voor storingen

kun je die splitter er tussen uithalen en het modem rechtstreeks op het aop aansluiten daarna modem 30 seconde van de stroom en kijken wat de downstream waarde zijn

 

en https://www.pingplotter.com een half uur laten draaien op een pc of laptop die bekabeld is aangesloten

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de reacties.

 

Zojuist heb ik de splitter er tussen uitgehaald. Dus de kabel zit er nu direct in het AOP.

 

Zie bijlage voor 30 min pingplotter en de nieuwe waarden uit het modem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

ziet er prima uit in begin van de ping heb je wel een piek maar dat zegt niet zoveel de rest van de ping zit netjes onder de 40

ms

wel zijn er Post RS Errors maar ook niet veel als het goed werkt dan zou ik daar niet druk over maken

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zie bijlage voor de waarden de volgende ochtend.

 

- Puma 6 test blijft overigens matig performen

 

Gister bij een vriend geweest, hij had 'near-perfect' result met de puma6 test (alles perfect groen en continu op 34ms behalve 1 blokje iets geler). En op het werk (ziggo zakelijk, dus vermoedelijk ubee modem) nooit rode blokjes of veel variatie. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De waarden zijn goed.

Er is wel nog ruis aanwezig, en dus een punt van aandacht.

Het log vertoont momenteel geen meldingen, die aandacht behoeven.

Mijn advies: hou voorlopig de netwerkhistorie in de gaten en plaats donderdag een nieuwe screenprint, evenals van de up- en downstream.

Als je tussentijds problemen ondervindt, kun je uiteraard eerder hier aan de bel trekken.

Ik heb het moderatieteam gevraagd de verbinding te monitoren.

 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoe zie je dat er ruis is? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aan de post RS errors. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @pieter900

 

Wij gaan op afstand je signaal eens goed onder de loep nemen. Hoe we dat gaan doen? Wij gaan de komende 7 dagen jouw modem op afstand meten. Dat betekent dat wij een log gaan bijhouden en exact op afstand kunnen zien wat je modem precies aan het doen is qua inkomend en retoursignaal. Alle pieken en dalen zullen zichtbaar zijn in het rapport dat over 7 dagen zichtbaar is bij ons. Wil je volgende week ons even een seintje sturen? Dan is het rapport gedraaid en kunnen wij deze bekijken om te bekijken wat er exact aan de hand is.
Vanaf 26 mei kun je bij ons aan de bel trekken, dan is het rapport gedraaid.

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bij deze meld ik me weer. Ik ben benieuwd naar de bevindingen! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb het moderatieteam een seintje gegeven.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pieter900 Uit de meting komt naar voren dat er sprake is van ruis op de upstream kanalen. Zo te zien is er nu ook een netwerkstoring bekend bij jou in de wijk. Naar verwachting is de storing op 27 mei 2021 omstreeks 16 uur opgelost. Ik stel voor dat we na het verhelpen van de netwerkstoring opnieuw kijken hoe de verbinding bij jou werkt. Zou je na 27 mei 2021 willen delen wat je bevindingen zijn?

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul bij deze post ik weer. Zelfde issues als voorheen tot nu toe. Puma 6 test scoort ook hetzelfde. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

is het modem rechtstreeks aangesloten op het aop zonder splitter?

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Jazeker. Kabel rechtstreeks op het AOP zonder splitter. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @pieter900

Flink balen dat de problemen nog steeds spelen. Ik heb vanaf hier het signaal gecontroleerd en kan hieruit zo niks raars halen. Ik zie wel dat het modem nadat de werkzaamheden in de wijk afgerond waren nog niet is herstart. Zou je dit willen doen (even 30 seconden van het stroom halen) en dan 2 dagen kunnen kijken hoe het gaat? 🙂 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Goedemiddag @pieter900,
We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Had je het modem al herstart en hoe was de verbinding de afgelopen dagen? We horen graag van je! 🙂 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik ga hem resetten. Hebben jullie al iets kunnen vinden qua lijnmeting?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@pieter900 dat kunnen we zeker verder analyseren, ik ben ook echt even benieuwd hoe het nu met de verbinding gaat? Na een storing kan het de eerste uren wel eens stroperig gaan, vandaar. 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jacob 

 

Vandaag getest met Citrix/Online werkplek (en ook afgelopen week). Hij hapert nog heel af en toe. Het is wel minder dan voorheen / beter. Maar nog niet optimaal. Het modem heb ik vannacht nog een keer herstart. Maar vanochtend eigenlijk dezelfde resultaten. Ook qua Puma6 test. 

 

Zouden er nog andere zaken verbeterd kunnen worden? Of kan het dan toch echt alleen aan het type modem liggen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

kun je het modem eens helemaal terug zetten naar zijn fabrieksinstellingen door een peperclip in het reset gaatje te duwen tot de lampjes uit gaan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic