1
Vraag
2
Reacties
JRD56

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Problemen met nieuwe Giga modem (wit licht blijft knipperen)

Is het mogelijk dat jullie kijken voor of jullie de modem kunnen reprovisioneren? Ik zie op dit forum dat dit voor meerdere mensen de oplossing is geweest.

 

Zitten nu al meerdere dagen zonder internet, omdat we opeens afgelosten zijn (na een week ipv 14 dagen na ontvangst van de nieuwe modem). Erg vervelend want zijn een hotel en kunnen het internet niet missen zowel zakelijk als privé.

 

Tevens ook erg slecht hoe de klantenservice hier mee omgaat als je probeert te bellen, dus hopelijk kunnen jullie wel een oplossing aandragen i.p.v. klantonvriendelijk te zijn.

 

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JRD56, allereerst nog welkom op de Ziggo Community!

 

Wat ontzettend zuur dat het allemaal nog niet goed verloopt met je nieuwe modem. Je zit eigenlijk direct met je eerste zin al goed; ik verwacht inderdaad dat een zogenaamde reprovisioning het gaat verhelpen en dit heb ik zojuist uitgevoerd. Houd je ons op de hoogte?

Bekijk in context

18 Reacties 18
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

dat is raar dat de witte lampjes blijven knipperen. heb je het modem al uit en weer aangezet? zo niet wil je dat dan eens proberen? en dan kijken of je wel op internet kan. via je laptop of mobiel 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

b2bba6af-2b8a-4c8c-875e-1212685342fd.png

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Staan postcode en huisnummer in je community-profiel? Aangezien het een zakelijk abonnement betreft (hotel), hebben de moderators (Ziggo medewerkers) op deze particuliere klanten community beperkte mogelijkheden.

Desondanks heb ik het issue aan hen voorgelegd.

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas al vele keren geprobeerd. Ook enkele uren aan laten staan werkt niet. Zag het reprovioneren als oplossing bij meerdere mensen in de community, dus vandaar de vraag.

Bedankt voor de hulp!

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Graag gedaan ik hoop dat je probleem alsnog opgelost word. 

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Postcode en huisnummer staat idd in profiel om het voor moderators makkelijker te maken. Hopelijk kunnen ze ons toch helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Richard1993! @JRD56 heeft een Gigabit modem, die ziet er anders uit en heeft een led-ring die blijft knipperen.

 

@JRD56 Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je pand binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@ap pje oke excuses dan heb ik niet echt goed gelezen.

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

20210528_201909.jpg

 Hierbij een foto. TV werkt prima via de splitter, maar blijkbaar gaat er iets mis met internet. Ik hoor graag als er suggesties zijn om dit te fixen.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

misschien maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. komt het omdat je modem op de grond staat misschien dat je daarom problemen met je internet ervaart. want ze raden je aan om je modem op een hoge plek te zetten. zodat het bereik beter is. misschien is dat een idee voor je?

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goede suggestie. Ook al geprobeerd, maar nu ivm korte kabel en foto stond hij op de grond. Maakt helaas geen verschil. Nu juist dicht bij punt van binnenkomst om te kijken of dat helpt.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

oke laat je weten of dit wel heeft geholpen? zodat ik of iemand anders mee kan denken voor een oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een heel oude Casema kabel van voor de tijd van 4G 5G Digitenne enz. , die zou wel eens zoveel storing kunnen opvangen en op je coax netwerk zetten, dat het modem hier van slag van raakt.

 

Kun je het modem eens zonder splitter in de wandcontactdoos duwen?

 

1111.png

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook al gedaan gisteren en niet de oplossing. Casema kabel wordt gebruikt voor TV en die geeft nog prima signaal door.

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Richard1993! Helaas nog geen verbetering.

 

@KBX458 Account staat gewoon op privépersoon dus zou geen extra problemen moeten opleveren denk ik

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JRD56, allereerst nog welkom op de Ziggo Community!

 

Wat ontzettend zuur dat het allemaal nog niet goed verloopt met je nieuwe modem. Je zit eigenlijk direct met je eerste zin al goed; ik verwacht inderdaad dat een zogenaamde reprovisioning het gaat verhelpen en dit heb ik zojuist uitgevoerd. Houd je ons op de hoogte?

JRD56
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Alex

Hartelijk dank voor de hulp. Na firmware update (en dus eindelijk signaal) hebben we nu weer functioneerde WiFi. Erg fijn dat jullie via hier zo'n goede service verlenen. Kan de telefonische klantenservice nog wat van leren.

Fijn weekend!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Super, ontzettend fijn om te horen! Goed weekend 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic