1
Vraag
2
Reacties
xJBx

Level 7
  • 163Posts
  • 15Oplossingen
  • 70Likes

Problemen met netwerk na installatie TP-Link DECO

Hallo,

Sinds gisteren heb ik 2 TP-Link Deco 4 in mijn netwerk staan, alleen kom ik er net achter dat ik nu problemen heb met mijn netwerk. Van af mijn pc kan ik in eens niet meer printen en kom ik ook niet meer in mijn NAS, en ik kan ook niet meer in mijn wifibooster komen (http://wifi/booster) modem kom ik nog wel in. Gedeelde bestanden op mijn computer kan ik ook niet meer zien in mijn netwerk via tablet en telefoon.

Vanaf mijn telefoon kan ik wel weer dingen printen.

Internet download snelheid van mijn pc is ook laag, net een test gedaan en ik kom niet verder dan 233 Mbps, upload snelheid was wel normaal.

Ik heb de eerste TP-Link op mijn modem aangesloten en de tweede op een wifibooster/router, allebei zijn ze bedraad aangesloten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Naar alle waarschijnlijkheid zijn zowel het modem als de Deco's in router mode geconfigureerd, waardoor twee LAN's/subnets zijn ontstaan. Als het modem in router mode is geconfigureerd, dan zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app.

Wat betreft de downloadsnelheid: met de Deco M4's is maximaal 400~500 Mbps haalbaar via 5 GHz. Kun je op de PC het commando netsh wlan show interfaces uitvoeren in de Opdrachtprompt en hiervan het resultaat plaatsen?

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Naar alle waarschijnlijkheid zijn zowel het modem als de Deco's in router mode geconfigureerd, waardoor twee LAN's/subnets zijn ontstaan. Als het modem in router mode is geconfigureerd, dan zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app.

Wat betreft de downloadsnelheid: met de Deco M4's is maximaal 400~500 Mbps haalbaar via 5 GHz. Kun je op de PC het commando netsh wlan show interfaces uitvoeren in de Opdrachtprompt en hiervan het resultaat plaatsen?

xJBx
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 15Oplossingen
  • 70Likes

Pc is bedraad aangesloten, dus de snelheid heeft niks te maken met het wifi netwerk.

Ik had die dingen er net afgehaald, kon daarna wel weer printen, maar zag mijn gedeelde bestanden nog steeds niet en ook mijn NAS kon ik nog steeds niet op.
En wat betreft dat ze alle bij in LAN's/subnet staan ga ik even na kijken. Zal ze wel even opnieuw instellen, eens kijken wat er dan gebeurd. Weet niet of dat vandaag nog gaat lukken, maar ik kom hier op terug.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Router achter router met dubbele NAT kan ook een oorzaak zijn van de lage downloadsnelheid.

xJBx
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 15Oplossingen
  • 70Likes

Na het loskoppelen van die dingen had ik wel weer max snelheid, dus daar zal zeker wel wat aangelegen hebben.

xJBx
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 15Oplossingen
  • 70Likes

Netwerk opnieuw aangemaakt en nu in AP mode gezet, alles werkt weer zoals het was. Bedankt @tobiastheebe voor het aangeven dat dat hij in AP moest staan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24240Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11881Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

Pasi

Level 18
  • 8007Posts
  • 446Oplossingen
  • 4198Likes

@xJBx  schreef:

...Sinds gisteren heb ik 2 TP-Link Deco 4 in mijn netwerk staan....

Hallo,

Had u de Leidraad voor TP-Link DECO al gelezen, daarin wordt heel veel uitgelegd.

xJBx
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 15Oplossingen
  • 70Likes

Nee, dat heb ik niet gelezen, maar ga dat zeker nog even doen. Bedankt voor de link @Pasi 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic