1
Vraag
2
Reacties
jaapkatoen

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Publiek IP Veranderd

Goededag,

 

Kan iemand mij misschien vertellen hoe vaak het Publieke IP adres veranderd? Ik heb sinds kort Ziggo en wil graag mijn eigen privé server over het netwerk kunnen bereiken dmv SSH met Port Forwarding. Dit heb ik nu allemaal netjes ingesteld (Linux server met een aangepaste SSH poort en connectbox hiernaar geforward).

Echter blijkt mijn publieke IP adres steeds te veranderen waardoor ik telkens thuis moet gaan uitzoeken welke dit is.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jaap

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals in mijn eerste reactie, met ipv4 only zal je ipv4 adres zelden veranderen, hoewel dynamisch kan het jaren gelijk blijven. 

De helpdesk kan je modem op ipv4 only zetten.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je adres vaak veranderd heb je waarschijnlijk DS Lite, maar dan heb je ook geen port forwarding.

Met ipv4 only en Dual stack zal je ipv4 adres zelden veranderen, kan jaren hetzelfde blijven.

De helpdesk kan je modem op ipv4 only zetten.

jaapkatoen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Steefb,

 

Ik heb inderdaad het modem al in omgezet naar ipv4 only en kan nu netjes ipv4 forwarden. Wat is precies het verschil tussen ipv4 only en Dual stack? Veranderd het ip als je modem herstart?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het verschil tussen ipv4 only en Dual stack is dat je bij Dual stack ook de ipv6 functionaliteit hebt.

Bij DS Lite heb je ook ipv6 maar wordt ipv4 via een soort ''tunnel'' aangeleverd waardoor je ipv4 adres vaak veranderd. Een herstart zal bij DS lite een nieuw ipv4 adres opleveren bi Dual Stack niet.

 

Ipv6 en Ipv4 hoe zit het nou? - Ziggo Community

jaapkatoen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Oké. Dit lost helaas mijn probleem nog niet op. Ik lees ook dat een vast ip alleen mogelijk is bij een zakelijk abonnement en dat ik als consument gebonden ben aan een dynamische range adressen?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals in mijn eerste reactie, met ipv4 only zal je ipv4 adres zelden veranderen, hoewel dynamisch kan het jaren gelijk blijven. 

De helpdesk kan je modem op ipv4 only zetten.

jaapkatoen
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel. Ik ga kijken of het nu nog vaak veranderd. En neem dan aan dan een herstart het ip gelijk houdt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic