Goedemiddag,
Ik ben al 10+ jaar klant van Ziggo en heb hier altijd met tevredenheid een internetverbinding afgenomen. Helaas loop ik sinds mijn upgrade naar Giganet tegen problemen aan die door Ziggo naar mijn mening niet voldoende worden onderzocht.
In de afgelopen jaren heb ik meerdere keren mijn internetsnelheid verhoogd zien worden of zelf verhoogd.
Ten tijden van de corona crisis heb ik mijn abonnement verhoogd van 500Mbps naar 1Gbps. Hiervoor moest ik een nieuw modem namelijk de Gigabox die DOCSIS 3.1 ondersteunt. Sinds de verhoging en het nieuwe modem ervaar ik pakketverlies. Tijdens Teams vergaderingen, Gamen, Streamen. Ik heb hier meerdere malen de helpdesk over gebeld en die zeiden tijdens een lijnmeting alles is goed (Overigens dezelfde helpdesk die zegt dat ping hetzelfde is als pakketverlies).
Nadat ik er niet uit kwam met de helpdesk heb ik besloten om een eigen modem aan de kabel te hangen zodat ik zelf meer inzicht kon krijgen in wat er nu speelt.
En ik geloof dat er iets niet goed gaat op mijn DOCSIS 3.1 kanaal

Op de DOCSIS 3.0 kanalen heb ik correctable errors maar nagenoeg geen non correctable errors:

Nu heb ik dus met mijn bevindingen contact opgenomen met Ziggo en die geven aan dat ze willen dat ik de Gigabox weer terugplaats (Waar het probleem mee is begon). En dat ze mij anders niet kunnen/willen helpen.
Ik heb een beetje een kastje naar de muur gevoel hiervan gekregen.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen of tips and tricks hoe ik dit aan kan pakken.
- Hoofdaansluiting is al vernieuwd door een monteur van Ziggo
- Probleem speelt op 2 stuks hardware (Gigabox en Fritz!Box).
- Bekabeling tussen hoofdaansluiting en modem is ook al vervangen
Alvast bedankt.