Dag allen, ik vroeg me af of het mogelijk was om mijn publieke ip adres te wijzigen. Ik heb een connect box en gister avond viel spontaan mijn internet weg en sinds dien is mijn ip adres gewijzigd, nu heb ik de klantenservice gesproken en daar heb ik gehoord dat het geen geplannde update is geweest en omdat mijn router in bridge modus staat ze niet veel andere metrics kunnen uitlezen. Echter vertelde ze mij dat ik op de een of andere manier met de modem kon verbinden om zo het ip adres te veranderen.
Het lijkt me sterk dat dit ook echt kan maar ik zou het liefst mijn oude ipadres terug willen krijgen, scheelt namelijk een hoop instellingen die ik moet aanpassen. Misschien weten jullie hier meer over, alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, dat is niet mogelijk.
Ziggo werkt met dynamisch IP adressen, dus die kunnen wel eens wijzigen bij een wijziging of vervanging van de DHCP server die IP adressen uitdeelt aan de modems.
Terug naar je oude externe IP adres kun je sowieso niet, want een IP adres krijgt het modem van die automatische DHCP server en het zou zomaar kunnen dat je publieke IP adres inmiddels al door een ander modem wordt gebruikt.
Om vanuit extern, altijd thuis te kunnen bereiken, heb ik 10+ jaren een Dynamisch DNS gebruikt om, bij een wijziging van het extern IP adres toch, vanuit buiten mijn computer en andere apparatuur te kunnen bereiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, dat is niet mogelijk.
Ziggo werkt met dynamisch IP adressen, dus die kunnen wel eens wijzigen bij een wijziging of vervanging van de DHCP server die IP adressen uitdeelt aan de modems.
Terug naar je oude externe IP adres kun je sowieso niet, want een IP adres krijgt het modem van die automatische DHCP server en het zou zomaar kunnen dat je publieke IP adres inmiddels al door een ander modem wordt gebruikt.
Om vanuit extern, altijd thuis te kunnen bereiken, heb ik 10+ jaren een Dynamisch DNS gebruikt om, bij een wijziging van het extern IP adres toch, vanuit buiten mijn computer en andere apparatuur te kunnen bereiken.
Ha Bert,
Dank voor je reactie, helaas host ik het een en ander aan websites en game server als hobby project maar ik ben al bezig met het aanpassen van de dns settings ik hoop dat dit snel gebeurd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.