1
Vraag
2
Reacties
ErwinDirk

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Problemen met toegang Ziggo Connect Box via 4G en ander netwerk dan eigen

In ZIGGO Connect box netwerk opgenomen apparaten zijn niet zichtbaar in APPs van buiten eigen WIFI netwerk. In mei 2022 werkte dit nog met een Video Bewakings recorder met eMeye (App voor video bewaking) en een Samsung TV via SmartThings (Samsung APP), maar, waarschijnlijk, na een Ziggo update van de Connect Box niet meer. Helaas is mijn oude DVR defect geraakt en vervangen voor een Hikvision DVR dus ik kan niet zeker zijn of de Connect box de echte schuldige is al lijkt dat wel zo te zijn gezien ook andere apparaten niet meer benaderbaar zijn van buiten eigen netwerk.

Details:

Betreft Hikvision DVR met Camera’s, Home Easy box licht schakelaar, Canon WIFI Printer etc.

Apparaten zijn via eigen WIFI zicht- en bedienbaar met verschillende APPs, maar niet via 4G Internet of vanuit een ander WIFI netwerk

Om dit op te lossen geprobeerd portforwarding toe te passen maar:

Portforwarding werkt ALLEEN met Firewall uitgeschakeld, met Firewall aan blijven ALLE poorten dicht, getest met drie verschillende website applicaities.

Helaas ook met de Firewall UIT en Portforwarding via UPnP opgezet, zijn de apparaten niet benaderbaar, ik kom niet binnen bij de Connect Box.

Alle instellingen Connect Box naar standaard gereset, via reset knop, om zeker te zijn dat er NIETS verkeerd staat. Dit maakte geen verschil, ik kan de apparaten niet benaderen van buiten eigen WIFI.

Mijn vraag aan de COMMUNITY:

Is er iemand die met de Connect Box en iPV4 werkt die er in geslaagd is om bijvoorbeeld een Video Bewaking zichtbaar en bedienbaar te maken van buiten EIGEN netwerk, dus b.v. vanuit het buitenland.

In dat geval zou ik graag in contact komen om hier over kennis uit te wisselen.

Advies zoals, zet de Connect box op iPv6, gebruik Bridge mode en zo staan allemaal al op het forum maar daar vind ik niet de oplossing voor bovenstaand probleem.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat mij betreft is het onderwerp gesloten. Nadat ik alles opnieuw had geinstalleerd werkt alles weer. Het blijft een raadsel wat er gebeurt is de laatste keer maar het is niet anders. Wel blijft het onmogelijk om via een ander dan het eigen WIFI netwerk of via 4G de DVR te zien, dat werkt alleen via een omweg waar ik gebruik maak van een externe server van Hikvision, direct naar het eigen modem en dan de DVR werkt gewoon niet.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

UPnP werkt niet altijd even goed, omdat dan eerst van binnen naar buiten een verbinding moet zijn en dit niet van buiten naar binnen 

 

Zet UPnP uit en haal dan het modem 30 seconden van de stroom.

Plaats hierna handmatig de port forward instellingen in de port forward pagina.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert, dank voor je reactie en advies. Dat heb ik al gerobeerd, zonder succes. ALLEEN met de firewall uit is portforwarding mogelijk. Ik las een stukje van iemand die de DMZ gebruikt had om een vast IP adres aan te geven en dat dat werkte, dat probeer ik al is dat volgens mij niet de oplossing van dit probleem slechts een Work Arround die weer andere poroblemen meebrengt.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik mij opgegeven voor de test van het nieuwe modem. Ik dat ik er voor in aanmerking kom en  dat het nieuwe modem de problemen die ik ondervind oplost. Risico is natuurlijk dat dat weer nieuwe problemen geeft maar dat zien we dan wel weer. Het is dus afwachten maar iets anders weet ik ook niet op het moment en vanuit de communitie komen ook niet veel tips tot nu toe.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas niet uitgenodigd voor test van nieuwe modem. Blijf dus met probleem zitten dat met het huidige modem niet te werken valt wat betreft je beveiliging camera van buiten eigen netwerk of via 4G te volgen. Via Community helaas ook weinig gehoord, alleen van Bert die aangaf dat het modem aan en uit moet voordat een bepaalde zetting actief wordt. Jammer maar het is helaas niet beter lijkt het. Of zijn er toch nog mensen die een tip hebben of wellicht werken met beveiliging apparatuur en die het wel werkend kregen???? In dat geval graag uw tips en informatie!!!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @ErwinDirk! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat jammer dat je problemen blijven bestaan en dat de tips niet binnen stromen 😞 Misschien dat @Bert nog een tip heeft voor je?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Geen idee wat betreft camera's en hun apps en verdere apparatuur.

 

Het enige wat ik nog toe kan voegen is in je modem UPnP uitzetten en het modem 30 seconden van de stroom halen, dan is UPnP pas helemaal uit.

En dan de port forwards volgens deze stappen in het modem zetten:

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je Maud voor het posten van de vraag aan Bert, Bert bedankt voor je aandacht. Helaas lijkt het probleem  iet oplosbaar via deze weg. Ik ga nu alles nog maar een keer opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt. Mocht het dan nog niet werken dan zijn er twee conclusies mogelijk, ZIGGO apparatuur werkt niet met Hikvision of andersom.  De keus blijft dan de DVR vervangen met een ander merk, nogal een duur experiement en een grote gok omdat er geen referenties zijn wat wel werkt, of toch een keer afscheid nemen van ZIGGO en overstappen naar een andere provider om te zien of dat wel werkt. Het vreemde blijft voor mij dat de apparaten die ik heb, Hikvision en HomeEasy, WEL gewoon goed werken en via eigen WIFI netwerk zichtbaar zijn maar niet van buiten af, de deur naar binne blijft dicht en het eerste dat ik tegenkom als ik binnen wil is ZIGGO apparatuur! Ik sluit het onderwerp hierbij maar af, een oplssing komt er hier niet.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Eindelijk had ik alles werkend en kon ik ook via Internet en 4G verbinding mijn Video Bewaking volgen.

Tot vandaag dan, blijkbaar heeft ZIGGO ZONDER iets te zeggen iets aan het modem gedaan, wellicht een update of iets anders, maar vandaag kom ik ook via de route die ik werkend had niet meer bij de DVR. Ik moest ook met mijn telefoon opnieuw inloggen op WIFI, staat op automatisch aanmelden maar dat werkte niet meer, ook de SMARTWIFI app doet het niet meer moet helemaal opnieuw opgezet worden maar zoals gebruikelijk geen verbinding telefoon met modem. Hartelijk dank ZIGGO als er inderdaad iets gedaan is aan uw kant wat een reset aan mijn kant tot gevolg had .......... Indien niet dan blijkt eens te meer dat de apparatuur van ZIGGO net stabiel is en zo af en toe helemal de weg kwijt raakt zonder dat aan bij de gebruiker enige aanleiding of verandering is.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Oh ja, nog even hoe ik alles werkend had gekregen, dat is via HIKCONNECT, dus indirect via een server naar mijn door ZIGGO aangewezen IP adres. Direct naar het eigen IP adres werkt nog altijd niet!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @ErwinDirk


Vreemd dat het modem zo van slag is geraakt. Ik heb voor de zekerheid het signaal gecontroleerd, maar ik kan hierin niets vreemds vinden. 
Het enige waarop ik je kan wijzen is het bericht van @Bert Check of deze instellingen kloppen en of je de forward goed ingesteld hebt. Werkt het dan nog niet, moet ik je doorverwijzen naar de handleiding en support van de camera's. 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

Post eens een screenshot van je instellingen op het modem.

ErwinDirk
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat mij betreft is het onderwerp gesloten. Nadat ik alles opnieuw had geinstalleerd werkt alles weer. Het blijft een raadsel wat er gebeurt is de laatste keer maar het is niet anders. Wel blijft het onmogelijk om via een ander dan het eigen WIFI netwerk of via 4G de DVR te zien, dat werkt alleen via een omweg waar ik gebruik maak van een externe server van Hikvision, direct naar het eigen modem en dan de DVR werkt gewoon niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic