Kahmjai

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met puma chipset

Beste moderator,

 

ik heb problemen met de connectbox ivm gaming en de puma 6 chipset. Ik zie in t forum dat de ubee ubc1318zg ook beschikbaar is. Deze zou ik willen ontvangen, de helpdesk kan me er niet bij helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou, ik ben erg tevreden over de ubee 1318! De jitter is weg! Veel connections laten de modem niet meer crashen, met lange laadtijden van webpagina's en bedroevende download/upload snelheden.  @Paul Hartelijk dank, mijn problemen zijn opgelost! Ik kan weer rustig gamen/computeren. @Bert @tobiastheebe  Jullie ook bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Aangezien de UBC1318ZG hogere eisen aan het signaal stelt dan het SmartWifi modem is het belangrijk om een aantal zaken na te lopen:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen (instructies)?

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hierbij een foto van de kabel/splitter.  Ik kan geen snelheden posten van t modem, want ik heb hem al retour gestuurd. Zit nu letterlijk zonder internet.

op t oude cisco 3212 waren de internet snelheden zoals mijn abbo was 300/30

image.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP (TRAS-1000/DIO-01) en aftakelement (UMU-1006) zijn verouderd.

 

Op het AOP dient in elk geval een splitter (POA-01-B) te worden geplaatst met IEC/F-kabel naar het modem. Als Internet Giga beschikbaar is in jouw woonplaats, dan is een monteursafspraak aan te bevelen om het AOP te laten vervangen door een TRISZ-DG300.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kahmjai Heb je nu geen modem meer van Ziggo?

Als je zomaar een huidig actief modem retour stuurt, dan ziet Ziggo dit als opzegging van je abonnement.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Kahmjai en een warm welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te lezen zijn onze experts @tobiastheebe en @Bert al druk met je aan het analyseren geslagen. En wat zij aangeven klopt, het aansluitpunt (TRAS100/DIO-01) en de hierop aangesloten splitter (UMU-1006 ) zijn gedateerd en dienen kosteloos te worden vervangen door een netwerkmonteur. Deze verouderde materialen kunnen voor problemen zorgen op met name de internetverbinding. Ik zie dat je op dit moment een SmartWifi (Connectbox Arris TG2492LG) modem hebt staan ter vervanging van het Cisco modem. 

Het lijkt mij in de eerste plaats dat de aansluiting vernieuwd wordt door een monteur. En uiteraard kan ik vervolgens het modem voor je omruilen naar een Ubee1318ZG modem als dit jouw voorkeur heeft. Kun je aangeven op welke data een afspraak met een monteur jou schikt?

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Tja dat had ik niet gedaan als de helpdesk medewerker via de chat me dat niet had geadviseerd 😔. Maar goed ik krijg in iedergeval weer de modem terug nu

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat zou top zijn Paul. Zaterdag, zondag gehele dag. Woensdag en anders donderdag voor 16:30 kan de monteur langskomen om de kabelaansluiting te fixen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kahmjai  Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op woensdag 30-03-2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op die datum toch niet lukken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronmaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

Aanvullend;  indien gewenst, kunnen wij het modem voor je omruilen naar een Ubee1318ZG. Het is alleen verstandig eerst het AOP te laten vervangen.

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de service paul! Ik wacht eerst even de monteursafspraak af, daarna kom ik er even op terug 👍🏽

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul,

 

het aansluitpunt is succesvol vervangen! Blijkbaar was het zo oud dat het ook uit elkaar sprong, monteur sneed zich aan het aansluitpunt. Gelukkig is het allemaal gelukt.

 

Graag zou ik nu de Ubee1318ZG ontvangen,

 

Bij voorbaat dank! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kahmjai Super dat het aansluitpunt vervangen is door de monteur! Het signaal ziet er nu ook keurig uit. Ik heb kosteloos voor jou een Ubee1318ZG modem aangevraagd.Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Houd er rekening mee dat je een automatisch een bericht onvangt waarin beschreven staat dat er een nieuw SmartWifi modem onderweg is. Dit kun je negeren want er is een Ubee verstuurd. 

Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO / Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed. Dit is je bewijs dat het oude modem is ingeleverd bij het Post NL servicepunt. Tip: maak gelijk een foto met je smartphone, tablet of camera. 

Laat je onder dit topic weten hoe het nieuwe modem je bevalt?
 

Kahmjai
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou, ik ben erg tevreden over de ubee 1318! De jitter is weg! Veel connections laten de modem niet meer crashen, met lange laadtijden van webpagina's en bedroevende download/upload snelheden.  @Paul Hartelijk dank, mijn problemen zijn opgelost! Ik kan weer rustig gamen/computeren. @Bert @tobiastheebe  Jullie ook bedankt voor het meedenken!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Kahmjai Dankjewel voor de terugkoppeling! Ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is opgelost en dat je tevreden bent over het Ubee1318ZG modem. Heel veel online surf, game- en streamplezier gewenst! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons hier op de Community te vinden! 😉

Uitgelicht topic