Goede avond, sinds ik 2 weken geleden een nieuw modem heb ontvangen heb ik het volgende probleem,
mijn homewizard P1 meter raakt om de 3 dagen(ongeveer) de connectie met de 2 thuisbatterijen kwijt, nu begreep ik van homewizard dat het met dynamisch en statisch ip adressen te maken kan hebben , nu adviseren ze mij om de de batterijen en p1 meter een vast op adres te geven, mijn vraag kan dit in de nieuwe smartwifi modem, ik zie wel iets met dhcp staan wat ik ook kan uitzetten, maar betekend dit dat alle huidige ip adressen weg zijn op moment dat ik dhcp uitzet? Zag ook dat je een mac en ip kunt reserveren, wie kan mij een en ander uitleggen aub
mijn dank alvast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
DHCP moet je nooit uitzetten, via DHCP worden o.a. de IP adressen uitgegeven aan al je apparatuur.
Met die MAC en IP adres instellingen kun je vaste IP adressen instellen voor al je apparatuur, zoals je thuisbatterijen en je P1 meter.
Je begint met de MAC adressen van je apparatuur op te zoeken. Hoe? Dat kan even lastig zijn. Soms staat het op het apparaat, soms kun je het zien op het apparaat zelf, soms kun je het uitlezen in een app o.i.d.
Dat MAC adres vul je dan in, met het gewenste IP adres er achter, bijvoorbeeld 192.168.178.101
Als je meer vragen hebt, schroom het niet ze te stellen.
Goede middag, ben er door iemand op gewezen dat mijn deco,s als router waren ingesteld, dit kon problemen geven, ik heb nu de deco’s als accesspoint ingesteld en ben benieuwd of het nu goed is.
bedankt voor jouw bericht
Richard
Als het modem in router mode is geconfigureerd (witte LED), dan is access point mode de juiste configuratie voor de Deco's.
Hoe is het deze week gegaan @Richard59 - nog problemen ervaren of lijkt het nu allemaal in orde te zijn nu je de DECO's als accespoint hebt ingesteld?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.