Beste Community,
Ik heb nu eigenlijk sinds ik Ziggo heb al last van gedoe met mijn modem, hier valt soms de verbinding van uit (ethernet reset voor 1 seconde, heb hier al een eerdere thread over).
Nu verneem ik dat er een apart ziggo zakelijk modem bestaat die enkel een ethernet uitgang heeft, graag hoor ik of ik deze als ziggo zakelijk klant kan ontvangen. Ik gebruik de WiFi namelijk niet (modem staat in bridge mode) en hopelijk kan een ander professioneler apparaat mijn problemen wel oplossen.
Laat het me weten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @smiba. Welkom hier!
Ik ga het non-wifi modem voor je op de post doen. Moet wel zeggen dat ik niet per direct denk dat hier het euvel in zit. Maar goed, het is zeker het proberen waard!
Hou je ons op de hoogte over hoe het met het nieuwe modem gaat? Als het opgelost is lezen we dit graag terug. En zo niet, dan natuurlijk vooral ook zodat we je verder kunnen helpen.
Een mooi weekend gewenst!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Hey @smiba. Welkom hier!
Ik ga het non-wifi modem voor je op de post doen. Moet wel zeggen dat ik niet per direct denk dat hier het euvel in zit. Maar goed, het is zeker het proberen waard!
Hou je ons op de hoogte over hoe het met het nieuwe modem gaat? Als het opgelost is lezen we dit graag terug. En zo niet, dan natuurlijk vooral ook zodat we je verder kunnen helpen.
Een mooi weekend gewenst!
Super bedankt, ik hoop dat dit het nu eindelijk oplost. Ik laat het weten, fijn weekend!
Vandaag ontvangen en aangesloten, ging zonder moeite.
Zover in de korte tijd dat het modem draait heb ik nog geen disconnect gehad, maar is het wel duidelijk dat de upload snelheid sterk verminderd is. In plaats van mijn gebruikelijke 50Mbps zit ik nu nog maar op ~20Mbps. Hier heeft ook de download speed last van, want met een 1Gbps download zit eigenlijk mijn hele upload ook vol.
Nu ziet de channel info er volgens mij niet ongezond uit, downstream power is wat hoog maar er zijn geen errors, upload power ziet er ook vrij normaal uit. Wat kan het zijn?
EDIT: Lijkt er inmiddels op dat ik ~30Mbps kan halen, kan het zijn dat mijn connectie nog aan het finetunen is?
Hallo @smiba , fijn om te lezen dat het installeren gelukt is. Dat lees ik graag.
Het is mogelijk dat je modem kort na installatie zichzelf nog even administratief moet aanmelden en dat je dit ervaart als het finetunen.
Dit duurt vaak niet zo lang. Ik verwacht dat de installatie inmiddels ook administratief is afgerond.
Hou je ons op de hoogte van je ervaringen?
Alles lijkt inmiddels in orde, had een paar uur nodig 🙂
ik zou die berichten verwijderen je publieke ip staat erin @tobiastheebe kan jij een mod zsm inseinen want de TS kan dat denk ik niet meer zelf doen
Morgen komt iemand de bijlagen verwijderen.
Nu lig ik hier niet echt wakker van, had dit ook kunnen afschermen maar zie hier het nut niet in.
IP scans gebeuren toch wereldwijd en dat verandert echt niet of ik nou een screenshot er mee post, de enige correlatie is dat je dit IP (voor zolang ik hier de DHCP lease op heb) nu gekoppeld is aan mijn username hier voor wie zoekt.
Het is ook verder geen geheim, Ziggo's IP ranges zijn gewoon publiekelijk op te vragen. Gevalletje mijn pin code zit tussen de 0000 en 9999 in 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.