1
Vraag
2
Reacties
pieter900

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Puma 6 issues - UBEE gewenst

Dag allemaal,

 

Sinds het meer en meer thuiswerken ervaren wij problemen met citrix, microsoft teams en gamen. De verbindingssnelheid is perfect. Uiteraard hebben we het over een bekabelde verbinding. Af en toe blijft e.e.a. gewoon 'hangen' en dat is niet prettig.

 

Het internetten gaat verder goed. Alleen de eerder genoemde applicaties hangen af en toe. Ik vermoed, na het doorlezen van verschillende topics, dat de puma 6 de issues geeft.

 

Ik heb de klantenservice al gebeld, maar die geven aan dat het niet mogelijk is de UBEE modem te krijgen.

 

De Wi-Fi heb ik geregeld via Unifi dus het hudiige modem (De connectbox) verzorgt sowieso alleen de routering, en niet de Wi-Fi.

 

Bijgevoegd heb ik de informatie vanuit het modem toegevoegd, een foto van het AOP en een screenshot van dslreports puma6 tools test.

 

Gewenste oplossing: UBEE modem toesturen, dan lukt het verder zelf wel.

 

PS: We hebben geen TV dus vandaar dat het kabeltje van de modem direct in het AOP zit. Andere kabel ook al geprobeerd, geen verschil (dit is overigens een vrij nieuwe kabel).

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @pieter900! Hopelijk heb je een goed weekend gehad. Fijn dat de haperingen nu een stuk minder voorkomen en het al flink verbeterd is. We zijn er echter nog niet helemaal als ik het goed begrijp. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Heeft de fabrieksreset nog geholpen of ervaar je nog steeds af en toe wat haperingen? 

 

Qua aansluiting is er weinig meer te verbeteren ben ik bang. Dat zit wel goed nu. Als het probleem nog steeds bestaat kunnen we je bij wijze van uitzondering het gewenste Ubee modem toesturen. Of het de haperingen volledig doet oplossen kan ik op voorhand niet beloven maar dit is dan het proberen nog waard nu de rest volledig uitgesloten is.

 

We horen graag! 

Bekijk in context

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Louis 

 

Nieuwe modem is inderdaad in goede orde ontvangen en werkt goed! Tot nu toe geen problemen ondervonden. Ik markeer hem als oplossing en wil jullie hartelijk danken!

Bekijk in context

46 Reacties 46
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Voor het Puma6 probleem is een softwarematige oplossing uitgebracht en geïnstalleerd en wordt op zich niet meer gevonden.

Alleen als het modem vrijwel continu op 100% down en up moet leveren, dan kunnen er hikken ontstaan, verder niet, maar dat is de beperking van dit modem.

 

Ik zie iets heel anders wat met zekerheid allerlei verbindingsproblemen veroorzaakt.

Je hebt een bak ruis op je inkomend signaal staan die altijd merkbaar is en zeker met Teams en dergelijke.

Het zit precies op de 4G en 5G frequenties, dus ergens is er iets niet afgeschermd voor 4 en 5 G en zijn te zien als Post RS Errors, dat is niet te herstellen signaal, dus duidelijk dat dan Teams en dergelijke uitvallen.

 

Ik vermoed een oude eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met mogelijk nog een oude splitter en/of kabel naar je modem.

Maar om dit zeker te weten: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en modem op de foto?

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

image.jpg

image.jpg

Dankjewel voor je reactie. 

De foto in het document is waar hij binnenkomt. In de meterkast zit niks van ziggo. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

De wandcontactdoos is of alleen een TV/radio splitter of een heel oud Abonnee Overname Punt.

 

Dat zal door een monteur moeten vervangen voor een hedendaags dubbel galvanisch gescheiden AOP, dit is gratis trouwens.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dankjewel. Ik wacht de reactie van ziggo wel even af. Postcode huisnr staat er in

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

de Ubee UBC1318ZG een zakelijk modem wat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen aan particuliere woord geleverd dat kan zijn bij een hoge latency die met geen andere mogelijkheid is op te lossen of bij een giga internet abonnement die de snelheid niet haalt en er geen andere oplossing is 

 

zoals al geconstateerd is het aop aan vervanging toe wat mogelijk de oplossing is

 

ook moeten alle mogelijke oorzaken zijn uitgesloten en mag er geen ruis op de coax zitten

ook moet duidelijk aantoonbaar zijn dat je een hoge latency heb hoger dan 40 ms dat moet getest woorden via ping plotter https://www.pingplotter.com op een pc of laptop die bekabeld is aangesloten

 

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor je reactie.

 

Vanmiddag constateerde ik dat de kabel tussen het AOP en het modem beschadigd was aan het uiteinde, precies aan de andere kant (dus niet te zien op de foto). Ik ben naar een Ziggo winkel geweest en heb daar een nieuwe kabel gehaald. 

 

Nu opnieuw aangesloten, modem herstart en de nieuwe waarden + Puma test in de bijlage.

 

Zien jullie nog verschil?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@pieter900 Het best is, zodra je de tijd en zin hebt, om het modem 30 seconden van de stroom te halen en dan een paar uur goed te laten werken en dan de waarden plaatsen, dan heb je frisse gegevens en log van aan aantal uren.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

49B2B193-D760-4FE6-B16A-508FC893FCB0.jpeg

 ik raad je wel aan om door een ziggo monteur het aop te laten vervangen

of in de radioaansluiting een afsluitweerstand te plaatsen want gezien daar geen kabel op zit kan daar straling door naar binnen zoals digitenne 4g 5g

 

https://www.onlinekabelshop.nl/hirschmann-tim75-afsluitweerstand?gclid=EAIaIQobChMIkLiK05TF8AIVB7p3C...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @pieter900
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Erg irritant dat bij het gebruik van bepaalde applicaties de verbinding blijft hangen. Als ik de netwerkmonitoring erbij pak en de verbinding tussen de CMTS en jouw modem controleer, dan zie ik daarin eigenlijk geen bijzonderheden. De eerdere log van je modem laat alleen wel wat Post RS errors zien.

Ter check. Je haalt de snelheid van je abonnement (40 Mbps) altijd wel? En daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe de log van je modem er nu uitziet na het resetten en het gebruik van de nieuwe kabel. Op basis daarvan kunnen we dan vervolgstappen bepalen 🙂

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de reacties.

 

De snelheid haal ik eigenlijk altijd wel. Zie bijlage voor de logs van de modem. Kunnen jullie zien of er veel verschil is qua ruis/interferentie? 

 

Ik hoor graag de vervolgstappen 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @pieter900

Hmm, in het log van je modem zijn nog steeds Post RS Erros zichtbaar. Dit betekent dat toch enkele pakketjes in de overdracht van de verbinding niet hersteld kunnen worden. Om die reden lijkt het mij wijsheid om toch een monteur in te plannen voor jouw AOP. Deze heb ik gelijk ingepland voor komende maandag 17 mei tussen 12:00 en 18:00 uur. 

Je krijgt nog een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk verzetten middels de link in het SMS bericht of via Mijn Ziggo onder het kopje ''gegevens''. 

Houd je ons op de hoogte na het bezoek van de monteur?

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vriendelijk dank.

 

Maandag is prima. Is het mogelijk even van te voren een bericht te krijgen op mijn mobiel hoe laat de monteur er is? Ik werk namelijk op 10 minuten fietsen van huis, en dan hoef ik niet heel de middag thuis te wachten. Ik heb mijn telefoonnummer achter het huisnummer in mijn profiel gezet. Dat is een ander tel nr dan het tel nr waar 't Ziggo abonnement op staat (mijn vriendin). 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @pieter900

Er wordt een SMS bericht verzonden als de monteur vanaf de vorige afspraak jouw kant opkomt. Ik kan het nummer in de huidige afspraak niet meer wijzigen. Is het mogelijk dat jouw vriendin jou een seintje geeft? Zo niet, dan haal ik de afspraak eruit en plan ik hem opnieuw in met jouw mobiele nummer.

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi,

 

Dankjewel voor je snelle reactie. Het makkelijkst is echt via mijn nummer, omdat mijn vriendin niet altijd haar telefoon bij zich heeft ivm afspraken. 

 

Als het tenminste nog zou lukken maandag? Want die dag komt wel heel goed uit namelijk :). Anders zorg ik wel dat ik thuis blijf.

 

Ik hoor wel graag! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @pieter900

Ik snap het! Ik ben even voor je gaan kijken, maar het nadeel is dat ik hem dan niet weer voor de maandag kan inplannen 😞 Dus dan kunnen we de huidige afspraak beter laten staan. Sorry 😞

Mr. Jinx

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hier precies hetzelfde, ook constant vreemde problemen met Citrix, Teams en Skype.

Maanden lang... Dit zou dan bij mij ook aan het signaal liggen, dus alle bekabeling vervangen maar niets hielp.

Leuk al die adviezen van de experts hier, maar wat echt hielp was de Connectbox vervangen door een Ubee, op mijn aandringen.

In 1x was ik van al het gedonder af, tot nu toe geen enkel probleem gehad met meetings.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Mr. Jinx Je zult eerst het fundament moeten bekijken en eerst op moeten lossen en dat is hier al niet in orde, daarna kun je de volgende stap maken.

Hier met een Connect box trouwens in geen jaren problemen gehad met Citrix, Teams en Skype.

pieter900
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dag allemaal,

 

Vandaag is de monteur langsgeweest en die heeft het AOP vervangen door een nieuwe. Hij heeft ook een splitter geplaatst omdat het signaal anders te sterk binnen zou komen (10 dB volgens de monteur).

 

Zie bijlage voor

- foto

- nieuwe modemwaarden 

- dslreports puma 6 test

 

Graag zie ik jullie reactie/bevindingen tegemoet 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omstreeks 12.40 uur is het AOP vervangen? 

Het modem zal eerst een achttal uren moeten werken. Eerder kunnen er geen conclusies worden getrokken uit het netwerklog.

Ook de andere waarden kunnen nog veranderen in die tijd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic