Geachte Ziggo Community,
Ik maakt gebruik van een domeinnaam en daarbij dus ook gebruik van mailforwarding door mijn domeinprovider.
Helaas kom ik erachter dat heel soms mail die naar mijn domeinmailadres wordt gestuurt en door de domeinprovider wordt geforward naar mijn casema mailbox wordt geweigerd door ziggo.
Metaregistrar krijgt de volgende foutmelding terug van ziggo:
SMTP error from remote mail server after end of data: 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=fMFUmNZIBUY0JfMFUmXrVu;sid=fMFUmNZIBUY0J;mta=mx1.tb;dt=2021-10-26T15:12:27+02:00;ipsrc=213.249.66.8;
Als oplossing van dit probleem laat mijn domeinprovider de mail nu via een andere mailserver lopen. Echter kregen ze toch ook vandaag weer een foutmelding:
Bericht-ID: 1mfeqw-000XYJ-4I
Verzendadres: srs0=ezav=pp=e.girav.com=bounce-4bu9qgk0639tcykzpgsaxi8q-dxv0md0i_aplzq1dur4@fxxxxxxxxxxxxxs.nl
Naar adres: mxxxxxxe@casema.nl
Onderwerp: NIEUW: Grof gebreide trui en vest
Ontvangen op: 2021-10-27 11:04:14 +0200 (CEST)
Melding: SMTP error from remote mail server after end of data: 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=fer0mDLnQHndSfer0mqqzH;sid=fer0mDLnQHndS;mta=mx6.tb;dt=2021-10-27T11:04:14+02:00;ipsrc=213.249.66.9;
Deze melding zouden ze niet mogen geven aangezien deze gewoon netjes en correct is verstuurd. Casema doet dus een check op de gehele route wat niet de bedoeling is.
Ze moeten kijken naar de envelop-from en dat is in dit geval "srs0=ezav=pp=e.girav.com=bounce-4bu9qgk0639tcykzpgsaxi8q-dxv0md0i_aplzq1dur4@fxxxxxxxxxxxxxs.nl"
Hoe kan ik nu iemand bereiken bij Ziggo die ook werkelijk aanpassingen kan maken in de mailserver van ziggo om dit voor eens en altijd op te lossen.
PS: Ik heb op een aantal plaatsen mailadressen aangepast met xxx om werkelijke mailadres te verbergen.