1
Vraag
2
Reacties
Ron1958

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pulsar Plus Wallbox kan niet koppelen vanwege mesh netwerk

Ik heb sinds een paar maanden het thuisnetwerk via de TP-link Deco M4 wifiboosters geïnstalleerd. Dat werkt goed, maar daarvoor moest ik de WiFi van het modem  ( Smart WiFi modem Arris )uitschakelen. 

Nou heb ik het volgende probleem: Ik heb een Pulsar Plus Wallbox voor het opladen van de auto, maar die krijg ik niet aangesloten in het Wifi netwerk. Na contact met de leverancier kreeg ik te horen dat dat botst vanwege het mesh netwerk.

Ik kreeg het advies om een Gastnetwerk aan te maken buiten het mesh netwerk om.

Mijn vraag: Kan ik tegelijk het Mesh netwerk via de TP-Link én een Gastnetwerk via het Smart Wifi modem maken en gebruiken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk kun je de Wallbox Pulsar Plus wel met de SSID van de Deco's laten verbinden na uitschakelen van de functies snelle roaming en beamforming. Deze instellingen vind je op de pagina Meer, Geavanceerd in de app.

 

Kun je de Deco's verder in bewerkingsmodus access points configureren, als deze nu als router + AP's fungeren? Deze instelling kun je ook vinden op de pagina Meer, Geavanceerd.

 

Als de Wallbox Pulsar Plus na bovenstaande handelingen nog steeds niet kan worden verbonden, dan kun je deze ook met de Ziggo SSID van de modemrouter laten verbinden. Het is niet 'verplicht' om deze uit te schakelen, het is enkel een voorzorgsmaatregel om interferentie met de Deco's te beperken.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk kun je de Wallbox Pulsar Plus wel met de SSID van de Deco's laten verbinden na uitschakelen van de functies snelle roaming en beamforming. Deze instellingen vind je op de pagina Meer, Geavanceerd in de app.

 

Kun je de Deco's verder in bewerkingsmodus access points configureren, als deze nu als router + AP's fungeren? Deze instelling kun je ook vinden op de pagina Meer, Geavanceerd.

 

Als de Wallbox Pulsar Plus na bovenstaande handelingen nog steeds niet kan worden verbonden, dan kun je deze ook met de Ziggo SSID van de modemrouter laten verbinden. Het is niet 'verplicht' om deze uit te schakelen, het is enkel een voorzorgsmaatregel om interferentie met de Deco's te beperken.

Ron1958
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de snelle reactie. Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic