Sinds een maand of 2 heb ik hier een UBC1318ZG modem. Aan de ene kant een verbetering van de oude Connectbox (sneller opstarten, geen wifi, lager verbruik), maar het gebeurt wel eens dat het modem geen verbinding meer heeft. Oplossing is dan het modem uitzetten en weer aanzetten.
Hierover heb ik 2 keer met Ziggo gebeld.
1e keer: de splitter en kabel zouden vervangen moeten worden om uit te sluiten dat het daar aan ligt (de waardes die gemeten werden waren namelijk niet goed). Echter nooit een splitter/kabel mogen ontvangen
2e keer: problemen zouden veroorzaakt worden door 1 van de UTP poorten. Medewerker gaf het modem een harde reset en zou terugbellen als de problemen zichtbaar bleven. Niet meer teruggebeld. Op dat moment verder ook geen problemen meer.
Vanmiddag was de verbinding echter weer weg. Gelijk een screenshot gemaakt van de event log, waarin veel meldingen stonden. Verder bijgevoegd screenshots van de downstream en upstream. Ook foto's gemaakt van de AOP en splitter.
Kan iemand aan de hand van de screenshots/foto's bepalen of er iets mis is? De AOP is volgens mij een oudje, want die hangt al best lang in de meterkast. Als er verder nog vragen/onduidelijkheden zijn, laat maar weten.
BTW nu 3uur later zie ik al best veel correctables en uncorrectables verschijnen (+/- 200/30 per kanaal).