In ZIGGO Connect box netwerk opgenomen apparaten zijn niet zichtbaar in APPs van buiten eigen WIFI netwerk. In mei 2022 werkte dit nog met een Video Bewakings recorder met eMeye (App voor video bewaking) en een Samsung TV via SmartThings (Samsung APP), maar, waarschijnlijk, na een Ziggo update van de Connect Box niet meer. Helaas is mijn oude DVR defect geraakt en vervangen voor een Hikvision DVR dus ik kan niet zeker zijn of de Connect box de echte schuldige is al lijkt dat wel zo te zijn gezien ook andere apparaten niet meer benaderbaar zijn van buiten eigen netwerk.
Details:
Betreft Hikvision DVR met Camera’s, Home Easy box licht schakelaar, Canon WIFI Printer etc.
Apparaten zijn via eigen WIFI zicht- en bedienbaar met verschillende APPs, maar niet via 4G Internet of vanuit een ander WIFI netwerk
Om dit op te lossen geprobeerd portforwarding toe te passen maar:
Portforwarding werkt ALLEEN met Firewall uitgeschakeld, met Firewall aan blijven ALLE poorten dicht, getest met drie verschillende website applicaities.
Helaas ook met de Firewall UIT en Portforwarding via UPnP opgezet, zijn de apparaten niet benaderbaar, ik kom niet binnen bij de Connect Box.
Alle instellingen Connect Box naar standaard gereset, via reset knop, om zeker te zijn dat er NIETS verkeerd staat. Dit maakte geen verschil, ik kan de apparaten niet benaderen van buiten eigen WIFI.
Mijn vraag aan de COMMUNITY:
Is er iemand die met de Connect Box en iPV4 werkt die er in geslaagd is om bijvoorbeeld een Video Bewaking zichtbaar en bedienbaar te maken van buiten EIGEN netwerk, dus b.v. vanuit het buitenland.
In dat geval zou ik graag in contact komen om hier over kennis uit te wisselen.
Advies zoals, zet de Connect box op iPv6, gebruik Bridge mode en zo staan allemaal al op het forum maar daar vind ik niet de oplossing voor bovenstaand probleem.