1
Vraag
2
Reacties
Max Adriaens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met ontvangen van sommige mail.

Geachte Ziggo Community,

 

Ik maakt gebruik van een domeinnaam en daarbij dus ook gebruik van mailforwarding door mijn domeinprovider.

Helaas kom ik erachter dat heel soms mail die naar mijn domeinmailadres wordt gestuurt en door de domeinprovider wordt geforward naar mijn casema mailbox wordt geweigerd door ziggo. 

Metaregistrar krijgt de volgende foutmelding terug van ziggo:

 

SMTP error from remote mail server after end of data: 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=fMFUmNZIBUY0JfMFUmXrVu;sid=fMFUmNZIBUY0J;mta=mx1.tb;dt=2021-10-26T15:12:27+02:00;ipsrc=213.249.66.8;

Als oplossing van dit probleem laat mijn domeinprovider de mail nu via een andere mailserver lopen. Echter kregen ze toch ook vandaag weer een foutmelding:

Bericht-ID: 1mfeqw-000XYJ-4I
Verzendadres: srs0=ezav=pp=e.girav.com=bounce-4bu9qgk0639tcykzpgsaxi8q-dxv0md0i_aplzq1dur4@fxxxxxxxxxxxxxs.nl
Naar adres: mxxxxxxe@casema.nl
Onderwerp: NIEUW: Grof gebreide trui en vest
Ontvangen op: 2021-10-27 11:04:14 +0200 (CEST)
Melding: SMTP error from remote mail server after end of data: 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=fer0mDLnQHndSfer0mqqzH;sid=fer0mDLnQHndS;mta=mx6.tb;dt=2021-10-27T11:04:14+02:00;ipsrc=213.249.66.9;

Deze melding zouden ze niet mogen geven aangezien deze gewoon netjes en correct is verstuurd. Casema doet dus een check op de gehele route wat niet de bedoeling is.
Ze moeten kijken naar de envelop-from en dat is in dit geval "srs0=ezav=pp=e.girav.com=bounce-4bu9qgk0639tcykzpgsaxi8q-dxv0md0i_aplzq1dur4@fxxxxxxxxxxxxxs.nl"

Hoe kan ik nu iemand bereiken bij Ziggo die ook werkelijk aanpassingen kan maken in de mailserver van ziggo om dit voor eens en altijd op te lossen.

PS: Ik heb op een aantal plaatsen mailadressen aangepast met xxx om werkelijke mailadres te verbergen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

DMARC is best complex. DMARC kijkt naar alignment voor SPF en voor DKIM. Voor SPF alignment wordt gekeken of MAIL FROM (envelope) en en het FROM veld in de mail in overeenstemming zijn. Voor DKIM wordt gekeken of het d=domein.com veld uit de DKIM overeenkomt met het From veld. Dikke kans dat dit niet goed gaat bij forwarding van mail.

 

Om SPF een forwarding te laten overleven wordt vaak een Sender Rewrite gedaan, en dat lijkt hier ook het geval (srs). Er ontbreekt echter gedetailleerde informatie om precies te kunnen zeggen waar het hier misgaat. Kijk nog eens goed naar je SPF en DKIM records

Ik zou gewoon de mailserver van je hoster gebruiken ipv de forwarding.

Bekijk in context

1 Reactie 1
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

DMARC is best complex. DMARC kijkt naar alignment voor SPF en voor DKIM. Voor SPF alignment wordt gekeken of MAIL FROM (envelope) en en het FROM veld in de mail in overeenstemming zijn. Voor DKIM wordt gekeken of het d=domein.com veld uit de DKIM overeenkomt met het From veld. Dikke kans dat dit niet goed gaat bij forwarding van mail.

 

Om SPF een forwarding te laten overleven wordt vaak een Sender Rewrite gedaan, en dat lijkt hier ook het geval (srs). Er ontbreekt echter gedetailleerde informatie om precies te kunnen zeggen waar het hier misgaat. Kijk nog eens goed naar je SPF en DKIM records

Ik zou gewoon de mailserver van je hoster gebruiken ipv de forwarding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic